Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Liaz pro Dakar zavřel továrnu

  14:14aktualizováno  14:14
Už jen přeleštit čelní sklo doprovodného vozu pro pouštní rallye do Dakaru a je konec. V Mnichově Hradišti po více než sto letech definitivně skončila výroba vozů se značkou Liaz. Pro firmu Liaz Sipox už bude pracovat jen asi dvacet lidí, kteří připraví důstojné uzavření podniku.

"Výroba definitivně končí, v závodě zůstávají zhruba dvě desítky  zaměstnanců kteří budou připravovat prodej podniku a zajišťovat služby pro nájemce," řekl ředitel Jaroslav Lauryn.

Více o posledním roce Liazu se dočtete ZDE

V dobách největší slávy přitom podnik zaměstnával kolem 2500 lidí a denně se zde vyrábělo zhruba 45 automobilů.

V posledních letech výroba a odbyt neustále klesaly, počet letos vyrobených Liazek by se dal podle odborového předáka Vladimíra Bárty spočítat na prstech jedné ruky.

"Není to snadné opouštět po 40 letech podnik, do kterého jsem nastoupil po vyučení a prožil v něm celý život," přiznává Bárta.

Jeho situace je o to horší, že člověk v osmapadesáti letech hledá nové uplatnění jen velmi těžce.

Většina lidí už je pryč
Areál, kde ještě před několika lety pracovaly stovky lidí zeje prázdnotou. Většina lidí skončila už ve čtvrtek.

"Zůstali jen ti, kdo dokončují poslední automobil, ostatní mají volno na
hledání nového zaměstnání," poznamenal Lauryn.

Přestože v poslední vlně propouštění přišlo v Mnichově Hradišti o práci kolem 90 lidí, trh práce to podle příliš nepoznamená. Míra nezaměstnanosti v okrese se pohybuje kolem 4,8 procenta a patří k nejnižším v zemi.

Podle odhadů přijde na úřad práce sotva polovina propuštěných, řada z nich už má novou práci, další odejdou do předčasného důchodu.

Autoři: ,




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Závod Škoda Auto v Kvasinách začal s výrobou modernizovaného modelu Yeti...
Volkswagen se bojí Škody. Chce část výroby přesunout z Česka do Německa

Vedení a odbory německé automobilky Volkswagen chtějí, aby se část výroby divize Škoda přesunula do Německa a aby divize platila více peněz za sdílené...  celý článek

To není pečené kuře, to je dort potažený marcipánem.
Koblihy, pečené kuře i zapomenuté klíče. Pražský startup sází na pohodlnost

Startup DoDo letos začal spolupracovat s fastfoodovým řetězcem KFC a povedlo se jim to, co nikomu předtím – rozvážet jídlo i s přípravou do 30 minut od...  celý článek

Montážní linka v mladoboleslavské Škodě Auto. Ilustrační snímek
Žádné změny ve Škodě Auto nechystáme, vzkazuje Volkswagen do Čech

Německý automobilový koncern Volkswagen v tuto chvíli žádné změny u své české značky Škoda Auto nechystá, uvedl mluvčí německého koncernu. Reagoval tak na...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.