Například klienti cestovní kanceláře Sunny Days se vrátili z dovolené dnes v půl desáté po téměř devatenáctihodinovém zpoždění. Původně měli přiletět včera ve dvě hodiny odpoledne. Cestující nakonec přepravily nízkonákladové aerolinky SkyEurope, které samy bojují několik dní po přesunu letů z Vídně do Bratislavy s velkými zpožděními. - čtěte Letadlo s klienty Sunny Days dosedlo na letiště
Ukazuje to i středeční provoz v Praze. Většina letů SkyEurope má kvůli nedostatku letadel znovu více jak dvouhodinové zpoždění. Rekordmanem je linka z Bergama: ta měla přiletět včera ve 22:20, ale dosud ještě nepřilétla.
Velké zpoždění kvůli technické závadě má znovu i Wizz Air a stejně jako v pondělí postihne nejvíce cestující do švédského Malmö. Jejich odlet v půl sedmé ráno je zatím posunut na 15:50.
Wizz Air měly problémy s letadlem
Podle Natasy Kazmer, mluvčí Wizz Air, nabídla společnost kromě povinného občerstvení klientům v Praze i ubytování. Airbus 320 měl včera problémy už v Londýně, nakonec přiletěl o pět hodin a dvacet minut později.
"Měli jsme problémy s přetlakováním kabiny," vysvětlila Kezmer. Komplikace v Londýně aerolinky nakonec vyřešily, letadlo ale bylo celou noc ještě na důkladné prohlídce, které zpozdilo i další let.
Aerolinky musí lidem podle evropské směrnice zajistit po dvou hodinách zpoždění již občerstvení. Jenže při cenách z pražského letiště často cestující narazí. Směrnice totiž neříká, jak velkou částku musí dopravci zaplatit. Lidé mohou být rádi, že jim poukaz vystačí na vodu a housku.
Při zpoždění, kdy je odlet až další den, musí dopravci zajistit ubytování. Aerolinky také musí umožnit cestujícímu dva telefonní hovory nebo poslání faxu či e-mailu. Při více než pětihodinovém zpoždění může klient odstoupit od letu a nechat si vrátit peníze. Finančně nejvýhodnější je pak pro zákazníka zrušení letu: za to musí aerolinky nejen vrátit peníze, ale ještě vyplatit odškodné. V případě dálkového letu až 600 eur.