Duhové šňůrky a boj proti předsudkům. Jak firmy podporují LGBT zaměstnance

  11:30aktualizováno  11:30
Vedle každoročního pražského pochodu hrdosti Prague Pride má od letoška Česko také soutěž mezi firmami, které se otevřeně hlásí k podpoře zaměstnanců z řad sexuálních menšin. Z dvanácti přihlášených vyhrál telefonní operátor Vodafone. Jako jediná z institucí veřejné správy se zúčastnila Kancelář veřejného ochránce práv.

Nosí duhové šňůrky k firemním vstupním kartám, mají stěny zasedaček polepené obrázky mimo jiné s tématikou sexuálních menšin a podporují skupinu zaměstnanců, kteří dobrovolně pořádají neformální akce a protipředsudkové semináře. Navíc nejvyšší vedení mluví o těchto věcech na veřejnosti a účastní se Prague Pride.

Porota Pride Business Fora (seskupení firem a neziskovek) vybrala Vodafone jako firmu, která je nejpřátelštější ke gayům, lesbám, bisexuálům a transgender zaměstnancům – zkráceně LGBT lidem.

Organizátoři soutěže se inspirovali v zahraničí, podobné ceny se udělují například v Británii – British LGBT Award. V USA jde o Outie Award, kterou uděluje organizace Out&Equal.

Stejné benefity pro všechny

„Těší nás pozitivní reakce veřejnosti na kampaně spojené s LGBT tématikou na sociálních sítích Vodafone. I zde se samozřejmě najdou negativní komentáře,“ říká Jana Vychroňová, personální manažerka Vodafone.

Fotogalerie

Firma v rámci své personální politiky nabízí stejné benefity pro LGBT páry jako pro ty heterosexuální: firemní volno na svatbu nebo registrované partnerství, doprovod partnera k lékaři, volno na pohřeb v rodině partnera nebo deset dní volna po narození či osvojení potomka stejnopohlavním párem. Mezi zaměstnanci pak pořádá a sama přispívá na finanční sbírku pro poradnu Sbarvouven.cz.

Vedlejší ocenění LGBT Friendly Employer získaly také ExxonMobil Business Support Center Czechia a poradenská Accenture. Mezi soutěžícími byly výhradně firmy, které jsou součástí nadnárodních koncernů a značek – Hilton, IBM, Ogilvy nebo SAP. Mezi ryze českými zaměstnavateli se veřejná podpora sexuálních menšin moc nenosí, jedinou výjimkou je do soutěže přihlášená česká Kancelář veřejného ochránce práv. O ocenění se mohl ucházet zaměstnavatelé všech velikostí – firmy, veřejná a státní správa nebo neziskovky. 

V době nízké nezaměstnanosti by mohla image tolerantní firmy pomoci přilákat podobně naladěné zaměstnance, včetně těch ze sexuálních menšin. „Přestože se dnes zaměstnavatelé o lidi doslova přetahují, stále nemůžeme hovořit o tom, že by firemní prostředí bylo obecně tolerantní k přijímání jinakosti. Pouze patnáct procent LGBT osob se cítí dostatečně komfortně na to, aby se na pracovišti otevřeně přihlásily ke své sexuální orientaci. A to je málo,“ říká Czeslaw Walek, iniciátor konference Pride Business Forum a předseda Prague Pride.

Přátelský chce být ke gayům a lesbám také distributor zásilek Amazon, který se letos nově, stejně jako dodavatel energií innogy, přihlásil k Memorandu na podporu sexuálních menšin, které Prague Business Forum vyhlásilo. Cílem je podporovat odlišnost, pomáhat různé lidi začleňovat do kolektivu a uplatňovat u všech rovné podmínky.

Duhový průvod v Praze loni přilákal na pětatřicet tisíc lidí:

Autor:


Nejčtenější

Výplach na americké burze se přelévá do celého světa, do Česka také

Ilustrační snímek

Akcie ve Spojených státech zaznamenaly ve středu nejprudší denní propad za několik měsíců. Pokles cen zasáhl hlavně...

Zmetek, označil Ťok lokomotivy, které České dráhy koupily dvakrát dráž

Ilustrační snímek

Optikou ministra dopravy Dana Ťoka jsou lokomotivy Emil Zátopek zmetkem, který je nutné vrátit výrobci. Za...



Všichni chtěli spot ve stylu Air Bank, říká autor. Nově opisuje E.ON

Reklama na služby E.ON.

Jedni říkají, že jde o „vykrádačku“, jiní to tak nevidí. Spotů, které se inspirovaly populárními krátkými reklamami Air...

Šátek za tisíc dolarů vypadá jako ženské přirození, značka Fendi sklidila výsměch

Růžovou šálu Touch of Fur vyrábí italská módní značka Fendi

Italská značka luxusního oblečení Fendi pobavila svým kožešinovým šátkem mnohé uživatele sociálních sítí. Zejména jeho...

Mladí chtějí žít na dluh a mít hned to, na co rodiče šetřili, říká bankéř

Šéf Sberbank Edin Karabeg

Mileniálové si půjčují a jsou častěji ochotni jít do rizika než jejich rodiče, myslí si šéf české pobočky Sberbank Edin...

Další z rubriky

Láhev za půl milionu dolarů. Aukční síň vydražila nejdražší vína

Romanée Conti 1945, Côte de Nuits, Grand Cru (588 tisíc amerických dolarů)

Dvě láhve červeného vína z francouzského vinařství Romanée-Conti zlomily dosavadní aukční rekordy, ale i odhady znalců....

Uzavírka přihlášek se blíží, nominujte na Podnikatele roku

Titul EY Podnikatel roku 2017 získal Lubomír Stoklásek, majitel firmy Agrostroj...

Nominační fáze devatenáctého ročníku soutěže EY Podnikatel roku vrcholí. Podávat přihlášky nebo zasílat nominace lze už...

Letošní úroda je nižší než za poslední roky, dařilo se řepce, žitu a ovsu

Zemědělcům komplikuje sklizeň obilí vrtkavé počasí.

Obilí se letos v Česku sklidilo o 7,9 procenta méně než loni, zemědělci ho svezli z polí 6 861 milionu tun. Vyplývá to...



Najdete na iDNES.cz