Lidé si kupovali méně Levisek, zisk jejich výrobce klesl přes 40 procent

  9:02aktualizováno  9:02
Výrobce džínového oblečení Levi Strauss & Co se ve třetím fiskálním čtvrtletí propadl o 41 procent na 40,7 milionu dolarů (714 milionů Kč). I na něj tak dopadla ekonomická krize, když lidé šetřili na nákupu značkových džínů. Výsledky firmy táhl dolů vedle nižších prodejů také slabý dolar.

Levi Strauss - Levi's. | foto: flickr.com

Tržby za tři měsíce do konce srpna klesly o šest procent na 1,04 miliardy USD. Firma však současně v prohlášení zveřejněném v noci na dnešek oznámila, že prodej její značky Levi's se zlepšil, hlavně v USA.

Levi Strauss prodává své oblečení v obchodních domech i prostřednictvím vlastních značkových obchodů. Firma dodala, že i v době slabých příjmů expandovala po celém světě, snažila se však výrazně omezit své výdaje na reklamu a distribuci a další náklady.

Levis se navzdory krizi rozrůstal

V červenci například společnost koupila přes sedmdesát outletových obchodů Levi's a Dockers, které původně provozovala licenčně firma Anchor Blue Retail Group. Koupila také DC Company, svého hlavního partnera na trzích Evropy, Blízkého východu a části Asie v prodeji obuvi a doplňků.

"Ve světle těžkých světových podmínek to bylo produktivní období," řekl k výsledkům John Anderson.

Levi Strauss je od roku 1985 v soukromých rukách. Výsledky hospodaření však pravidelně zveřejňuje, protože se veřejně obchoduje s jejími dluhopisy. Čistý dluh firmy na konci čtvrtletí klesl na 1,7 miliardy USD z 1,8 miliardy před rokem, napsala agentura Reuters.

Autor:


Nejčtenější

Všichni chtěli spot ve stylu Air Bank, říká autor. Nově opisuje E.ON

Reklama na služby E.ON.

Jedni říkají, že jde o „vykrádačku“, jiní to tak nevidí. Spotů, které se inspirovaly populárními krátkými reklamami Air...

Šátek za tisíc dolarů vypadá jako ženské přirození, značka Fendi sklidila výsměch

Růžovou šálu Touch of Fur vyrábí italská módní značka Fendi

Italská značka luxusního oblečení Fendi pobavila svým kožešinovým šátkem mnohé uživatele sociálních sítí. Zejména jeho...



Z prošlého jídla a miliard much udělali dva Britové v Jižní Africe byznys

Od roku 2008, kdy firma vznikla a přijala první zaměstnance, se jejich počet...

Miliardy much a hnijící jídlo jsou pro bratry Jasona a Davida Drewovy z Velké Británie jádrem podnikání. V Jižní Africe...

Mladí chtějí žít na dluh a mít hned to, na co rodiče šetřili, říká bankéř

Šéf Sberbank Edin Karabeg

Mileniálové si půjčují a jsou častěji ochotni jít do rizika než jejich rodiče, myslí si šéf české pobočky Sberbank Edin...

KVÍZ: Proč chyběl v Československu toaletní papír a kde byste našli Baťov?

Peníze

České a slovenské hospodářství prošlo za posledních sto let etapami bouřlivého rozvoje i zaostávání. Děti dnes už...

Další z rubriky

Říkali nám, že e-shop s kytarami je hloupost, tvrdí největší prodejce

„Lidé nám říkali, že prodávat hudební nástroje přes internet je hloupost. Jeli...

Jedna kytara muzikantům nestačí, říká spolumajitel e-shopu Kytary.cz Vladimír Myslík. Největší prodejce v Česku, který...

Módní trh na roztrhání. Česko si vyhlédl další německý e-shop

Čísla by nám měli usnadnit orientaci ve velikostech, občas to bývá ale naopak....

Nové e-shopy dál vstupují na český trh s módou. Krátce po vstupu německého Zalanda expanduje do České republiky další...

I čokoláda je superpotravina. Česká firma ji dodává do Švýcarska

Výroba v pražské společnosti Iswari

O borůvkách či šípku se mluví jako takzvaných superpotravinách. Podle Františka Lomského, spolumajitele české firmy...



Najdete na iDNES.cz