Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Loga pro krizi: webová tvořivost okousala Apple

  5:00aktualizováno  5:00
Ideální vůz do časů krize není žíznivý Chrysler, ale vozítko Crisisler. Možná i to se honilo hlavou grafikovi, který si pohrál s logy předních světových firem. Jeho výtvor teď koluje po internetu a zahrnuje i okousaný ohryzek Apple či zchromlého koníka Ferrari.

Internetová fantazie si vzala na mušku i logo velkého prodejce elektroniky. Z Best Buy (Nejlepší nákup) se stalo Please Buy - Prosíme, nakupte.

Automobilky, zvláště pak ty americké, jsou pro podobné parodie vděčným terčem. Tento obor totiž patří mezi ty, které krize postihla obzvlášť silně. Mezi nejohroženější patří General Motors, Chrysler a Ford, kterým americká vláda koncem minulého roku slíbila úvěrovou pomoc přesahující sedmnáct miliard dolarů.

Potíže se nevyhýbají ani výrobcům počítačů či mobilních telefonů a další elektroniky. Apple se podle odborníků potýká především v Americe s poklesem zájmu o výrobky, kurz akcií také nepříznivě ovlivnil odchod šéfa firmy Steva Jobse na vynucenou zdravotní dovolenou.

Usměvavé logo LG a slogan "Life´s good" vystřídal v krizové verzi smutek a upravené konstatování, že život je těžký. Společnost 3M zase kvůli propuštění několika tisíc zaměstnanců přišla v logu o pomyslné jedno M. Upravené logo společnosti Cisco má zase možná upozornit na vývoj budoucích tržeb, jakkoli neznámý autor upravil verzi, kterou tato firma opustila už v roce 2006.

Satirický pohled se nevyhnul ani finančnímu sektoru. Citigroup utrpěla ve 4. čtvrtletí ztrátu v přepočtu 173 miliard korun a úder blesku do deštníku jako by symbolizoval její nucené rozdělení na dvě části. Pravda ovšem je, že Citigroup logo s deštníkem opustila už v roce 2007.

Závěrečný pohled na upravená loga firem Good Year, Xerox a Nike už vzbuzuje otázku, jak by asi vypadala podobná loga českých firem. Pokud máte nějaký nápad, pošlete obrázek na idnes@idnes.cz.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

(Ilustrační snímek)
Osobní údaje za mušku zlatou. Firma přetavuje nákupní body na informace

Kvůli přísnější ochraně osobních údajů je pro obchodníky čím dál těžší získávat informace o svých zákaznících. Společnost Rondo přišla na to, jak to dělat...  celý článek

Penny Market Lehovec. Řetězec zmodernizuje stovky svých obchodů.
Zákaz prodeje o svátcích porušilo 28. září jen několik obchodů

Zákaz prodeje o svátcích porušily ve čtvrtek 28. září tři ze 115 obchodů zkontrolovaných Českou obchodní inspekcí (ČOI). I při předchozích prověrkách většina...  celý článek

Mobilní internet - ilustrační foto
Twisto míří s odloženými platbami do Polska. Dostalo injekci 5 milionů eur

Digitální platební služba Twisto získala od holandské ING Group a rakouské pojišťovny UNIQA investici ve výši pěti milionů eur. Ta poslouží na rozvoj služeb v...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.