Boom Lidlu v USA nejde zcela dle plánu, přesto stále válcuje konkurenci

  14:15aktualizováno  14:15
Zatímco český Lidl startuje Americký týden, ten německý zpomaluje expanzi do USA. Ze sta obchodů, které od vstupu na americký trh hodlal do jednoho roku otevřít, zatím vybudoval 49 a některé projekty byl nucen zastavit. I tak na americkém trhu představuje silného konkurenta, kvůli kterému ostatní maloobchodníci značně snižují své ceny.
(ilustrační snímek)

(ilustrační snímek) | foto: Profimedia.cz

Obchodní řetězec Lidl zprovoznil v loňském roce první prodejny ve Spojených státech. Plán byl jasný: otevřít jich sto během jednoho roku. Z plánu však pomalu schází, projekty v New Jersey, Pennsylvánii, Ohiu a Virginii, do nichž Lidl investoval peníze, byly zastaveny, píše agentura Reuters.

Německý obchodní řetězec Lidl, jehož vlastníkem je podnikatel Dieter Schwarz, se ke skutečnosti odmítl vyjádřit s tím, že neustále zkoumá a pracuje na portfoliu nemovitostí. Ve čtvrtek o tom informoval německý deník Handelsblatt.

Levnější banány i zmrzlina

Expanze Lidlu na americký trh v USA současně rozpoutala cenové boje. Profesorka marketingu Katrijn Gielensová ve své studii hovoří o tlaku na americké maloobchodníky, kteří budou muset snížit ceny, aby Lidlu zůstaly konkurenceschopné. Už během několika měsíců po otevření deseti prodejen ve Virginii, Severní a Jižní Karolíně zaznamenala Gielensová redukci cen v některých nedalekých amerických konkurujících obchodech.

Čím se Lidl v USA liší

Od uvedení na americký trh v červnu roku 2017 otevřel Lidl 49 obchodů v USA, celkem provozuje 10 tisíc obchodů ve 27 evropských zemích. 

Od běžných amerických prodejen se Lidl liší mimo jiné i svou rozlohou prodejen o velikosti 2 000 metrů čtverečních, což je oproti supermarketům v USA v průměru dvacetkrát menší. Zákazníci tak mají o produktech lepší přehled a snadněji je mohou porovnávat. 

Lidl je navíc zaměřen na prodej privátních značek, jeho pobočky navíc mívají prosklenou přední stěnu, čímž šetří výdaje za osvětlení.

Rovněž zjistila, že ceny potravin, jako je chléb či avokádo, často klesly o 30 %, a to v důsledku konkurenčního boje s Lidlem. Dále se až o 15 % zlevňuje také oblíbený sortiment, jako je zmrzlina, banány nebo sýr. Mléko v některých případech až o 55 %. „Kvůli vstupu společnosti Lidl na americký maloobchodní trh klesly ceny konkurentů v průměru o 9,3 %,“ píše server Foodnavigator-usa.

Lidl byl už od nástupu v USA o devět procent levnější než největší obchodník s potravinami ve státech Wal-Mart. „Dopad vstupu společnosti Lidl je pozoruhodný, protože je třikrát silnější než účinek vstupu Wal-Martu, který byl zaznamenán v předchozím výzkumu,“ uvedla Gielensová.

Nejčtenější

Hygienické peklo v čínských hotelech. Personál usvědčila skrytá kamera

Na každý povrch dnes existují specializované přípravky, někdy si však poradíte...

Čínské luxusní hotely se musely omluvit poté, co se na sociální síti objevilo video, ve kterém jejich zaměstnanci...

Dráhy nevědí, co s historickými vlaky. Prodělávají jim 40 milionů ročně

Lokomotiva řady 750.356 přezdívaná Brejlovec je jednou z těch, kterou chtějí...

Na ministerstvech dopravy a kultury vzniká plán na záchranu parních lokomotiv a dalších historických vozidel, o které...

Obchody si akcemi Black Friday utahují smyčku kolem krku, říká odborník

Black Friday

Od pondělí 19. listopadu začnou u některých obchodníků výprodeje na tzv. Černý pátek. Řada e-shopů však ve snaze zvýšit...

Cigarety bez dýmu. Firma láká Čechy na zahřívaný tabák, lékařka varuje

Americká společnost Philip Morris představila novou generaci zahřívaných...

Společnost Philip Morris ČR v úterý představila novou generaci zahřívaných cigaret bez kouře iQOS 3. Vedle ní přišla i...

Zemřel majitel výrobce optiky Meopta. Přezdívalo se mu přerovský Baťa

Úspěšný byznysmen Čechoameričan Paul Rausnitz, který v 90. letech zachránil...

V neděli zemřel podnikatel a válečný veterán Paul Rausnitz, který ze dna přivedl ke globálnímu úspěchu výrobce...

Další z rubriky

Rozděl a panuj. Amazon se rozroste do metropolí na východě USA

Ilustrační snímek

Technologický gigant Amazon v úterý oznámil umístění svého nového sídla. Po více než roce rozhodování vybral variantu...

V Praze otevírá nevěstinec se silikonovými pannami, inspiruje se cizinou

Realistická silikonová panna Rebeca podniku Naughty Harbor.

Nezávazný sex, který není nevěra. To svým zákazníkům slibuje podnik Naughty Harbor, který ve středu otevřel v Praze....

Nestor českého bankovnictví odchází. Kunert šéfuje UniCredit 30 let

Generální ředitel UniCredit Bank Jiří Kunert v listopadu 2018

Z čela banky UniCredit odchází Jiří Kunert, jeden z nejznámějších manažerů, kteří formovali porevoluční bankovnictví v...

Najdete na iDNES.cz