Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Letadlo z Brna do Prahy neslo jediného pasažéra

  13:36aktualizováno  13:36
Vzkříšené lince mezi Brnem a Prahou se zatím nedaří tak, jak si její provozovatelé plánovali. Cestující totiž dlouho nevěděli, zda bude mezi oběma městy něco skutečně létat, a lety se objevily v rezervačním systému až minulý týden. Výsledkem jsou prázdná letadla.
Fiasko: letadlo společnosti Central Connect Airlines - Job Air přeneslo z Brna do Prahy jediného člověka.

Fiasko: letadlo společnosti Central Connect Airlines - Job Air přeneslo z Brna do Prahy jediného člověka. | foto: CCA

V pondělí tak při prvním letu z Brna do Prahy došlo až ke komické situaci: letadlo pro 33 lidí neslo jediného pasažéra.

Jaroslav Komínek, který letěl včera z Brna do Berlína, podle svých slov ještě minulý týden letenky nenašel v rezervačních systémech. "Chtěl jsem původně letět z Vídně, nemohl jsem si dovolit mít zpoždění," říká Komínek. Nakonec se ale letenky do systému v závěru týdne dostaly a letenku si koupil z Brna. Už při odbavení se dozvěděl, že je jediným cestujícím.

"Když jsem čekal na čas odletu a díval se na ten rej lidí kolem, říkal jsem si v duchu, kolik lidí a energie se spotřebuje na let jediného člověka, přeci jen to je trošku zvláštní," podotkl Komínek. Zvláštní pocit měl i při bezpečnostní instruktáži, kterou stevardka vykládala jemu jako jedinému. Pilot mu prý řekl, že let s jediným cestujícím ještě nezažil.

Novou linku provozuje Central Connect Airlines - Job Air s letadlem Saab 340 pro 33 lidí. Jejich šéf Daneš Zátorský přiznává, že spoje jsou zatím prázdné. "Je to tím, že jsme tak dlouho neměli smlouvu s ČSA," vysvětlil Zátorský. Příliš lety nezaplní ani čas, kdy spoj létá: přes oběd. Podle řady lidí z oboru jedna frekvence nestačí, protože více lidí létalo hlavně ráno a večer. Lety nabízí v rezervačním systému i ČSA.

Nové linky do Bruselu, možná i do Ruska

Ostravský dopravce začne ještě letos létat z Prahy do Lipska a později i polské Poznaně. V Lipsku ale získala firma důležitou zakázku: pro místní společnost Air Lipsia začne létat každý všední den spoj do Bruselu. "Firma u nás bude nakupovat celou kapacitu letounu Saab," uvedl Petr Lahres z CCA.

Na úřední desce ministerstva dopravy už také visí žádost sesterské společnosti Central Charter Airlines o povolení linky mezi Brnem a Moskvou a Karlovými Vary a Jekatěrinburgem. Firma zatím nechce tyto plány nijak komentovat.

České aerolinie oznámily rušení letů do pěti destinací včetně spoje mezi Prahou a Brnem koncem srpna. Dopravce skončil i s létáním do Londýna, Manchesteru, Kolína nad Rýnem a Mnichova. (čtěte ČSA ruší linky, mizí spojení do Británie či Německa)

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Autobusy Flixbus a Regiojet
Jízdenky za korunu nebo 2 za cenu 1. Cenová válka autobusů v ČR graduje

Jet autobusem za korunu, nebo si koupit dvě jízdenky za cenu jedné? Čeští zákazníci si mohou v současnosti vybírat hned ze dvou mimořádných nabídek...  celý článek

Autobus Leo Express
Vlaky Leo Express budou jezdit až do Polska, společnost získala povolení

Český soukromý dopravce Leo Express získal povolení pro provoz osobní železniční dopravy v Polsku. Společnost tak může prodloužit železniční spojení z Prahy do...  celý článek

Letadlo společnosti Ryanair na letišti v Manchesteru. Ilustrační foto
Zvýšíme vám platy i podmínky, slibuje pilotům šéf Ryanairu v dopise

Irská nízkonákladová letecká společnost Ryanair nabídla pilotům výrazné zlepšení platů a podmínek, aby si je udržela. V posledních týdnech musel Ryanair, který...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.