Letiště Praha za pololetí odbavilo rekordních 5,9 milionu pasažérů

  13:22aktualizováno  13:41
Letiště Praha letos v prvním pololetí odbavilo rekordních 5,9 milionu cestujících. Meziročně je to více než šestiprocentní nárůst. Hranice šesti milionů pasažérů odbavených během jednoho roku padla v roce 2001. Letos stačilo k překonání tohoto počtu pouhých šest měsíců.
Ilustrační snímek

Ilustrační snímek | foto: David VotrubaiDNES.cz

V porovnání s loňským rokem vzrostl počet cestujících na Letišti Praha na 5 933 568 z 5 580 685. Vzrostl i počet vzletů a přistání, a to o 4,3 procenta na 87 408 z loňských 83 745 pohybů.

"Znamená to, že v této oblasti se díky cílené aktivitě  Správy Letiště Praha podařilo motivovat aerolinie k tomu, aby využívaly letadel s vyšší kapacitou přepravovaných cestujících,“ uvedl Jiří Pos, vrchní ředitel Správy Letiště Praha pro Letecký obchod, provoz a řízení majetku.

Nejvíce pasažérů v prvním pololetí přepravily České aerolinie s více než 2,5 milionu cestujících. Druhou a třetí pozici obsadily SkyEurope a easyJet, čtvrté místo zaujal Travel Service a pětku největších dopravců uzavírá Lufthansa.

Nízkonákladové aerolinie se na provozu pražského vzdušeného přístavu podílely 23,9 procenta. Přepravily zhruba 1,42 milionu lidí, což byl meziroční nárůst o 10,2 procenta. U síťových dopravců nárůst činil 7,3 procenta.

Autor:


Nejčtenější

Výplach na americké burze se přelévá do celého světa, do Česka také

Ilustrační snímek

Akcie ve Spojených státech zaznamenaly ve středu nejprudší denní propad za několik měsíců. Pokles cen zasáhl hlavně...

Zmetek, označil Ťok lokomotivy, které České dráhy koupily dvakrát dráž

Ilustrační snímek

Optikou ministra dopravy Dana Ťoka jsou lokomotivy Emil Zátopek zmetkem, který je nutné vrátit výrobci. Za...



Všichni chtěli spot ve stylu Air Bank, říká autor. Nově opisuje E.ON

Reklama na služby E.ON.

Jedni říkají, že jde o „vykrádačku“, jiní to tak nevidí. Spotů, které se inspirovaly populárními krátkými reklamami Air...

Šátek za tisíc dolarů vypadá jako ženské přirození, značka Fendi sklidila výsměch

Růžovou šálu Touch of Fur vyrábí italská módní značka Fendi

Italská značka luxusního oblečení Fendi pobavila svým kožešinovým šátkem mnohé uživatele sociálních sítí. Zejména jeho...

Mladí chtějí žít na dluh a mít hned to, na co rodiče šetřili, říká bankéř

Šéf Sberbank Edin Karabeg

Mileniálové si půjčují a jsou častěji ochotni jít do rizika než jejich rodiče, myslí si šéf české pobočky Sberbank Edin...

Další z rubriky

Michelinské hvězdy zvedají obrat, ale i tlak na restauratéry a kuchaře

Zleva současní držitelé michelinské hvězdy: Radek Kašpárek, Roman Paulus a...

Michelinská hvězda je pro kuchaře nebo restauratéra něco jako Oscar pro herce. Ale není to jen pocta. Ocenění „nakopne“...

Mladí chtějí žít na dluh a mít hned to, na co rodiče šetřili, říká bankéř

Šéf Sberbank Edin Karabeg

Mileniálové si půjčují a jsou častěji ochotni jít do rizika než jejich rodiče, myslí si šéf české pobočky Sberbank Edin...

KVÍZ: Proč chyběl v Československu toaletní papír a kde byste našli Baťov?

Peníze

České a slovenské hospodářství prošlo za posledních sto let etapami bouřlivého rozvoje i zaostávání. Děti dnes už...



Najdete na iDNES.cz