Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Na letiště bude jezdit Taxi Praha a FIX. Za pět let zaplatí 480 milionů

  16:04aktualizováno  16:04
Soutěž o pětiletou smlouvu na taxislužbu na pražské letiště vyhrály Taxi Praha a FIX. V aukci, které se účastnilo šest uchazečů, firmy nabídly nejvyšší nabídku - za „štafly“ pro své řidiče budou platit 4 miliony korun měsíčně.

Pražské letiště ještě před přejmenováním. | foto: Letiště Václava Havla Praha

Přibližně 480 milionů korun získá v následujících pěti letech Letiště Václava Havla od taxislužeb, které budou z něj a na něj zajišťovat osobní autodopravu. Nejvyšší nabídku v soutěži dalo Taxi Praha, druhou polovinu soutěžené kapacity získal dispečink FIX, jehož řidiči na letišti fungují i nyní.

Informaci potvrdila mluvčí letiště Marika Janoušková.

Dvěma vybraným uchazečům letiště pronajme prostor vymezený pro vozy taxi přímo před budovami Terminálů 1 a 2. Všichni ostatní provozovatelé taxislužby budou moci i nadále využívat pro vyložení a naložení cestujících všechna ostatní parkoviště v areálu letiště.

Soutěž probíhala formou on-line aukce, kde měli účastníci vždy dvě minuty na to, aby přebili nejvýhodnější nabídku. Na prvních dvou místech se nakonec umístily nabídky ve výši 4 000 101 a 4 000 100 korun za měsíc.

Na jejich základě se tak od 1. ledna z poloviny obmění stávající dvojice AAA Radiotaxi a FIX. AAA Radiotaxi se soutěže ani neúčastnilo a její majitel a šéf Jiří Kvasnička ji kritizoval.

Nelíbily se mu totiž podmínky pro přihlášení do prvního kola, kde se musely taxislužby zavázat k dodržování podmínek stanovených letištěm. Mezi ty patří zajištění dostupnosti vozů do 5 minut od projevení zájmu cestujícího v režimu 24 hodin denně nebo maximálního stáří vozu 3 roky.

Průběh soutěže si naopak chválil Radim Jančura z Tick Tack Taxi. A to i přesto, že nakonec nevyhrál. „Poslední nabídky se už z našeho pohledu nevyplatilo přebíjet,“ vysvětlil Jančura.

Dodal ale, že byl spokojen s transparentností celého výběru. „Kdyby to takto dělalo letiště už předtím, mohlo mít z posledního sedmiletého období mnohem více peněz,“ říká.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Elektromobil na hradeckém Masarykově náměstí (5. června 2012)
Elektřiny se nebojíme, hlásí české autofirmy. Investují do elektromobilů

Elektromobily jsou ve světě stále populárnější, a to na sebe váže velké investice v příbuzných oborech. Reagují na to i čeští subdodavatelé a také agentura...  celý článek

Ryanair létá výhradně s Boeingy 737-800
Ryanair zruší až padesát letů denně, chce zlepšit dochvilnost

Nízkonákladová společnost Ryanair po dobu následujících šesti týdnů, tedy do konce října, zruší denně 40 až 50 svých letů. Důvodem má být zlepšení...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Zrychlíme vlaky, zavedeme společnou jízdenku, slibují strany

Společná jízdenka pro všechny dopravce, nové úseky dálnic a silnic, opravená nádraží a rychlejší vlaky. To všechno se nám v příštím volebním období splní bez...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.