Do Lidlu v bačkorách. E-shop startuje v Česku, je první ve střední Evropě

  11:05aktualizováno  11:05
Obchodní řetězec ve žlutomodrých barvách Lidl spustil oficiálně svůj e-shop, ve kterém nabízí spotřební zboží. Mezi řetězci není první, funguje už e-shop konkurenčního Tesca. Internetový obchod pro veřejnost startuje pět dní poté, co údajně unikla hesla pro interní testování. Systém zatím nezvládá velký nápor klientů e-shopu.

Distribuční centrum v Plzni pro e-shop Lidlu. | foto: Lidl

Objednávky z domova slibuje dodat do tří dnů prostřednictvím společnosti PPL. Platit je možné kartou nebo dobírkou. Cena dopravy začíná na 59 korunách, při objednávkách nad tisíc korun je zdarma. E-shop se ale od spuštění pro veřejnost potýká s problémy - stránka nejspíš kvůli velkému množství zájemců o službu padá.

E-shop Lidlu zkolaboval.

E-shop Lidlu zkolaboval.

Obchod, dostupný na adrese www.lidl-shop.cz láká na možnost vrácení nepoužitého zboží do 90 dnů od nákupu a na zboží z tematických akcí, které chce nabídnout přednostně o týden dříve než na kamenných prodejnách. Slibuje i sortiment, který vůbec na klasických pobočkách nebude.

„Spuštění e-shopu je logickým krokem v našem rozvoji. Jsem rád, že Česká republika má výsadní postavení a náš e-shop je vůbec první ve střední a východní Evropě. Pevně věřím, že naši zákazníci možnost on-line nakupování ocení, ale zároveň nám zachovají věrnost i v našich kamenných prodejnách,“ řekl ke startu českého e-shopu Pavel Stratil, generální ředitel Lidl Česká republika.

Fotogalerie

Logistické centrum nového e-shopu se nachází v Plzni. Z devadesáti procent zde Lidl skladuje oblečení, obuv, sportovní potřeby, vybavení pro domácnost, zahradu a dílnu. Odtud se zásobují také e-shopy v Německu, Belgii a Nizozemsku. Obří distribuční centrum s rozlohou 44 tisíc m² uchovává přes 19 tisíc druhů zboží, a obsluhuje jej 1 100 zaměstnanců.

E-shop Lidl na sebe strhl pozornost už minulý týden. V té době na sociálních sítích začala kolovat hesla, která údajně měla sloužit jen k interními testování obchodu mezi tisícovkami zaměstnanců. (čtěte Lidl si neohlídal hesla, nakoupit může každý)

Odkud unikla, není jasné, může však jít o záměrnou, takzvanou virální reklamu. „Může se jednat o cílený únik. Tato taktika se běžně používá, zvyšuje tak především PR pokrytí,“ uvedl pro iDNES.cz ředitel reklamní agentury Remembership Martin Charvát. 

Lidl není první na trhu, kdo přivedl zákazníky z kamenných obchodních řetězců do svých virtuálních regálů. Průkopníkem se v ČR stalo Tesco. On-line obchod se chystá rozjet také síť hypermarketů Globus.

Autor:


Nejčtenější

Výplach na americké burze se přelévá do celého světa, do Česka také

Ilustrační snímek

Akcie ve Spojených státech zaznamenaly ve středu nejprudší denní propad za několik měsíců. Pokles cen zasáhl hlavně...

Všichni chtěli spot ve stylu Air Bank, říká autor. Nově opisuje E.ON

Reklama na služby E.ON.

Jedni říkají, že jde o „vykrádačku“, jiní to tak nevidí. Spotů, které se inspirovaly populárními krátkými reklamami Air...



Šátek za tisíc dolarů vypadá jako ženské přirození, značka Fendi sklidila výsměch

Růžovou šálu Touch of Fur vyrábí italská módní značka Fendi

Italská značka luxusního oblečení Fendi pobavila svým kožešinovým šátkem mnohé uživatele sociálních sítí. Zejména jeho...

Z prošlého jídla a miliard much udělali dva Britové v Jižní Africe byznys

Od roku 2008, kdy firma vznikla a přijala první zaměstnance, se jejich počet...

Miliardy much a hnijící jídlo jsou pro bratry Jasona a Davida Drewovy z Velké Británie jádrem podnikání. V Jižní Africe...

Mladí chtějí žít na dluh a mít hned to, na co rodiče šetřili, říká bankéř

Šéf Sberbank Edin Karabeg

Mileniálové si půjčují a jsou častěji ochotni jít do rizika než jejich rodiče, myslí si šéf české pobočky Sberbank Edin...

Další z rubriky

TEST DNES: Neutrácejte zbytečně, školákům stačí pero za pár korun

Ilustrační snímek

Na dětech se nemá šetřit, to je svatá pravda, ale ani není potřeba kupovat do první třídy plnicí pero za stovky korun....

TEST DNES: Hranolky z fastfoodů jsou slané a bez chuti brambor. Tuku ubylo

Ilustrační snímek

Mezi dietology mají obzvlášť špatnou pověst. A oprávněně. Hranolky nebudou nikdy zdravé, přesto to není taková...

TEST DNES: Úplné výsledky testu proteinových tyčinek

Proteinové tyčinky

MF DNES otestovala dvanáct tyčinek, které zdůrazňují přítomnost bílkovin výrazem „protein“ v názvu. Zde najdete úplné...



Najdete na iDNES.cz