Diskuze
Z New Yorku do Londýna za tři hodiny, nadzvuková letadla se vracejí
Děkujeme za pochopení.
M31a72r64t31i59n 75G23r20o30c66h79o97l
tohle není o ekonomice ale o politice ... a jestli jim FAA nedá licence a registraci, což není nikdy jisté, i kvůli vlivu politiků, může jít od začátku o tunel ...
R33a64d11i49m 72N42e66b79e49l
Všechno je o ekonomice! Jestli se jim podaří provozní náklady přiblížit nákladům klasických letadel, mohlo by to fungovat. Jinak tomu záměru nevěřím a dopadne podobně jako Concorde, nebo se spíše vůbec nedostane do realizace.
K58a91r21l 49R51i84e31g68e87l
Presne...ndes se na zapade pocitaji u kazdeho slozitejsiho a na investice narocneho vyrobky tzv. LCC - Life Cycle Cost ...naklady po celou dobu jeho zivotnosti, vcetne jeho sesrotovani ci recyklace. Tz. ze se primarne nedostane do pokrocileho vyvoje vyrobek ktery neslibuje ekonomickou navratnost.
M77a49r79t83i62n 76K39u78č72e38r52a
No predtim to skoncilo ne kvuli te jedine nedode, ale predevsim ceně
Proc predpokladaji,že teď to bude jiné
Technologie je sice dale nez pri vyvoji te prvni generace nadzvukovych dopravnich letadel , ale ze by snizili cenu az takhle se mi nezdá.
J31a18r23o79m54i47r 68F72a82r36e83k
Berte to tak. Oni budou mít nějakou dobu co dělat a z čeho žít. Velké firmy si ověří, jestli je už vývoj dost daleko aby to mělo smysl (z ekonomického pohledu).
No a my se máme o čem bavit a idnes vydělá na reklamách.
Já tam nevidím jediný negativní bod, samé pozitivní :)
M42a71r80t23i71n 20K19o34l37a88c61e77k
Podle toho, že se toto téma skloňuje nejméně 5 let, tak jsem doufal, že už aspoň existuje funkční prototyp připravený na certifikaci.
Obávám se, že jde o podobný princip jak se studenou fůzí (vědci už 40 let tvrdí, že za 20 let bude tato technologie použitelná)
Vracejí? jen na článcích novinářů.
J11a58r10o48m12i34r 19F92a69r37e37k
Ja jen.... nadzvukova dopravni letadla uz tady byla. Jestli se zase vrati, zalezi jen na cene, na nicem jinem. Nemyslim si, ze by to tento start-up dotahl do konce, spis to cele nekdo koupi, pokud to bude vypadat nadejne. Prirovnani se studenou fuzi znacne pokulhava. Studena fuze jeste nebyla ani prokazana a radi se spis do kategorie mytu.
H27o49n78z41a 93P13o25s57t
Problém s konkordem byl že byl Britsko-Francouzký, takže to USA zakázali s výmluvou na hluk. Takže ty konkordy živořily s lety do Jižní Ameriky, kde ta bohatá klientela samozřejmě tolik nebyla. Při první nehodě, za kterou to letadlo ani nemohlo, to pak odpískali.
O84n61d93ř16e17j 13Z48e14m29a69n
Proč někteří musí i těmto věcem vymýšlet konspirační teorie?
M48i10r63e69k 40G21a31j53e97r
Ale netriskaly, když už letěly nadzvukovou rychlostí.
G66e48o72r42g 23K14o44m62b72e92r78e25c
idealisti, staci pripomenout Boeing 787 Dreamliner.
Start 26. April 2004 - prvni let 15. December 2009 do provozu 26. October 2011
O30n22d41ř75e25j 16Z51e91m45a62n
A stačí se jen podívat kolik problémů s nadzvukovýmy letouny měli a mají velké firmy co mají s nadzvukovými letouny bohaté zkušenosti, civilní sektor je prostě něco jiného.
J30a89r33o31m37í72r 57H19l66u19b49e15k
Jsem sice technik, ale ne přes letadla, přesto jsem TU 144 a Concord považoval za vrchol letecké techniky. Všechno je nebezpečné i samotný život. Vojáci mají ještě sofistikovanější stroje, ale ty neslouží k přepravě pasažérů, ale k zabíjení, což je mnohem nebezpečnější
V58a18c21l29a80v 11V72a49v74r20a
To's toho moc neviděl.
Vzpomeň na TU104 a to jak jim chcípaly motory. To byl teda vrchol techniky a hlučnost?
O50d54s27t87r31a93n24ě15n78ý 61U62ž13i28v82a18t91e76l
J70a15n 63C36e68p74e25k
Dnes jsou nové technologie, podstatně levnější. Co je na tom nebezpečného?
K62r32y63š94t35o49f 29L94a87n19í48k
A jedna tajna informace: v ramci toho projektu se vyviji i spickovy stroj pro rychlost Mach 4, kryci nazev je Crash Boom Bang.
Hello Kitty slaví padesátiny. Celý svět si myslí, že je to kočička, jenže není
Kulatý obličej se dvěma trojúhelníkovýma ušima, drobný čumáček, vousky a červená mašle na uchu....
Číst iDNES.cz se vyplatí. Megahra o statisíce korun pro věrné čtenáře vrcholí
Na portálu iDNES.cz vrcholí Megahra o peníze. Do pondělí 29. dubna může každý čtenář s registrací...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Z prodejen mizí košíky do ruky. Hodily se na malý nákup, skuhrají zákazníci
Z českých obchodů začínají mizet malé příruční nákupní košíky. Zákazníci se tak často musí spokojit...
Německá atomová kauza pokračuje. Opozice hledá viníky za odklon země od jádra
Německem v posledních dnech hýbe kauza zveřejněných dokumentů německého měsíčníku Cicero týkající...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Boom prodejů kol opadl. Prodejci mají plné sklady, zákazníci čekají na slevy
Trh s jízdními koly a cyklovybavením se v Česku propadl o třetinu. Může za to ochlazení covidového...
Hallstatt brojí proti turistům. Omezuje počty autobusů, zastavuje reklamu
Rakouské oblíbené místo Hallstatt dlouhodobě bojuje s velkým náporem turistů. Místním s návštěvníky...
Plán na města bez zavíraček naráží. Místní ani policie nechtějí žít nonstop
Rostoucí náklady, obavy o bezpečnost a stížnosti na hluk dusí po setmění ekonomiky od Londýna po...
Od ropy k technologiím. Saúdská Arábie přezbrojuje na umělou inteligenci
Ve vývoji umělé inteligence hrají klíčovou roli dva faktory - peníze a energie. Obojího má Saúdská...
Pražské letiště změnilo platby za parkování, zdarma je nově jen 10 minut
Mezinárodní Letiště Václava Havla v pražské Ruzyni od května změnilo systém parkování. Doba na...