Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Stále více Čechů létá z Ruzyně do Itálie, tradiční Frankfurt naopak padá

  6:00aktualizováno  6:00
Miláno už není pro Čechy jen centrem nákupů, ale i východištěm do italských hor a jezer. Více se létá také do Říma, díky čemuž hlásí Letiště Václava Havla Praha za první pololetí letošního roku meziroční nárůst cestujících do Itálie o 36 procent. Kromě tradičních destinací získává body hlavně Dubaj. Od září tam bude létat Airbus A380 se zvýšenou kapacitou.

Boeing 737 společnosti ČSA | foto: ČSA

Z patnácti destinací, do nichž létají cestující z Prahy-Ruzyně nejčastěji, zaznamenal Milán největší nárůst, a to o 43 procent, což představuje 75 tisíc cestujících. Římská letiště Ciampino a Fiumicino se s nárůstem o 34 procent drží mezi skokany prvního pololetí na druhém místě.

„Do celkových výsledků se hodně promítl nový provoz nízkonákladového dopravce Ryanair na letiště Řím/Ciampino a Milán/Bergamo,“ vysvětluje pro MF DNES Marika Janoušková, tisková mluvčí Letiště Praha.

„Počet letů do Itálie navýšil i pravidelný provoz na Sicílii, konkrétně do Trapani. Vzrostl i provoz společnosti easyJet do Neapole. Trend nárůstu letů do Itálie podporují i ostatní dopravci operující na tamních linkách, jako jsou České aerolinie, Alitalia nebo Travel Service,“ dodala Janoušková.

Přes Dubaj do Hanoje

Další žádanou destinací, kam se letos létá o 26 procent více než loni, je trochu překvapivě Brusel. „U Bruselu bude zřejmě důvodem srovnání s pololetím 2016, kdy dopravu ovlivnil tamní bombový útok. Po dočasném propadu se teď zájem o přímé spojení vrátil,“ upozorňuje Marika Janoušková.

O čtvrtinu více lidí pak letos cestovalo mezi Prahou a Dubají. „Zaznamenáváme dlouhodobý nárůst zájmu o Dubaj, kde se postupně navyšoval jak počet dopravců, tak kapacita spojů,“ vysvětluje Janoušková.

Kam létali cestující z Ruzyně nejčastěji.

Kam létali cestující z Ruzyně nejčastěji.

Její slova potvrzuje ředitel české pobočky společnosti Emirates Bořivoj Trejbal: „Dubaj slouží jako přestupní stanice do dalších zajímavých destinací, jako je Austrálie, Čína, Japonsko, Maledivy, Mauricius, Srí Lanka či Thajsko,“ říká Trejbal. Poukazuje přitom na novou přímou linku z Dubaje do Hanoje, která je reakcí na zvyšující se poptávku ze strany početné vietnamské komunity v České republice.

Popularita trasy Praha–Dubaj vedla k tomu, že na pravidelnou denní linku společnost Emirates nasadila největší osobní letadlo světa – Airbus A380, což přineslo nárůst kapacity pro cestující o 44 procent. Od září navíc začne na trase létat Airbus A380 s kapacitou zvýšenou na rekordních 615 cestujících.

Nejméně se létá do Frankfurtu a Istanbulu

Mezi destinace, kterým se meziročně tolik nedařilo, patří především Frankfurt. Počet cestujících, kteří se do hesenské metropole vydali z Prahy, v prvním pololetí meziročně poklesl o jedno procento. Byl tak jedinou destinací z první patnáctky, která zaznamenala pokles. Jen minimálními přírůstky se pak může chlubit Istanbul a Londýn.

Zajímavostí je, že hlavní město Praha v tomto týdnu oznámilo, že podpoří vznik nové přímé letecké linky Praha–Tokio v horizontu do tří let.

Letiště Václava Havla Praha meziročně odbavilo o 21 procent cestujících více a celkem letos očekává nárůst osobní dopravy o nejméně 15 procent. Za první pololetí roku 2017 odbavilo celkem 6,76 milionu cestujících, zatímco za stejné období roku 2016 to bylo téměř o 1,2 milionu lidí méně.

„Současná obsazenost letadel se blíží v průměru 80 procentům, což je velmi vysoké číslo. Pokud se letišti bude dařit i ve zbytku roku, měli bychom se přiblížit hranici 15 milionů odbavených cestujících za rok,“ komentuje letošní výsledky Václav Řehoř, předseda představenstva Letiště Václava Havla Praha.

Největší zájem je o přímé linky do evropských destinací, kam z Prahy směřovalo bezmála 90 procent cestujících. Roste však i zájem o linky mimo Evropu. Pokračuje trend z minulého roku, kdy se řada cestujících vrací na linky mezi Prahou a Afrikou (meziroční nárůst o 81 %). Více turistů směřovalo také na východ.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Radim Jančura před prvním vyjetím vlaku RegioJet z pražského hlavního nádraží...
Autobusy z dálnice D1 nahradíme vlaky, říká Jančura. Míří i do Německa

Na českých silnicích začíná být husto. O klienty se perou soukromí dopravci i stát. Šéf RegioJetu Radim Jančura říká, že naučí lidi z Moravy jezdit do Prahy...  celý článek

Ministr dopravy Dan Ťok na tiskové konferenci hnutí ANO v pražském Centru...
Na stavbu dálnic bude mít stát v příštím roce 76 miliard, řekl ministr Ťok

Ministr dopravy Dan Ťok (ANO) má s ministerstvem financí předjednané zvýšení rozpočtu Státního fondu dopravní infrastruktury na příští rok na 76 miliard. Je to...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Zrychlíme vlaky, zavedeme společnou jízdenku, slibují strany

Společná jízdenka pro všechny dopravce, nové úseky dálnic a silnic, opravená nádraží a rychlejší vlaky. To všechno se nám v příštím volebním období splní bez...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.