Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Boom Lidlu v USA nejde zcela dle plánu, přesto stále válcuje konkurenci

  14:15aktualizováno  14:15
Zatímco český Lidl startuje Americký týden, ten německý zpomaluje expanzi do USA. Ze sta obchodů, které od vstupu na americký trh hodlal do jednoho roku otevřít, zatím vybudoval 49 a některé projekty byl nucen zastavit. I tak na americkém trhu představuje silného konkurenta, kvůli kterému ostatní maloobchodníci značně snižují své ceny.
(ilustrační snímek)

(ilustrační snímek) | foto: Profimedia.cz

Obchodní řetězec Lidl zprovoznil v loňském roce první prodejny ve Spojených státech. Plán byl jasný: otevřít jich sto během jednoho roku. Z plánu však pomalu schází, projekty v New Jersey, Pennsylvánii, Ohiu a Virginii, do nichž Lidl investoval peníze, byly zastaveny, píše agentura Reuters.

Německý obchodní řetězec Lidl, jehož vlastníkem je podnikatel Dieter Schwarz, se ke skutečnosti odmítl vyjádřit s tím, že neustále zkoumá a pracuje na portfoliu nemovitostí. Ve čtvrtek o tom informoval německý deník Handelsblatt.

Levnější banány i zmrzlina

Expanze Lidlu na americký trh v USA současně rozpoutala cenové boje. Profesorka marketingu Katrijn Gielensová ve své studii hovoří o tlaku na americké maloobchodníky, kteří budou muset snížit ceny, aby Lidlu zůstaly konkurenceschopné. Už během několika měsíců po otevření deseti prodejen ve Virginii, Severní a Jižní Karolíně zaznamenala Gielensová redukci cen v některých nedalekých amerických konkurujících obchodech.

Čím se Lidl v USA liší

Od uvedení na americký trh v červnu roku 2017 otevřel Lidl 49 obchodů v USA, celkem provozuje 10 tisíc obchodů ve 27 evropských zemích. 

Od běžných amerických prodejen se Lidl liší mimo jiné i svou rozlohou prodejen o velikosti 2 000 metrů čtverečních, což je oproti supermarketům v USA v průměru dvacetkrát menší. Zákazníci tak mají o produktech lepší přehled a snadněji je mohou porovnávat. 

Lidl je navíc zaměřen na prodej privátních značek, jeho pobočky navíc mívají prosklenou přední stěnu, čímž šetří výdaje za osvětlení.

Rovněž zjistila, že ceny potravin, jako je chléb či avokádo, často klesly o 30 %, a to v důsledku konkurenčního boje s Lidlem. Dále se až o 15 % zlevňuje také oblíbený sortiment, jako je zmrzlina, banány nebo sýr. Mléko v některých případech až o 55 %. „Kvůli vstupu společnosti Lidl na americký maloobchodní trh klesly ceny konkurentů v průměru o 9,3 %,“ píše server Foodnavigator-usa.

Lidl byl už od nástupu v USA o devět procent levnější než největší obchodník s potravinami ve státech Wal-Mart. „Dopad vstupu společnosti Lidl je pozoruhodný, protože je třikrát silnější než účinek vstupu Wal-Martu, který byl zaznamenán v předchozím výzkumu,“ uvedla Gielensová.




Nejčtenější

Mrakodrap bohatých otevírá. Být Jágrovi sousedem vyjde na desítky milionů

V Tower na pražské Pankráci (stav v lednu 2017)

Byty v patrně nejdražším bytovém domě v Česku - pražském V Toweru si přebírají jejich noví majitelé. Jsou mezi nimi...

Soud dal řidiči německý plat, čeští dopravci se bojí růstu počtu žalob

Šofér kamionu Jiří Gabrhel

První český řidič kamionu vyhrál soud o to, že mu česká firma za řízení v Německu platila méně, než kolik je tamní...



Pět tisíc dolarů na ruku a sbohem. Amazon se zbavuje lidí bez motivace

Pracovníkům ve skladu Amazon se v USA důsledně říká „associates“, tedy...

Nestandardní cestou jde americký Amazon při propouštění zaměstnanců bez motivace. Svému personálu předložil „nabídku“,...

Fronty i na půl hodiny. Kaufland má málo pokladních, lidé si stěžují

(Ilustrační snímek)

V Kauflandu na pražském Bohdalci je 25 pokladen, v posledních dnech je však běžné, že fungují jen čtyři. Nakupujících...

Nejmladší český miliardář začal ve skladu. Dnes ovládá zbrojařské impérium

Majitel Czechoslovak Group Michal Strnad.

Pětadvacetiletý Michal Strnad se po převodu stoprocentního podílu zbrojařsko-průmyslového holdingu Czechoslovak Group...

Další z rubriky

Fortuna stáhne akcie z pražské a varšavské burzy, rozhodla valná hromada

Fortuna

Mimořádná valná hromada sázkové společnosti Fortuna Entertainment Group rozhodla o stažení akcií firmy z burzy v Praze...

Milionový byznys ze sklepa. Chipsy z hrachu za dva roky dobyly řetězce

Spoluzakladatelé ostravské firmy Yes Chips Martin Mondek (vlevo) a Ondřej Kocur...

Češi znají jen hrachovku a čočku nakyselo, říká s nadsázkou Ostravan Martin Mondek. Před dvěma lety proto zažehl v...

Tesco vyvíjí novou značku. Cenově se chce vyrovnat Lidlu

(Ilustrační snímek)

Skupina Tesco chce vyvinout samostatnou značku, díky které by se svými cenami přiblížila velkým konkurentům, jaké...

Najdete na iDNES.cz