To, že jsou lidé citliví na fotbalové přenosy na placených televizích, Duroň připisuje i úloze České televize v minulých letech.

To, že jsou lidé citliví na fotbalové přenosy na placených televizích, Duroň připisuje i úloze České televize v minulých letech. | foto: František Vlček, MAFRA

Liga mistrů na ČT byla evropská anomálie. Fotbal je zboží, říká manažer O2

  • 857
V uplynulých týdnech se stal operátor O2 hlavním nepřítelem řady fotbalových fanoušků. Pomocí soudních sporů zablokoval vysílání populární Ligy mistrů na zahraničních stanicích u konkurenčních kabelových operátorů. Práva totiž drží právě O2. Marketingový šéf firmy David Duroň říká, že firma neměla na výběr a pouze brání svou investici.

Nástup O2 nejbohatšího Čecha Petra Kellnera do světa televizní zábavy přinesl velké změny. Diváci se nově musí smířit s tím, že si za fotbalovou Ligu mistrů připlatí. Až na jeden zápas z hracího kola, který zůstal České televizi, práva na atraktivní soutěž získal právě mobilní operátor.

Navíc mu na začátku října soud vyhověl, když zakázal společnostem UPC a Skylink vysílat přenosy fotbalové Ligy mistrů na zahraničních stanicích z jejich nabídek v Česku. UPC se odvolalo, soudní spory mohou trvat ještě měsíce.

„Je to stejné, jako byste si koupil auto a do něj by vám nasedli pasažéři, kteří za odvoz nezaplatili a ani se vás nezeptali, jestli je svezete. To, že O2 vstoupilo do světa exkluzivních sportovních práv, přineslo pochopitelně snahu práva více bránit,“ říká v rozhovoru pro MF DNES David Duroň, marketingový ředitel O2 pro oblasti domácností, který má televizní službu na starosti.

„Možnost utkat se o práva měly všechny komerční subjekty. Jsem přesvědčený, že naši konkurenti by se chovali úplně stejně, pokud by zvítězili,“ dodává manažer.

Vlna čistě negativních reakcí ze strany diváků podle Duroně již odezněla. „Pochopitelně jsme počítali s tím, že nám lidé nebudou tleskat. Ale situace se mění. Lidé postupně začínají přicházet na to, co nového jim nabízíme,“ říká Duroň a naráží na nové funkce, jako možnost přepínat mezi všemi hranými zápasy, či na volbu záběrů z různých kamer.

David Duroň (41)

Vystudoval Vysokou školu ekonomickou v Praze. Celou kariéru strávil v telekomunikacích.

Na začátku tisíciletí pracoval v Českém Telecomu, kde vedl marketing. Později byl generálním ředitelem internetové společnosti Atlas.cz.

Později šest let pracoval pro Vodafone. Od října 2013 je ředitelem marketingu pro segment domácností ve společnosti O2.

Je ženatý, má dvě děti. Ve volném čase běhá a je milovníkem západní Afriky, kde se angažuje v rámci charitativních projektů.

To, že jsou lidé citliví na fotbalové přenosy na placených televizích, Duroň připisuje i úloze České televize v minulých letech. „Česká republika byla opravdu hodně anomální v tom, že do ryze komerčního obsahu masivně investovala televize veřejné služby. To v Evropě obvyklé není,“ popisuje dlouholetý manažer řady telekomunikačních firem v Česku.

„Komerční práva nejsledovanějších soutěží na veřejnoprávní médium vůbec nepatří. Nedává smysl, aby lidé za tento exkluzivní a drahý obsah platili koncesionářské poplatky,“ říká.

Služba O2 TV je pro operátora stále důležitější část byznysu, dnes firma eviduje přes 190 tisíc domácností, které službu využívají. Nově všechny zákazníky překlápí na tři nové televizní tarify. Pro řadu zákazníků to znamená zdražení.

„Vždy když děláme tyto změny, tak se snažíme, aby tam lidé nalezli to, co jim vyhovuje. Někteří to vidí hned, jiní později. A zároveň se vždycky najde skupina lidí, kterým to starší nastavení vyhovovalo více. Zde byla dlouho televize spíše doplňkem k přípojce internetu. Ale nyní jsme se zaměřili na televizi jako na náš hlavní produkt, do kterého investujeme a rozvíjíme ho. To se pochopitelně odráží i v ceně,“ vysvětluje Duroň.