Spoty jsou celkem tři. Všechny jsou postavené na tom, že ceny Renaultu jsou tak nízké, že jim normální člověk nemůže uvěřit.
První spot se odehrává v blázinci. V druhém se hrdina vrací domů, ale rodina ho znovu pošle na psychiatrii poté, když u večeře vypráví, jak levné vozy všem nejbližším příbuzným koupí. Ve třetím klipu se v ústavu ocitá hrdinův kolega, když připustí, že o nízkých cenách také slyšel.
Na popud ligy se případem zabývala arbitrážní komise slovenské Rady pro reklamu. Námitky uznala. Podle dubnového verdiktu jsou spoty skutečně v rozporu s etickými zásadami reklamy.
Reklama prý "podporuje stereotyp vnímání duševně nemocných jako ´bláznů´, zesměšňuje je a je nekorektní vůči lidem se skutečnými duševními problémy, kteří se zdaleka nechovají tak, jak jsou zobrazeni v reklamním spotu."
I když Rada pro reklamu námitku ligy uznala, reklama z obrazovek nezmizela. "Přestal se vysílat spot číslo jedna, který jsme napadli. Ten se ale vysílal už dlouho. Renault mezitím zařadil druhý spot a nyní se začal vysílat i třetí," uvedl Peter Breier z ligy, který spor inicializoval.
Dodal, že o dalším postupu ve snaze omezit vysílání uvedených klipů rozhodne správní rada Ligy duševního zdraví.
Mluvčí automobilky Jana Rajcová ale s námitkami ligy nesouhlasí. Tvůrci podle ní nechtěli nikoho zesměšnit, v reklamě použili ironii. "Bez nadsázky a zveličení by nemohla existovat žádná reklama a průměrně vnímající spotřebitel se nebude pozastavovat nad reálností děje," citoval ji portál Pravda.sk s odvoláním na ČTK.
Podle Dagmar Krepopové z Ligy duševního zdraví se spor týká jen klipů vysílaných na území Slovenska. Vyjádření české pobočky Renaultu ani české Rady pro reklamu se iDNES nepodařilo získat.