Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Gumárna v Česku není zdaleka jistá. Číňané sondují i u sousedů

  15:15aktualizováno  15:15
Vedení čínské pneumatikárny LingLong Tires se v Česku líbí, ale své rozhodování o nové továrně nepovede jen srdcem. Konkurenty pro Česko jsou tři jiné lokality v zahraničí – na severu Polska, v Košicích na Slovensku a v Maďarsku.
Ilustrační snímek

Ilustrační snímek | foto: AP

Ty si šéf LingLong Wang Feng minulý týden prohlédl, ale definitivně se nerozhodl. Česko po vlažném začátku zvyšuje intenzitu jednání a na poslední setkání dorazil šéf CzechInvestu neplánovaně z Číny do Prahy dříve.

„Je pro ně důležité vidět, že zájem o investici skutečně je,“ říká Radek Grill, majitel nejlevnejsipneu.cz, který LingLong do Česka přivedl. Zatímco pro Česko mluví dobré zkušenosti investorů a kvalifikovaná pracovní síla, proti především pozemek a doba povolování stavby. LingLong chce pro svoji pneumatikárnu za 13 miliard ideálně 100 hektarů. Líbila se mu průmyslová zóna v Mošnově, ale ta je malá. Kraj mu nabízí průmyslovou zónu Barbora u Karviné, ta však ještě není připravená.

Výše státní podpory je daná evropskými směrnicemi, přesto může LingLong dostat více na Slovensku. Tamější vláda firmě nabídla pozemky u Košic. Podpora je navázaná na míru nezaměstnanosti, ta je na východě Slovenska vyšší. Tamější vláda navíc slibuje, že povolení zvládne rychleji než v Česku. I to byl jeden z důvodů, proč se pro Slovensko namísto Česka rozhodl Jaguar Land Rover.

LingLong se chce rozhodnout během příštích tří měsíců. Stavba by měla zabrat zhruba rok a půl, je však otázka, kolik měsíců bude trvat získání všech povolení.

Autor:


Nejčtenější

Začínal sám v garáži, dnes výrobní linky z jeho firmy dobývají svět

Jakub Krofián s manželkou Alenou.

Jakub Krofián žije svůj americký sen už osmnáctý rok. Jako pětadvacetiletý mladík si z úspor koupil soustruh a doma v...

Lidé se stěhují do okolí měst, každé ráno pak tráví v autech v kolonách

Stávka na francouzské železnici nahnala více lidí do aut. V Paříži se tvoří...

Kvůli vysokým cenám bydlení ve městech roste poptávka po nemovitostech v jejich okolí. „Evidujeme meziroční růst zájmu...



Makléř si myslel, že pracuje v demoverzi, teď žádá vyplatit miliony eur

Harouna M Traore

Francouzský obchodník na burze žaluje makléřskou firmu Valbury Capital. Žádá, aby mu vyplatila 10 milionů eur, které...

Do důchodu později a jiné daně, radí Česku OECD

Ilustrační snímek

Česko by mělo navázat věk pro odchod do důchodu na očekávanou délku života. Doporučuje to Organizace pro hospodářskou...

Výkon na hranici padnutí: v Tesle se museli dopovat energetickými nápoji

Podvozek vozu Tesla Model S

Nadšení amerického miliardáře Elona Muska, který před pár dny děkoval zaměstnancům své automobilky Tesla za dosažení...

Další z rubriky

Nejvytíženější opravovaný úsek D1 dokončíme v termínu, slíbil šéf ŘSD

Rekonstrukce úseku dálnice D1 u Brna. (duben 2015)

Šéf Ředitelství silnic a dálnic Jan Kroupa sdělil na tiskové konferenci, jak pokračuje modernizace úseku dálnice D1...

Boj o peníze pro firmy: investiční pobídky ano, ale ne pro montovny

Montážní linka Fordu v Kentucky

Chcete finančně podpořit? Už nebude stačit, abyste tu postavili jednoduchou montovnu, budete muset přinést něco navíc,...

Maso vypěstované v laboratoři může být v restauracích za tři roky

Uměle vypěstované hovězí maso nizozemské společnosti Mosa Meat.

Nizozemská společnost Mosa Meat, která před pěti lety jako první na světě představila laboratorně vypěstovaný hovězí...

Najdete na iDNES.cz