Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Do Lidlu v bačkorách. E-shop startuje v Česku, je první ve střední Evropě

  11:05aktualizováno  11:05
Obchodní řetězec ve žlutomodrých barvách Lidl spustil oficiálně svůj e-shop, ve kterém nabízí spotřební zboží. Mezi řetězci není první, funguje už e-shop konkurenčního Tesca. Internetový obchod pro veřejnost startuje pět dní poté, co údajně unikla hesla pro interní testování. Systém zatím nezvládá velký nápor klientů e-shopu.

Distribuční centrum v Plzni pro e-shop Lidlu. | foto: Lidl

Objednávky z domova slibuje dodat do tří dnů prostřednictvím společnosti PPL. Platit je možné kartou nebo dobírkou. Cena dopravy začíná na 59 korunách, při objednávkách nad tisíc korun je zdarma. E-shop se ale od spuštění pro veřejnost potýká s problémy - stránka nejspíš kvůli velkému množství zájemců o službu padá.

E-shop Lidlu zkolaboval.

E-shop Lidlu zkolaboval.

Obchod, dostupný na adrese www.lidl-shop.cz láká na možnost vrácení nepoužitého zboží do 90 dnů od nákupu a na zboží z tematických akcí, které chce nabídnout přednostně o týden dříve než na kamenných prodejnách. Slibuje i sortiment, který vůbec na klasických pobočkách nebude.

„Spuštění e-shopu je logickým krokem v našem rozvoji. Jsem rád, že Česká republika má výsadní postavení a náš e-shop je vůbec první ve střední a východní Evropě. Pevně věřím, že naši zákazníci možnost on-line nakupování ocení, ale zároveň nám zachovají věrnost i v našich kamenných prodejnách,“ řekl ke startu českého e-shopu Pavel Stratil, generální ředitel Lidl Česká republika.

Fotogalerie

Logistické centrum nového e-shopu se nachází v Plzni. Z devadesáti procent zde Lidl skladuje oblečení, obuv, sportovní potřeby, vybavení pro domácnost, zahradu a dílnu. Odtud se zásobují také e-shopy v Německu, Belgii a Nizozemsku. Obří distribuční centrum s rozlohou 44 tisíc m² uchovává přes 19 tisíc druhů zboží, a obsluhuje jej 1 100 zaměstnanců.

E-shop Lidl na sebe strhl pozornost už minulý týden. V té době na sociálních sítích začala kolovat hesla, která údajně měla sloužit jen k interními testování obchodu mezi tisícovkami zaměstnanců. (čtěte Lidl si neohlídal hesla, nakoupit může každý)

Odkud unikla, není jasné, může však jít o záměrnou, takzvanou virální reklamu. „Může se jednat o cílený únik. Tato taktika se běžně používá, zvyšuje tak především PR pokrytí,“ uvedl pro iDNES.cz ředitel reklamní agentury Remembership Martin Charvát. 

Lidl není první na trhu, kdo přivedl zákazníky z kamenných obchodních řetězců do svých virtuálních regálů. Průkopníkem se v ČR stalo Tesco. On-line obchod se chystá rozjet také síť hypermarketů Globus.

Autor:



Nejčtenější

Mrakodrap bohatých otevírá. Být Jágrovi sousedem vyjde na desítky milionů

V Tower na pražské Pankráci (stav v lednu 2017)

Byty v patrně nejdražším bytovém domě v Česku - pražském V Toweru si přebírají jejich noví majitelé. Jsou mezi nimi...

Soud dal řidiči německý plat, čeští dopravci se bojí růstu počtu žalob

Šofér kamionu Jiří Gabrhel

První český řidič kamionu vyhrál soud o to, že mu česká firma za řízení v Německu platila méně, než kolik je tamní...



Pět tisíc dolarů na ruku a sbohem. Amazon se zbavuje lidí bez motivace

Pracovníkům ve skladu Amazon se v USA důsledně říká „associates“, tedy...

Nestandardní cestou jde americký Amazon při propouštění zaměstnanců bez motivace. Svému personálu předložil „nabídku“,...

Válka o prodavačky pokračuje. Nástupní mzda v Lidlu bude 28 tisíc

Nová prodejna v Berouně se otevře v následujících týdnech.

Diskonty Lidl v Česku zvýší od března nástupní mzdu pokladních a prodavaček na 28 tisíc korun, tedy o pětinu. V Praze a...

Fronty i na půl hodiny. Kaufland má málo pokladních, lidé si stěžují

(Ilustrační snímek)

V Kauflandu na pražském Bohdalci je 25 pokladen, v posledních dnech je však běžné, že fungují jen čtyři. Nakupujících...

Další z rubriky

Tuzemští pivaři zvýšili loni týdenní spotřebu o půllitr. Více pijí i ženy

(Ilustrační snímek)

Čeští pivaři loni týdně vypili meziročně zhruba o jedno velké pivo více. Týdenní spotřeba se tak u nich zvýšila na 8,8...

Kanadská vesnice sní o tom, že bude konkurovat dijonské hořčici

Kanadská hořčice z vesnice Gravelbourg

Asi málokdo by hledal hlavní oblast produkce hořčičných zrnek na světě uprostřed kanadských prérií v malé vesnici...

S bylinkami ku zdraví? Testy zjistily v třetině čajových směsí pesticidy

Čajová konvice s bylinkami

Zimní období viróz a chřipek přímo vybízí k pití vylouhovaných bylin a čajových směsí ve snaze preventivně přispívat k...

Najdete na iDNES.cz