Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Aplikace vytvoří pomocí skenu nohou dokonale padnoucí lodičky

  18:11aktualizováno  18:11
Dámské boty na podpatcích už nemusí být nepohodlné. Newyorský start-up True Gault představil vůbec první aplikaci pro iPhone, která naskenuje nohy a vytvoří dokonale padnoucí boty, ve kterých vás nebudou bolet nohy.

True Gault, který je součástí Google Accelerator, tímto nápadem zabil několik much jednou ranou. Našel způsob, jak přimět k nákupu bot přes internet ženy, které se bály, že když si boty nevyzkoušejí, tak jim nesednou. Získal zákaznice z řad žen, které vysoké podpatky odmítaly nosit kvůli pohodlí. Posunul tak trend personifikace zboží na novou úroveň. A v neposlední řadě spojil dvě zdánlivě neslučitelná odvětví – módu a technologie.

Chtěl zachránit kolegy, napadlo ho šít boty. Dnes vyváží i na Zéland

Jak vypadá synchronizace módy a technologie v praxi? Aplikace, kterou si zájemce může nainstalovat do iPhonu páté a vyšší řady, využívá 3D měřicí nástroje k zachycení biomechaniky nohou pomocí fotoaparátu. Skenování trvá asi 15 minut a vyžaduje celkem šest fotografií nohou ze tří úhlů. Ty je třeba doplnit o několik údajů, jako je výška, váha a standardní velikost obuvi.

Následně si klient může vybrat z nabídky bot, barev a materiálů. Výsledkem jsou ručně vyráběné, personalizované boty v hodnotě mezi 250 až 350 dolary. To je srovnatelná cena s luxusnější obuví v kamenném obchodě. Boty k zákazníkovi dorazí do 4 týdnů. Sken nohy zůstane v databázi pro příští objednávku.

Prodalo se už přes 1 000 párů bot

Další z googlovských startupů, který založila Sandra Gault, se opět zaměřil na řešení dávných problémů běžných uživatelů, v tomto případě uživatelek. Tentokrát chce pomoci zbořit mýtus, který říká, že pro krásu se musí trpět. Nové boty na míru mají ženy zbavit bolesti, tlaku a problému s udržením rovnováhy na špatně vyvážených podpatcích. A vypadá to na krok správným směrem. Od svého počátku v prosinci 2016 si aplikaci už nainstalovalo přes milion uživatelek z celého světa a prodalo se více než 1 000 párů bot.

„True Gault je vyvážená kombinace módy a technologie, která pomáhá řešit obecně známý problém pro spotřebitele a průmysl jako celek,“ říká o projektu módní ředitelka časopisu Marie Claire Nina Garcia, která v True Gault funguje jako módní poradkyně. Dodává, že True Gault mění způsob, jakým si ženy vybírají, kupují a nosí boty, podobně jako Uber změnil dopravu nebo Warby Parker brýle.

Cesta True Gault opět ukazuje na to, že masová personifikace v módě i maloobchodu je obrovský trend, který neustále roste. S tím souhlasí i generální ředitel společnosti Adastra ČR Pavel Kysela. „Zákazníci mají rádi pocit, když je jim věnována výhradní péče, a čím dál více ji vyžadují. Zatímco dříve každý hokynář znal své zákazníky a uměl jím nabídnout zboží dle jejich preferencí, dnes toto nahrazujeme algoritmy a umělou inteligencí. Ale princip zůstává stále stejný. Ten, kdo dá zákazníkům pocit výjimečnosti a důležitosti, bude mít vyšší tržby i vyšší zisk,“ potvrzuje žádanost personifikace v maloobchodu Kysela.

Stále častější personifikace

Pro firmy je to v podstatě způsob, jak se odlišit od konkurence. Například společnost Nike vytvořila on-line platformu NikeiD, která zákazníkům umožňuje přizpůsobit si vzhled vybraného zboží značky Nike. True Gault se snažil vytvořit něco podobného, ale na rozdíl od sportovního zboží Nike u dámské společenské obuvi a za použití nových technologií. NikeiD se sice může pochlubit rozsáhlou databází různorodých designů, ale chybí mu samostatná aplikace a možnost vyrobit boty na míru za pomocí 3D fotografií.

„S rostoucím počtem technologií se bude hromadná personifikace v maloobchodě objevovat stále častěji,“ říká spoluzakladatelka mobilní marketingové společnosti GPShopper Maya Michajlov. Výrobci budou podle ní nabízet stále sofistikovanější způsoby personalizace, které budou čím dál častěji doplňovat novými speciálními funkcemi.

Dalším zajímavým příkladem personifikace, která propojuje módu a technologie, je aplikace Data Dress od společnosti Ivyrevel, s jejímž vývojem pomáhal i Google. Aplikace umožňuje zákazníkům vytvořit si šaty na míru. Vtip je v tom, že do tvorby oděvu nemusí zákazník vůbec zasahovat. Aplikace týden sleduje jeho aktivity, životní styl a prostředí, ve kterém se pohybuje, a na základě svých zjištění navrhne konkrétní oděv, který odráží osobní styl zákazníka. Ten si pak oděv může, ale nemusí koupit.



Nejčtenější

10 LET OD KRIZE: Místo práce jsme stříleli vrtulníky, říká bývalý bankéř Lehmanů

Nik Storonsky, zakladatel a šéf britského bankovního start-upu Revolut.

Před deseti lety oběhly celý svět fotky bankéřů, jak s papírovými krabicemi vyklízejí své kanceláře na Wall Streetu....

Pět týdnů dovolené, vyšší mzdy a kratší pracovní týden, požadují odbory

Předseda ČMKOS Josef Středula na shromáždění odborářů před začátkem...

Na třináct set odborářů z celé republiky přijelo v úterý do Prahy, aby formulovali své požadavky. Chtějí zvýšení mezd o...



Pojištění proti pokutám je přitěžující okolnost, rozhodl Nejvyšší správní soud

policie radar měření rychlost celostátní akce

Uzavření pojistky proti pokutám může být ve správním řízení bráno jako přitěžující okolnost, upozornil deník Právo na...

Prověřte, jak získal majetek! Na finanční správu přišlo 1 173 podnětů

Ilustrační snímek

Už třetím rokem Češi hlásí příjmy, které se nemusejí psát do daňových přiznání. Pokud to neudělají, riskují do budoucna...

KVÍZ: Maturita z piva. Vyzkoušejte se, jak znáte značky, hospody i pijany

Šikovný hospodský umí načepovat hladinku, šnyt i mlíko.

V předchozím pivním kvízu jsme vás zkoušeli hlavně z výroby piva, tentokrát to bude více ze života - co pijeme, jak to...

Další z rubriky

Hrdá končí ve vedení české CEFC. Z představenstva odešla z vlastní vůle

Marcela Hrdá

Po dvou a půl letech skončila ve vedení české společnosti CEFC Group (Europe) Company čínské skupiny CEFC China...

Pošta bojuje s nedostatkem zaměstnanců, mnohdy pracují až dvanáct hodin

Česká pošta. ilustrační snímek

Loni opustil Českou poštu každý čtvrtý zaměstnanec. Většinu odradil nízký plat v kombinaci s neplacenými přesčasy. I...

Luxusní značka Burberry přestane pálit neprodané zboží. A končí s kožešinou

Cara Delevingne pro značku Burberry propaguje oblečení a je i jednou z tváří

Britský výrobce luxusního zboží Burberry nebude již dál pálit neprodané zboží v hodnotě milionů liber a přestane...

Najdete na iDNES.cz