"Je zřejmé, že kapacitou a komfortem pro studenty budova Letecké školy začíná zaostávat za silnou evropskou konkurencí. Má-li škola udržet své výsadní postavení na trhu, musí dojít nezbytně k úpravám ubytovacích kapacit a radarového simulátoru," uvedl Klíma.
Výcvik zahraničních dispečerů představuje pro Řízení letového provozu (ŘLP) významný zdroj příjmu. V letošním roce škola pořádala kromě školení pro tuzemské dispečery výcvik pro zaměstnance řízení provozu z Polska, Rakouska, Německa, Španělska, Albánie, Makedonie, Gruzie, Kazachstánu, Arménie a Kyrgyzstánu.
Vítěz zakázky bude známý na konci listopadu. Samotná rekonstrukce bude podle Klímy trvat zhruba rok. Výcvik se během rekonstrukce přesune do provizorních prostor technického bloku. Většina vybavení Letecké školy včetně techniky podle Klímy pochází z roku 1997, kanalizace a vodovodní potrubí v objektu pochází ze 70. let minulého století a jsou už nevyhovující.
Státní podnik Řízení letového provozu ČR vznikl v lednu 1995. Poskytuje veřejné letecké služby uživatelům vzdušného prostoru České republiky a na letištích Praha - Ruzyně, Brno - Tuřany, Ostrava - Mošnov a Karlovy Vary. V loňském roce společnost zvýšila hrubý zisk skoro o dvě třetiny na 203 milionů korun. Letecký provoz nad Českem loni stoupl o téměř tři procenta na 682 971 pohybů letadel. Letos by mohl překonat 700 000 pohybů za rok.