"Nekontrolovatelně se tam objevovaly interní informace," vysvětlil prezident firmy Radomír Lašák. Podle něj je v řadě jiných společností přístup na web podstatně omezenější než u ČSA.
K blokování stránek došlo jen pár dnů poté, co MF DNES citovala například mechaniky nespokojené po uzavření kolektivní smlouvy. Tu tiskové oddělení ČSA podalo jako velký úspěch, mechanici ji na internetu naopak označili za zradu.
Samotný zákaz berou lidé v diskusních fórech spíše s humorem a zaměstnanci ČSA se už chlubí, že přišli na způsob, jak nařízení obejít. "Důvod blokování nám ČSA nesdělily, ale mrzí mě to. Myslím, že vzhledem k dostupnosti internetu je to opatření naprosto kontraproduktivní," říká šéfredaktor serveru Airways. cz Tomáš Hampl.
ČSA hlásí, že létají pravidelně a na čas
ČSA v posledních měsících vystupňovaly svoji aktivitu v referování o svých úspěších. Nahrávají jim k tomu například i výsledky za loňský rok – a to nejen v hospodaření. Zvláště "velkolepě" pojaly aerolinky například své umístění v žebříčku pravidelnosti odletů, v kterém letos v rámci sdružení evropských dopravců vyhrály.
První místo však obsadily jen v kategorii dálkových linek, které firma v posledním roce značně okleštila: pravidelně létá nyní jen do New Yorku. V přesnosti příletů navíc skončila v Evropě až jedenáctá.
V den vyhlášení zprávy ČSA například rozesílaly několikrát e-mail s obří fotkou letadla a informací, že je právě tolik a tolik hodin a že odlétá letadlo do některé z destinací a že jako většina letí na čas.
Ne vždy se však načasování vydařilo. V době, kdy tento e-mail rozesílaly, čekali například cestující do New Yorku na více než tři hodiny zpožděný let.
O způsobu privatizace ČSA mají rozhodnout ministři vlády už v březnu. Prezident Lašák by jako nejvýhodnější pro zemi viděl vstup strategického partnera v podobě velkých aerolinií z co největší dálky. "Zvyšovalo by to šanci, že by si pak z Prahy udělali svoji evropskou základnu," vysvětlil Lašák.