Stále více Čechů létá z Ruzyně do Itálie, tradiční Frankfurt naopak padá

  6:00aktualizováno  6:00
Miláno už není pro Čechy jen centrem nákupů, ale i východištěm do italských hor a jezer. Více se létá také do Říma, díky čemuž hlásí Letiště Václava Havla Praha za první pololetí letošního roku meziroční nárůst cestujících do Itálie o 36 procent. Kromě tradičních destinací získává body hlavně Dubaj. Od září tam bude létat Airbus A380 se zvýšenou kapacitou.

Boeing 737 společnosti ČSA | foto: ČSA

Z patnácti destinací, do nichž létají cestující z Prahy-Ruzyně nejčastěji, zaznamenal Milán největší nárůst, a to o 43 procent, což představuje 75 tisíc cestujících. Římská letiště Ciampino a Fiumicino se s nárůstem o 34 procent drží mezi skokany prvního pololetí na druhém místě.

„Do celkových výsledků se hodně promítl nový provoz nízkonákladového dopravce Ryanair na letiště Řím/Ciampino a Milán/Bergamo,“ vysvětluje pro MF DNES Marika Janoušková, tisková mluvčí Letiště Praha.

„Počet letů do Itálie navýšil i pravidelný provoz na Sicílii, konkrétně do Trapani. Vzrostl i provoz společnosti easyJet do Neapole. Trend nárůstu letů do Itálie podporují i ostatní dopravci operující na tamních linkách, jako jsou České aerolinie, Alitalia nebo Travel Service,“ dodala Janoušková.

Přes Dubaj do Hanoje

Další žádanou destinací, kam se letos létá o 26 procent více než loni, je trochu překvapivě Brusel. „U Bruselu bude zřejmě důvodem srovnání s pololetím 2016, kdy dopravu ovlivnil tamní bombový útok. Po dočasném propadu se teď zájem o přímé spojení vrátil,“ upozorňuje Marika Janoušková.

O čtvrtinu více lidí pak letos cestovalo mezi Prahou a Dubají. „Zaznamenáváme dlouhodobý nárůst zájmu o Dubaj, kde se postupně navyšoval jak počet dopravců, tak kapacita spojů,“ vysvětluje Janoušková.

Kam létali cestující z Ruzyně nejčastěji.

Kam létali cestující z Ruzyně nejčastěji.

Její slova potvrzuje ředitel české pobočky společnosti Emirates Bořivoj Trejbal: „Dubaj slouží jako přestupní stanice do dalších zajímavých destinací, jako je Austrálie, Čína, Japonsko, Maledivy, Mauricius, Srí Lanka či Thajsko,“ říká Trejbal. Poukazuje přitom na novou přímou linku z Dubaje do Hanoje, která je reakcí na zvyšující se poptávku ze strany početné vietnamské komunity v České republice.

Popularita trasy Praha–Dubaj vedla k tomu, že na pravidelnou denní linku společnost Emirates nasadila největší osobní letadlo světa – Airbus A380, což přineslo nárůst kapacity pro cestující o 44 procent. Od září navíc začne na trase létat Airbus A380 s kapacitou zvýšenou na rekordních 615 cestujících.

Nejméně se létá do Frankfurtu a Istanbulu

Mezi destinace, kterým se meziročně tolik nedařilo, patří především Frankfurt. Počet cestujících, kteří se do hesenské metropole vydali z Prahy, v prvním pololetí meziročně poklesl o jedno procento. Byl tak jedinou destinací z první patnáctky, která zaznamenala pokles. Jen minimálními přírůstky se pak může chlubit Istanbul a Londýn.

Zajímavostí je, že hlavní město Praha v tomto týdnu oznámilo, že podpoří vznik nové přímé letecké linky Praha–Tokio v horizontu do tří let.

Letiště Václava Havla Praha meziročně odbavilo o 21 procent cestujících více a celkem letos očekává nárůst osobní dopravy o nejméně 15 procent. Za první pololetí roku 2017 odbavilo celkem 6,76 milionu cestujících, zatímco za stejné období roku 2016 to bylo téměř o 1,2 milionu lidí méně.

„Současná obsazenost letadel se blíží v průměru 80 procentům, což je velmi vysoké číslo. Pokud se letišti bude dařit i ve zbytku roku, měli bychom se přiblížit hranici 15 milionů odbavených cestujících za rok,“ komentuje letošní výsledky Václav Řehoř, předseda představenstva Letiště Václava Havla Praha.

Největší zájem je o přímé linky do evropských destinací, kam z Prahy směřovalo bezmála 90 procent cestujících. Roste však i zájem o linky mimo Evropu. Pokračuje trend z minulého roku, kdy se řada cestujících vrací na linky mezi Prahou a Afrikou (meziroční nárůst o 81 %). Více turistů směřovalo také na východ.

Autor:


Nejčtenější

Výplach na americké burze se přelévá do celého světa, do Česka také

Ilustrační snímek

Akcie ve Spojených státech zaznamenaly ve středu nejprudší denní propad za několik měsíců. Pokles cen zasáhl hlavně...

Všichni chtěli spot ve stylu Air Bank, říká autor. Nově opisuje E.ON

Reklama na služby E.ON.

Jedni říkají, že jde o „vykrádačku“, jiní to tak nevidí. Spotů, které se inspirovaly populárními krátkými reklamami Air...



Šátek za tisíc dolarů vypadá jako ženské přirození, značka Fendi sklidila výsměch

Růžovou šálu Touch of Fur vyrábí italská módní značka Fendi

Italská značka luxusního oblečení Fendi pobavila svým kožešinovým šátkem mnohé uživatele sociálních sítí. Zejména jeho...

Mladí chtějí žít na dluh a mít hned to, na co rodiče šetřili, říká bankéř

Šéf Sberbank Edin Karabeg

Mileniálové si půjčují a jsou častěji ochotni jít do rizika než jejich rodiče, myslí si šéf české pobočky Sberbank Edin...

Aero představilo nový letoun L-39NG za účasti vládní špičky

Nová stíhačka L-39NG na oficiálním představení Aera Vodochody

Na pátečním „roll-outu“ společnost Aero Vodochody poprvé představila finální podobu nového letounu L-39NG. Letoun by...

Další z rubriky

Na Švestkové dráze řádí téměř 200metrový obr, obnovuje kilometry trati

Stroj RU 800 k opravě železnic.

Sedm set tun těžké zařízení opravuje severočeskou Švestkovou dráhu, železniční trať mezi Litoměřicemi a Mostem. Během...

Obce a kraje si samy rozhodnou, na kterých jedničkách budou vybírat mýto

Ilustrační snímek

Kraje a obce budou rozhodovat o tom, na kterých konkrétních úsecích silnic prvních tříd budou od roku 2020 platit...

Na koleje se vrací legendární Vindobona. České dráhy upravují názvy spojů

Vindobona, motorový vůz řady 854

V roce 2019 přibude v jízdním řádu více jednotných názvů vlakových linek. Ty nahradí doposud odlišná pojmenování...



Najdete na iDNES.cz