Slovenský týden v Lidlu startuje. | foto: Lidl

Halušky i borovička. Slovenský Lidl nabídne poprvé týden národních produktů

  • 84
Německý diskontní řetězec Lidl vyslyšel přání svých slovenských klientů a postupně na své pulty zařadí více typicky slovenských výrobků. Mezi nimi bryndzu, halušky, borovičku nebo sýr polooštiepok. Regionálním dodavatelům je umožní prodávat v rámci sítě Lidl i v dalších zemí.

Slováci v sobě vlastenectví nezapřou. Od 2. října najdou jeho zákazníci na pultech více produktů z domoviny. Po alpském, řeckém, americkém nebo španělském týdnu se dočkají i týdne slovenského. Lidl našich východních sousedů tak reaguje na zvýšenou poptávku Slováků po národních produktech, informuje hnonline.sk.

Ještě nedávno přitom Lidl o slovenské variantě tématicky laděného týdne neuvažoval, nakonec ale přiznal, že se rozhodl vyjít zvýšené poptávce po domácích potravinách vstříc. Na pultech německého prodejce se tak příští týden objeví typicky slovenské výrobky jako bryndza, halušky, polooštiepok nebo dršťkový guláš.Ty doplní med nebo víno původem ze slovenské provenience.

Slovenský týden v Lidlu

Až do nedávna platilo, že slovenský Lidl na svých pultech nabízel ze všech řetězců působících v zemi nejméně slovenských výrobků. Podle průzkumu agentury GfK z letošního května bylo pouze 14 procent potravin slovenských. Naopak nejvíce jich měla konkurenční Jednota COOP - asi 56 procent. Průzkum si objednala tamní Potravinářská komora.

Počet slovenských dodavatelů v síti Lidl narostl v porovnání s minulým rokem o více než 13 procent, uvedl řetězec v tiskové správě. Řetězec má aktuálně 150 slovenských dodavatelů. Mluvčí řetězce Tomáš Bezák dodal, že Lidl nyní slovenských výrobcům umožňuje prodávat svoje produkty i v dalších zemích, kde Lidl působí.

Téma podpory domácích potravin rezonuje ba Slovensku již delší dobu. Například řetězec Tesco tento týden spustil kampaň v rámci které umístilo slovenské potraviny na jeden společný regál.