Nejde o krok do neznáma. Přední evropský diskontní řetězec už v některých zemích delší dobu tiskne katalogy se zájezdy. Prodej dovolených v Německu, Rakousku a Švýcarsku má v rukou kancelář Lidl-Reisen, v jiných zemích včetně Rumunska síť nabízela dovolené jednorázově.
S trvalou nabídkou vkročil v úterý Lidl na čtyřicetimilionový polský trh. Na šesti stovkách míst se odteď každé dva týdny objeví katalogy se zájezdy od zprostředkovatelů.
Nejlevnější nabídkou v prvním katalogu je víkendový pobyt v hotelu Belvedere v polském městečku Zakopané poblíž slovenských hranic. Láká i na exotiku a exkluzivní zájezdy. Deset dní v Thajsku nabízí za 4799 zlotých (29 tisíc korun) za osobu, výpravu na horský masiv Kilimandžáro v Tanzanii za 10 999 zlotých, v přepočtu 67 tisíc korun. Z exotiky nabídne třeba Seychely, Maledivy, Senegal nebo Kanárské ostrovy.
Lidl dovolené sám neorganizuje, pouze přeprodává zájezdy od partnerské cestovní kanceláře. I tak ale může dost znepříjemnit život zavedeným hráčům, je totiž zřejmé, že diskontní ráz cen, kterými láká zákazníky na levné potraviny, hodlá přenést i do nabídky zájezdů. Vyjednávací páku má značnou. Dovolené nabídne na šesti stovkách prodejních míst v Polsku.
Lidl nebude prvním řetězcem, který se snaží na tomto trhu v Polsku prorazit. Katalogy s dovolenými už nabízely konkurenční sítě Biedronka a Alma. Jednalo se nicméně o jednorázové akce, které se objevovaly v menším počtu obchodů.
„Dosud jsme zprostředkovali zákazníkům přístup do světových kuchyní. Nyní jsme se rozhodli, že z jejich kuchyní budou moci poznávat svět,“ představila koncept „cestovky“ Aleksandra Robaszkiewicz z centrály Lidlu v Polsku.
V České republice nyní Lidl vstupuje na trh se stravenkami a připravuje start e-shopu s nabídkou spotřebního zboží a trvanlivých potravin (více čtěte zde). Do cestování se ale vrhnout zatím nechystá. „Nabídku dovolených v České republice zatím neplánujeme,“ sdělila na dotaz iDNES.cz mluvčí Zuzana Holá.