Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Halušky i borovička. Slovenský Lidl nabídne poprvé týden národních produktů

  15:45aktualizováno  15:45
Německý diskontní řetězec Lidl vyslyšel přání svých slovenských klientů a postupně na své pulty zařadí více typicky slovenských výrobků. Mezi nimi bryndzu, halušky, borovičku nebo sýr polooštiepok. Regionálním dodavatelům je umožní prodávat v rámci sítě Lidl i v dalších zemí.

Slovenský týden v Lidlu startuje. | foto: Lidl

Slováci v sobě vlastenectví nezapřou. Od 2. října najdou jeho zákazníci na pultech více produktů z domoviny. Po alpském, řeckém, americkém nebo španělském týdnu se dočkají i týdne slovenského. Lidl našich východních sousedů tak reaguje na zvýšenou poptávku Slováků po národních produktech, informuje hnonline.sk.

Ještě nedávno přitom Lidl o slovenské variantě tématicky laděného týdne neuvažoval, nakonec ale přiznal, že se rozhodl vyjít zvýšené poptávce po domácích potravinách vstříc. Na pultech německého prodejce se tak příští týden objeví typicky slovenské výrobky jako bryndza, halušky, polooštiepok nebo dršťkový guláš.Ty doplní med nebo víno původem ze slovenské provenience.

Slovenský týden v Lidlu startuje.

Slovenský týden v Lidlu

Až do nedávna platilo, že slovenský Lidl na svých pultech nabízel ze všech řetězců působících v zemi nejméně slovenských výrobků. Podle průzkumu agentury GfK z letošního května bylo pouze 14 procent potravin slovenských. Naopak nejvíce jich měla konkurenční Jednota COOP - asi 56 procent. Průzkum si objednala tamní Potravinářská komora.

Počet slovenských dodavatelů v síti Lidl narostl v porovnání s minulým rokem o více než 13 procent, uvedl řetězec v tiskové správě. Řetězec má aktuálně 150 slovenských dodavatelů. Mluvčí řetězce Tomáš Bezák dodal, že Lidl nyní slovenských výrobcům umožňuje prodávat svoje produkty i v dalších zemích, kde Lidl působí.

Téma podpory domácích potravin rezonuje ba Slovensku již delší dobu. Například řetězec Tesco tento týden spustil kampaň v rámci které umístilo slovenské potraviny na jeden společný regál.

Autor:


Témata: Slovensko, Tesco, Sýr, GfK, víno, SME


Hlavní zprávy

Další z rubriky

Lego představilo novou kolekci s názvem Ženy ve vesmíru.
Lego před Vánocemi servíruje novou kolekci: oslavuje úspěšné ženy NASA

I letos chce společnost Lego podpořit své vánoční tržby uvedením nové kolekce. Tentokrát míří nejnovější stavebnice na milovníky vesmíru a zároveň obdivovatele...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Pivo budiž požehnáno. Zavřené kostely se znovu otevírají jako pivovary

Jenom od roku 2011 bylo ve Spojených státech nejméně deset starých kostelů předěláno na nové pivovary. A nejméně čtyři se mají otevřít v příštím roce. Tento...  celý článek

Japonský premiér Šinzó Abe během předvolební kampaně (16. října 2017)
Střelec Abe vyhrál volby, akcie v Tokiu prorazily strop

V září 2006 se Šinzó Abe stal vůbec nejmladším japonským premiérem, ale necelý rok poté ho z nejvyšší funkce odstřelila řada politických skandálů. V roce 2012...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.