"Kvůli bouřce došlo ke krátkodobým, nejvíce desetiminutovým výpadkům několika mikrovlnných spojů zajišťujících komunikaci mezi jednotlivými základnovými stanicemi," vysvětlil potíže Petr Stoklasa z tiskového odboru RadioMobilu.
Poruchám se nevyhnul ani nejmladší Oskar, jehož síť tentokrát některé telefonáty neudržela. "Silná bouřka s blesky ve čtvrtek večer minulý týden způsobila krátkodobé utlumení nebo přerušení několika mikrovlnných spojů," řekl o problémech se spojením Roman Frkous z tiskového oddělení společnosti.
"Díky stálému monitorování sítě byly všechny opravy provedeny během patnácti minut a nejpozději do dvou hodin," tvrdí zástupce Oskara. Nejlépe vyšel z letních bouřek nejstarší Eurotel, jehož síť a klienti byli zasaženi minimálně.
Podle zkušenosti majitelů mobilních telefonů došlo i k některým kuriózním situacím. "Asi před týdnem jsem aktivoval novou bankovní SIM kartu, původní mi samozřejmě ve stejný okamžik deaktivovali. A při páteční bouřce najednou telefon začal hlásit: karta odmítnuta. Tak jsem zkusil kartu starou a ona fungovala," tvrdí jeden ze zákazníků RadioMobilu.
Druhá největší česká mobilní společnost to vysvětluje softwarovou chybou, při níž přestalo fungovat několik registrů uživatelů. RadioMobil proto začal využívat zálohy registrů. "Změny služeb provedené v době mezi provedením zálohy a začátkem poruchy proto nebyly v době opravy aktivní. Po druhé hodině ranní již byla využívána aktuální databáze a všem zákazníkům byla obnovena jejich původní nastavení služeb," vysvětlují zástupci RadioMobilu.