Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Boom Lidlu v USA nejde zcela dle plánu, přesto stále válcuje konkurenci

  14:15aktualizováno  14:15
Zatímco český Lidl startuje Americký týden, ten německý zpomaluje expanzi do USA. Ze sta obchodů, které od vstupu na americký trh hodlal do jednoho roku otevřít, zatím vybudoval 49 a některé projekty byl nucen zastavit. I tak na americkém trhu představuje silného konkurenta, kvůli kterému ostatní maloobchodníci značně snižují své ceny.
(ilustrační snímek)

(ilustrační snímek) | foto: Profimedia.cz

Obchodní řetězec Lidl zprovoznil v loňském roce první prodejny ve Spojených státech. Plán byl jasný: otevřít jich sto během jednoho roku. Z plánu však pomalu schází, projekty v New Jersey, Pennsylvánii, Ohiu a Virginii, do nichž Lidl investoval peníze, byly zastaveny, píše agentura Reuters.

Německý obchodní řetězec Lidl, jehož vlastníkem je podnikatel Dieter Schwarz, se ke skutečnosti odmítl vyjádřit s tím, že neustále zkoumá a pracuje na portfoliu nemovitostí. Ve čtvrtek o tom informoval německý deník Handelsblatt.

Levnější banány i zmrzlina

Expanze Lidlu na americký trh v USA současně rozpoutala cenové boje. Profesorka marketingu Katrijn Gielensová ve své studii hovoří o tlaku na americké maloobchodníky, kteří budou muset snížit ceny, aby Lidlu zůstaly konkurenceschopné. Už během několika měsíců po otevření deseti prodejen ve Virginii, Severní a Jižní Karolíně zaznamenala Gielensová redukci cen v některých nedalekých amerických konkurujících obchodech.

Čím se Lidl v USA liší

Od uvedení na americký trh v červnu roku 2017 otevřel Lidl 49 obchodů v USA, celkem provozuje 10 tisíc obchodů ve 27 evropských zemích. 

Od běžných amerických prodejen se Lidl liší mimo jiné i svou rozlohou prodejen o velikosti 2 000 metrů čtverečních, což je oproti supermarketům v USA v průměru dvacetkrát menší. Zákazníci tak mají o produktech lepší přehled a snadněji je mohou porovnávat. 

Lidl je navíc zaměřen na prodej privátních značek, jeho pobočky navíc mívají prosklenou přední stěnu, čímž šetří výdaje za osvětlení.

Rovněž zjistila, že ceny potravin, jako je chléb či avokádo, často klesly o 30 %, a to v důsledku konkurenčního boje s Lidlem. Dále se až o 15 % zlevňuje také oblíbený sortiment, jako je zmrzlina, banány nebo sýr. Mléko v některých případech až o 55 %. „Kvůli vstupu společnosti Lidl na americký maloobchodní trh klesly ceny konkurentů v průměru o 9,3 %,“ píše server Foodnavigator-usa.

Lidl byl už od nástupu v USA o devět procent levnější než největší obchodník s potravinami ve státech Wal-Mart. „Dopad vstupu společnosti Lidl je pozoruhodný, protože je třikrát silnější než účinek vstupu Wal-Martu, který byl zaznamenán v předchozím výzkumu,“ uvedla Gielensová.




Nejčtenější

Česká pošta se chtěla zalíbit na Facebooku, sklidila výsměch

Česká pošta na svém Facebookovém profilu vyhlásila soutěž o modré reklamní...

Po pošťácké internetové televizi, kterou loni Česká pošta rozjela na kanále YouTube, nyní rozpačitě baví své zákazníky...

To by stačilo. Šéf Korean Air odvolal své dvě dcery, firmě dělaly ostudu

Dcery ředitele Korean Air Emily Cho (vlevo) a Heather Cho

Šéf korejských aerolinek Čo Jang-ho v minulých dnech vyhodil z firmy své dvě dcery. Důvodem bylo jejich nedůstojné...



Žena v letadle dostala jablko, po přistání jí za něj napařili pokutu

Boeing 767 společnosti Delta

Na svou cestu z Paříže do amerického Denveru společností Delta Air Lines jen tak nezapomene Crystal Tadlocková. Žena...

KVÍZ: Kolik chmele je v půllitru a co je spilka? Otestujte se, co víte o pivu

(Ilustrační snímek)

Jsme národ pivařů. Alespoň to platí o spotřebě na hlavu. Každý Čech do sebe za rok otočí v průměru pár set půllitrů....

Ceny pozemků pro dům vyskočily na dvojnásobek. Kolik stojí ve vašem kraji?

Inženýrské sítě

Ceny stavebních pozemků stoupaly nejstrměji v posledních sedmi letech na Vysočině, v Královéhradeckém kraji a ve...

Další z rubriky

Volkswagenu hrozí miliardová žaloba za vypovězení smlouvy dodavateli

Kontrolní linka automobilky Volkswagen v německém Wolfsburgu. (8. března 2018)

Německé automobilce Volkswagen, jejíž součástí je i Škoda Auto, hrozí miliardová žaloba o náhradu škody od jejího...

Miliardář Křetínský nakupuje rádia. Získává i dvojku trhu Evropu 2

Daniel Křetínský, majitel fotbalové Sparty

Podnikatel v energetice, miliardář Daniel Křetínský posiluje v médiích. Nynější majitel deníku Blesk a týdeníku Reflex...

Lidl a Kaufland přesedlají na BMW, ojetiny mohou zaplavit český trh

Německá automobilka BMW (ilustrační snímek)

Německá skupina Schwarz-Gruppe, vlastnící obchodní řetězce Lidl a Kaufland, přechází u firemní flotily ze značky Audi...

Najdete na iDNES.cz