Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Logo Krkonoš pomůže prodávat i koňský hnůj

  15:45aktualizováno  15:45
Podnikatelé v Krkonoších mohou jako první v republice označovat své výrobky novým logem s otiskem prstu a nápisem Krkonoše - originální produkt. Zákazníci tak v obchodech podle visačky poznají pravý místní výrobek, jehož zakoupením podpoří krkonošské výrobce a jejich region.

Nové logo Krkonoš - otisk prstu. | foto: MF DNES

Mezi první označené výrobky patří i koňský hnůj z horské farmy a jízdárny Hucul ve Vítkovicích.

"Z hnoje a dalších přírodních surovin vyrábíme ekologické hnojivo vhodné třeba k přihnojování květin. Už máme hotové všechny potřebné testy a připravujeme jeho maloobchodní prodej po celé republice. S visačkou místního výrobku z Krkonoš by mohlo jít lépe na odbyt," myslí si majitel farmy Hucul Ivan Karbusický.

Právo na používání nového loga s otiskem prstu už získal i krkonošský producent včelího medu, řemeslnice vyrábějící originální kovové šperky či místní výrobce dřevěných sněžnic.

"Hlavním účelem takového označování výrobků je rozlišení domácích výrobků od těch dovezených z jiných regionů či zemí. Visačka současně garantuje, že označené produkty jsou vyráběny způsobem, který je šetrný vůči místní přírodě a životnímu prostředí," vysvětlil koordinátor projektu Tomáš Kažmierski.

Všechny označené krkonošské výrobky musí projít certifikačním řízením, které zkoumá, nakolik je výrobek tradiční nebo vyrobený z místních surovin, zda je šetrný k přírodě a pro oblast Krkonoš reprezentativní či nějak výjimečný.

Na splnění všech požadovaných kritérií dohlíží Sdružení pro krkonošské produkty, jehož členy jsou výrobci, obce, nevládní organizace a další zájmové i státní instituce.

"Tato aktivita má pomoci řemeslníkům, farmářům i dalším výrobcům z Krkonoš propagovat své produkty. Bude to pro ně nový marketingový nástroj," upozornil mluvčí správy Krkonošského národního parku Radek Drahný.

Autoři:


Nejčtenější

Falešný „smažák“, pangas místo candáta. Restaurace dál klamou zákazníky

Smažené sýry restaurace občas nahradí takzvanými analogy, které se méně...

Klamání hostů náhražkami potravin z restaurací nemizí. Místo Plzeňského Prazdroje dostávají zákazníci pražského podniku...

Dostanu o 5 Kč na hodinu navíc? Beru. Firmy tápou nad odchody zaměstnanců

Ilustrační snímek

Potravinářské řetězce, sklady nebo pošta mají jedno společné: až třetina zaměstnanců tam nevydrží déle než rok. Nemají...



10 LET OD KRIZE: Místo práce jsme stříleli vrtulníky, říká bývalý bankéř Lehmanů

Nik Storonsky, zakladatel a šéf britského bankovního start-upu Revolut.

Před deseti lety oběhly celý svět fotky bankéřů, jak s papírovými krabicemi vyklízejí své kanceláře na Wall Streetu....

Pojištění proti pokutám je přitěžující okolnost, rozhodl Nejvyšší správní soud

policie radar měření rychlost celostátní akce

Uzavření pojistky proti pokutám může být ve správním řízení bráno jako přitěžující okolnost, upozornil deník Právo na...

KVÍZ: Maturita z piva. Vyzkoušejte se, jak znáte značky, hospody i pijany

Šikovný hospodský umí načepovat hladinku, šnyt i mlíko.

V předchozím pivním kvízu jsme vás zkoušeli hlavně z výroby piva, tentokrát to bude více ze života - co pijeme, jak to...

Další z rubriky

Kvalita života v Česku se zlepšila, žebříček tradičně vede Norsko

Vesnice Ludmírov, která těsně před koncem války unikla masakru.

Česká republika si oproti loňsku mírně polepšila v kvalitě života, přesto se v pravidelném žebříčku společnosti...

Obce dostanou třikrát víc peněz. Na hřiště či silnici se přidá i těm malým

Na fotbalovém hřišti ve Větrném Jeníkově řádí krtci. Travnatou plochu rozryli...

Ministerstvo pro místní rozvoj rozdělí příští rok výrazně víc peněz na národních dotacích než letos. Především do...

Řidič autobusu jako akční hrdina, dopravní podniky lákají nové zaměstnance

Ilustrační snímek

Dopravní podniky osmi českých měst spustily tento týden reklamní kampaň, kterou lákají nové zaměstnance na místa...

Najdete na iDNES.cz