Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Letecká krize dorazila i do Ryanairu, je ve ztrátě. Přesto přemýšlí o Lufthanse

  9:49aktualizováno  13:34
Největší nízkonákladový dopravce v Evropě Ryanair skončil po dlouhé době za celý rok ve ztrátě. Může za to nejen letecká krize, ale i jeho investice do konkurenční společnosti Aer Lingus. Přesto se však Ryanair zajímá o dalšího leteckého obra, společnost Lufthansa.

Letadlo Ryanair | foto: Profimedia.cz

Ryanair dnes své výsledky prezentoval jako zisk, nezapočítal do nich totiž odpis akcií Aer Lingus ve svém majetku. Jejich hodnotu snížil o dalších 222 milionů eur, čímž od loňského dubna do letošního března dostal do minusu 169 milionů eur.

Šéf Ryanairu přesto řekl, že se zajímají o další evropskou aerolinku: německého obra Lufthansu. "Vážně Lufthansu zkoumáme, mohli bychom ji koupit téměř za hotovost, kterou máme," řekl podle agentury Reuters šéf Ryanairu Michael O'Leary. 

Zájem ale zřejmě nebude tak žhavý. "Neplánujeme dávat nabídku ke koupi v dohledné době. Je to ale jediná ze tří velkých aerolinek, která by nás zajímala," dodal. Lufthansa jeho vyjádření odmítla komentovat.

Létání Ryanairu však jako jedné z mála leteckých společností stále vydělává. I přes loňské vysoké ceny ropy a následný útlum letecké dopravy firma vydělala 105 milionů euro. Zisk ale meziročně klesl o 78 procent. Přesto je vyšší, než analytici očekávali.

Zveřejněné výsledky také ukazují, jak jsou v tržbách čím dál tím více viditelné dodatečné příjmy od cestujících, například poplatek za zavazadlo či odbavení. Z tržeb 2,9 miliard eur dosáhly dodatečné příjmy už téměř pětiny. Podobnou cestou jdou jak jiné nízkonákladové společnosti tak také klasické aerolinky včetně ČSA.

Ryanair chystá levnější letenky

Z Ryanairu se loni stala největší evropská letecká společnost, jak do počtu cestujících, tak i podle tržní kapitalizace. Firma přepravila 59 milionů cestujících, což je o patnáct procent více.

Letos chce ve své expanzi dál pokračovat, a to i v době, kdy řada dopravců omezuje své kapacity. V Česku to tak ale zatím příliš nevypadá. Firma od prázdnin ruší linku z Prahy do East Midlands. - více čtěte zde

"V prostředí recese chceme evropským spotřebitelům dál nabízet lepší hodnotu, tak jako to ve svém odvětví dělá třeba Aldi, Lidl, Ikea a McDonald's," uvedl O'Leary. Šéf Ryanairu slíbil další snižování cen letenek, v průměru až o patnáct procent.

Jako jedna z mála leteckých společností uvedla i vyhlídky na letošní rok: chtějí další růst o 15 %. Díky nízké ceně ropy se Ryanair znovu začal zajišťovat proti vyšším cenám paliva, firma si pojistila cenu ropy na tři čtvrtletí.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

(Ilustrační snímek)
Máme 98 procent akcií ČSA, oznámil Travel Service. Korejci ve firmě končí

Společnost Travel Service oznámila, že má na dosah ovládnutí ČSA. Dohodla se s jihokorejskou Korean Air a státní firmou Prisko na odkupu jejich podílů....  celý článek

Autobus Leo Express
Vlaky Leo Express budou jezdit až do Polska, společnost získala povolení

Český soukromý dopravce Leo Express získal povolení pro provoz osobní železniční dopravy v Polsku. Společnost tak může prodloužit železniční spojení z Prahy do...  celý článek

Na ostrově Svatá Helena, který leží v Atlantickém oceánu asi dva tisíce...
Dožil zde Napoleon. Teď dostává Svatá Helena první pravidelný letecký spoj

Na ostrově Svatá Helena, který leží v Atlantickém oceánu asi dva tisíce kilometrů na západ od afrického pobřeží, přistál v sobotu první pravidelný let....  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.