Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Lidé strávili zlatou neděli v obchodech, obraty vzrostly až o polovinu

  17:16aktualizováno  17:16
Vánoční nákupy o čtvrtém adventním víkendu kulminovaly, oproti běžným víkendům stouply obchodníkům obraty o třetinu až polovinu. Oproti loňsku však lidé utráceli jen o málo víc. Podle zástupců tuzemských obchodních řetězců zákazníci kupovali hlavně jídlo a balicí papír. Prodávat se už začali také kapři.
(ilustrační snímek)

(ilustrační snímek) | foto: Anna Vavríková, MAFRA

"Poslední adventní víkend je nejsilnější, evidujeme nárůsty prodejů až o třetinu. Jinak je to zhruba stejné jako v minulém roce," uvedla mluvčí supermarketů a hypermarketů Albert Judita Urbánková. Hitem tohoto víkendu je podle ní dekorační papír.

Oproti minulému roku lidé podle Urbánkové více kupují vánoční pečivo a paradoxně i suroviny na jeho výrobu. "Výrazný nárůst, který nemá zatím obdobu, pozorujeme u prodeje rozpustné kávy. Dále je vidět, že se lidé zásobují trvanlivými i čerstvými potravinami na svátky," uvedla.

Do Teska pro elektro, do Globusu pro kachnu

Tesco letáky

Navštěvujete rádi
prodejny Tesco? Všechny aktuální letáky Tesco a nejlepší nabídky z nich vždy najdete na AkčníCeny.cz.

Prodej v některých obchodech Tesco podle mluvčí Evy Karasové o tomto víkendu vzrostl ve srovnání s běžnými víkendy více než dvojnásobně. "Celkem v průměru je to o více než 50 procent. Tento nárůst je obdobný jako loni," uvedla.

Zákazníci nakupovali v obchodech Tesco nejvíce elektroniku, drobné elektro, hračky, oděvy, výbavu na zimní sporty, DVD a knihy, potraviny, alkohol a ovoce. "V plném proudu je již i prodej stromků a kaprů. Letos očekáváme nárůst prodeje kaprů. Před Vánoci jich zpravidla prodáme až 200 tun," uvedla Karasová.

Nárůst prodeje v desítkách procent zaznamenaly i hypermarkety Globus. Ve srovnání s loňským rokem je to podle mluvčího Libora Tomáše mírný nárůst.

Nejvíce se podle něj prodávají kachny, zelenina na výrobu salátu, oleje, kosmetické balíčky, balicí papíry nebo vánoční svíčky. Vedle potravin lidé nakupují LED televize, tyčové mixéry a meteorologické stanice. "Výrazně se již několik let za sebou prodávají i dárkové poukazy. Lidé přemýšlí, co by darovali k Vánocům, a nakonec se často přikloní ke koupi těchto poukazů," uvedl.

Autoři: ,




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Na trh vstupuje další stravenka, digitální Benefitka.
E-stravenka Benefitka chce rozbít trh s poukazy. Restaurace nic nestojí

Na trh zaměstnaneckých benefitů ve středu vstoupil nový hráč. Nadnárodní společnost Neeco nabídla elektronickou stravenku, v podobě platební karty. S tou lze...  celý článek

Obchodní ředitel řetězce COOP Josef Plesník
Vzpomínky na JZD nám škodí, mladé družstva nelákají, říká šéf COOP

COOP letos slaví 170 let. Na velký večírek to však nevypadá. Obce nechávají obchody zavřít a mladí se do družstevničení nehrnou. Až 800 prodejen může být brzy...  celý článek

Logo Účtenkovky tvoří barevná písmena na bílém podkladu
Účtenkovka zlobí. Skenování moc nefunguje a hráčům se do přepisování nechce

Už je to více než dva týdny, co se rozjela účtenková loterie. Cestu k hlavní ceně milion korun, autu či dalším peněžním výhrám však lidem ztěžují problémy s...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.