Lidl chce v Londýně otevřít nové prodejny, radnice obměkčí výstavbou bytů

  15:11aktualizováno  15:11
Maloobchodní řetězec Lidl plánuje v britské metropoli rozsáhlou výstavbu. Pod taktovkou sítě supermarketů by zde měly vyrůst tisíce bytů a také základní škola. Tento postup by měl Lidlu usnadnit získávání povolení k otevírání nových poboček v Londýně a okolí.
(ilustrační snímek)

(ilustrační snímek) | foto: Reuters

Lidl plánuje ve Velké Británii postavit až tři tisíce obytných prostor, informuje britský The Guardian. Kromě toho chce vybudovat nad svým supermarketem v Richmondu nové sídlo pro tamní základní školu. 

Z velké části by měl Lidl pro své stavební ambice využít parcely, na kterých již stojí jeho supermarkety, nové byty by totiž měly vyrůst nad stávajícími prodejnami. Využití prostor nad obchody by tak mělo zlepšit finanční situaci prodejen, které bojují se zvyšujícími se náklady, zároveň však nemají dostatečné tržby na jejich pokrytí. 

Podle expertů na nemovitosti oslovených deníkem The Guardian stojí za postupem Lidlu i potíže se získáváním povolení k otevírání nových prodejen v Londýně. Lidl tak chce tamní samosprávu přesvědčit o svém pozitivním vlivu.

Řetězec plánuje v zemi otevírat minimálně 50 obchodů ročně. Chce využít současný trend, kdy se zákazníci přesouvají k diskontním řetězcům, mezi naž Lidl patří.

The Guardian uvádí, že postup Lidlu pouze kopíruje techniky, se kterými přišly další řetězce. Tesco a Sainsbury‘s postavily nad svými obchody v Británii již stovky bytů. Kromě toho se supermarkety pustily i do stovek menších projektů městského rozvoje, transformují například prodělečné restaurace na večerky.

Lidl se ve Spojeném království angažuje v rezidenční výstavbě od roku 2008. Zatím postavil 335 bytů. Další plánuje postavit, případně se na jejich výstavbě podílet v rámci rozsáhlejších developerských projektů. Řetězec, který se propaguje nízkými cenami plánuje uplatnit stejnou politiku i v realitní oblasti, místo luxusních sídel se zaměří na dostupné bydlení.

Autor:


Nejčtenější

Všichni chtěli spot ve stylu Air Bank, říká autor. Nově opisuje E.ON

Reklama na služby E.ON.

Jedni říkají, že jde o „vykrádačku“, jiní to tak nevidí. Spotů, které se inspirovaly populárními krátkými reklamami Air...

Šátek za tisíc dolarů vypadá jako ženské přirození, značka Fendi sklidila výsměch

Růžovou šálu Touch of Fur vyrábí italská módní značka Fendi

Italská značka luxusního oblečení Fendi pobavila svým kožešinovým šátkem mnohé uživatele sociálních sítí. Zejména jeho...



Z prošlého jídla a miliard much udělali dva Britové v Jižní Africe byznys

Od roku 2008, kdy firma vznikla a přijala první zaměstnance, se jejich počet...

Miliardy much a hnijící jídlo jsou pro bratry Jasona a Davida Drewovy z Velké Británie jádrem podnikání. V Jižní Africe...

Mladí chtějí žít na dluh a mít hned to, na co rodiče šetřili, říká bankéř

Šéf Sberbank Edin Karabeg

Mileniálové si půjčují a jsou častěji ochotni jít do rizika než jejich rodiče, myslí si šéf české pobočky Sberbank Edin...

Mileniálové všech zemí, spojte se. Mladá generace se odvrací od kapitalismu

Socha Karla Marxe v německém Trieru

Popularita kapitalismu mezi mladými Američany klesá. Přibližně polovina z nich by raději žila v socialistické zemi,...

Další z rubriky

Konopí způsobí revoluci na světových trzích, hitem budou marihuanové nápoje

Ilustrační snímek

Akcie konopných firem lámou v posledních měsících na světových burzách rekordy. Tento vývoj, společně s legalizací...

Na cizí svatbu jako do divadla. Indové prodávají turistům vstupenky

Tradiční hinduistická svatba

Klasická pozvánka na svatbu není vždy podmínkou. Stačí si koupit vstupné. Alespoň v Indii, kde některé páry nabízejí...

Křetínský kupuje podíl deníku Le Monde, tvrdí list

Daniel Křetínský, majitel fotbalové Sparty

Český miliardář Daniel Křetínský jedná s francouzským finančníkem Matthieu Pigassem o koupi podílu ve francouzském...



Najdete na iDNES.cz