„Na základě oznámení, které přišlo cestou obvodního státního zastupitelství pro Prahu 6, se kriminalisté prvního policejního obvodu zabývají okolnostmi srpnového letu z Řecka do Prahy, během kterého došlo k výpadku jednoho z motorů. Ve věci byly zahájeny úkony trestního řízení pro podezření ze spáchání trestného činu obecné ohrožení z nedbalosti,“ řekl MF DNES policejní mluvčí Jan Daněk.
Kromě policie se postupem posádky letadla zabývá i Úřad pro civilní letectví (ÚCL) nebo Ústav pro odborné zjišťování příčin leteckých nehod (ÚZPLN). Ten podle České televize v předběžné zprávě za viníka selhání motoru označil závadu na palivovém čerpadle a následné zneprůchodnění palivového filtru, ve kterém inspektoři našli bronzové špony.
S verzí pochybení posádky pracuje i civilní letecký úřad. „Dodnes nikdo nechápe rozhodnutí kapitána. Nějak se rozhodl, ale my nevíme, co ho k tomu vedlo,“ vysvětloval letos v září incident ředitel Ústavu pro civilní letectví David Jágr. K podobnému výsledku tehdy dospělo i interní šetření ve Smartwings. Ta ujistila ÚCL o tom, že přijala opatření, aby se obdobná situace v budoucnu neopakovala a zároveň sesadila kapitána problematického letu z pozice letového ředitele.
Letoun společnosti Smartwings letěl 22. srpna z řeckého ostrova Samos do Prahy. Letadlu přestal během letu nad Egejským mořem fungovat levý motor, ten se posádce nepodařilo znovu nastartovat. Stroj pak i se 170 cestujícími na palubě pokračoval v nižší letové hladině až do Prahy, kde bez problémů přistál.