Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Logo Krkonoš pomůže prodávat i koňský hnůj

  15:45aktualizováno  15:45
Podnikatelé v Krkonoších mohou jako první v republice označovat své výrobky novým logem s otiskem prstu a nápisem Krkonoše - originální produkt. Zákazníci tak v obchodech podle visačky poznají pravý místní výrobek, jehož zakoupením podpoří krkonošské výrobce a jejich region.

Nové logo Krkonoš - otisk prstu. | foto: MF DNES

Mezi první označené výrobky patří i koňský hnůj z horské farmy a jízdárny Hucul ve Vítkovicích.

"Z hnoje a dalších přírodních surovin vyrábíme ekologické hnojivo vhodné třeba k přihnojování květin. Už máme hotové všechny potřebné testy a připravujeme jeho maloobchodní prodej po celé republice. S visačkou místního výrobku z Krkonoš by mohlo jít lépe na odbyt," myslí si majitel farmy Hucul Ivan Karbusický.

Právo na používání nového loga s otiskem prstu už získal i krkonošský producent včelího medu, řemeslnice vyrábějící originální kovové šperky či místní výrobce dřevěných sněžnic.

"Hlavním účelem takového označování výrobků je rozlišení domácích výrobků od těch dovezených z jiných regionů či zemí. Visačka současně garantuje, že označené produkty jsou vyráběny způsobem, který je šetrný vůči místní přírodě a životnímu prostředí," vysvětlil koordinátor projektu Tomáš Kažmierski.

Všechny označené krkonošské výrobky musí projít certifikačním řízením, které zkoumá, nakolik je výrobek tradiční nebo vyrobený z místních surovin, zda je šetrný k přírodě a pro oblast Krkonoš reprezentativní či nějak výjimečný.

Na splnění všech požadovaných kritérií dohlíží Sdružení pro krkonošské produkty, jehož členy jsou výrobci, obce, nevládní organizace a další zájmové i státní instituce.

"Tato aktivita má pomoci řemeslníkům, farmářům i dalším výrobcům z Krkonoš propagovat své produkty. Bude to pro ně nový marketingový nástroj," upozornil mluvčí správy Krkonošského národního parku Radek Drahný.

Autoři:



Nejčtenější

Česká pošta se chtěla zalíbit na Facebooku, sklidila výsměch

Česká pošta na svém Facebookovém profilu vyhlásila soutěž o modré reklamní...

Po pošťácké internetové televizi, kterou loni Česká pošta rozjela na kanále YouTube, nyní rozpačitě baví své zákazníky...

Žena v letadle dostala jablko, po přistání jí za něj napařili pokutu

Boeing 767 společnosti Delta

Na svou cestu z Paříže do amerického Denveru společností Delta Air Lines jen tak nezapomene Crystal Tadlocková. Žena...



KVÍZ: Kolik chmele je v půllitru a co je spilka? Otestujte se, co víte o pivu

(Ilustrační snímek)

Jsme národ pivařů. Alespoň to platí o spotřebě na hlavu. Každý Čech do sebe za rok otočí v průměru pár set půllitrů....

To by stačilo. Šéf Korean Air odvolal své dvě dcery, firmě dělaly ostudu

Dcery ředitele Korean Air Emily Cho (vlevo) a Heather Cho

Šéf korejských aerolinek Čo Jang-ho v minulých dnech vyhodil z firmy své dvě dcery. Důvodem bylo jejich nedůstojné...

Ceny pozemků pro dům vyskočily na dvojnásobek. Kolik stojí ve vašem kraji?

Inženýrské sítě

Ceny stavebních pozemků stoupaly nejstrměji v posledních sedmi letech na Vysočině, v Královéhradeckém kraji a ve...

Další z rubriky

Prodej tvrdého alkoholu v Česku stoupá. Každý čtvrtý panák je tuzemák

Ilustrační foto

Český trh s lihovinami loni vzrostl o tři procenta. Největší tuzemská likérka, Stock Plzeň-Božkov, prodala meziročně...

Malé firmy bojují o zaměstnance. Absolventům však práci nabízejí váhavě

Kancelářské potřeby (ilustrační foto)

Trh práce je sice už dlouhou dobu napjatý jako struna, ale pokud jde o absolventy, jsme ostražití, vzkazují malí...

Obavy vyprchaly. Češi zase létají na dovolenou do Turecka

Ilustrační snímek

Uzavřené předprodeje zájezdů tuzemských cestovních kanceláří pro letošní rok ukazují, že se Turecko vrátí mezi...

Najdete na iDNES.cz