Boeing izraelského premiéra Benjamina Netanjahua při přistání v Praze

Boeing izraelského premiéra Benjamina Netanjahua při přistání v Praze | foto: Vítězslav Vítek

Každý druhý let zpoždění. Nejhorší je El Al, nejpřesnější jsou KLM

  • 7
Izraelský dopravce El Al dopadl v loňském roce nejhůře ve statistice zpožděných letů, kterou pravidelně zveřejňuje společnost FlightStats. Nejpřesnější naopak podle ní byly nizozemské KLM.

Pořadí zveřejnil firma FlightStats na svých stránkách. Žebříček nejpřesnějších dopravců se mírně liší od podobných statistik společnosti OAG, v kterých vyhrála společnost Hawaiian Airlines. OAG ale řešila přesnost podle zpoždění na příletu i odletu, FlightStats jen na příletu.

Podle FlightStats byly loni nejpřesnějšími aerolinkami nizozemské KLM, kterým zvládlo přiletět včas 88,53 % spojů. Stříbro má španělská Iberia a bronz japonské JAL. KLM bodovaly i v žebříčku OAG, kde byly třetí.

Nejpřesnější aerolinky Nejméně přesní dopravci
KLM 88,53 %El Al 44 %
Iberia 88,18 %IcelandAir 58,95 %
JAL 87,8 %Air India 61,29 %
Qatar Airways 86,34 %Philippine Airlines 61,67 %
Austrian 85,74 %Asiana Airlines 62,54 %
ANA 85,54 %China Eastern Airlines 64,2 %
Singapore Airlines 85,45 %Hong Kong Airlines 66,58 %
Delta Air Lines 85,17 %Air China 67,26 %
TAM Linhas Aéreas 85,07 %Korean Air 68,26 %
Qantas 84,3%Hainan Airlines 69,7 %

Čeští dopravci na seznamu nejpřesnějších dopravců v Evropě chybí, současně však nejsou ani na seznamu nejhorších. Ten může být pro řadu cestujících překvapením, umístili se na něm většinou zavedení dopravci.

Agentura Blooomberg si od FlighStats vyžádala data i o dalších dopravcích, z kterých sestavila vlastní žebříček nejčastěji zpožděných aerolinek. Nejhůře dopadl izraelský národní dopravce El Al, u kterého loni doletělo včas jen 44 % letů. Druhý skončil IcelandAir, kterému letělo na čas 59 % letů, na třetím místě je Air India s přesností 62 %. Právě v Air India vyvolal žebříček největší pozdvižení. FlightStats uvedl, že jde o vlastní propočet Bloombergu, a od žebříčku nejhorších se tak distancoval.

Do statistik zpoždění se započítává každý let, který přilétl o více jak 14 minut a 59 sekund později oproti plánu. Podle viceprezidenta FlightStats Jima Hetzela přesnost aerolinek dlouhodobě roste.