Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Stát prodává další lokálky. Co kilometr, to statisíce korun

Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) nabídne letos k prodeji zájemcům další trať, kde už dlouho nejezdí žádné vlaky. Na začátku května vyhlásí prodej trati z Dobronína do Polné na Vysočině. Už přes rok hledá zájemce o lokálku z Velké Kraše do Vidnavy.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
MK

Ještě k trati Dobroním-Polná, není pravda, že je celá trať nesjízdná do poloviny tratě jezdí pravidelně nákladní vlak pro obsluhu frekventované vlečky. Ve vyloučeném úseku byl po roce 2007 generálně opraven železniční přejezd na silnici Polná-Jihlava (dousud tam bliká výstražné světlo!), na generální rekontrukci tratě bylo v roce 2007 vydáno stavební povolení, že stavba nebyla nikdy zahájena je podivné. Na té trati mohl být obnoven pravidelný provoz s přímými příměstskými moderními motorovými vlaky Jihlava město- Polná s návazností na busy! Místo toho se lidé kodrcají autobusy. Asi jim to je jedno.

3 0
možnosti
MK

Na všech tratích na seznamu byla cíleněn zlikvidována osobní doprava nekompetentními úředníky, kterým dávali sami typy úředníci od dráhy. Když jede ve vlaku málo lidí štve se na lokálky, ale když jede v regionálních busech lidí ještě méně je ticho po pěšině. Navíc se již léta tunelují tratě vnitřně například tím, že osoby starší 70 let jezdí v PIDu zcela zdarma a ve vlaku platí, hádejte čím pojedou? Navíc i v jiných případech byla za ministra financí Kalouska důchodcům odňata výrazná sleva na vlak i mimo PIDu. Nejprve se záměrně pokazí jízdní řády nepřípoji či trvalým ujížděním přípojů či přestupy na krajských hranicích. Hádejte čím pak lidé pojedou? Prodej tratí není řešením. řešení je zatraktivnit regionální tratě častou frekvencí spojů a návazností na busy, kam nevede trať, zvýšení traťové rychlosti, místo toho vlak pomalu dává přednost autu. Ať mi někdo vysvětlí proč v Rakousku se jezdí i na úzké trati 70 km/h a zde to nejde!!!;-€

6 0
možnosti
PM

Při současné (ne)údržbě tratí bude za pár let na zrušení asi většina naší sítě. V tragickém stavu jsou i hlavní tratě, natož pak lokálky. Asi lze pochopit nerentabilitu některých uvedených úseků, ale jak může být nerentabilní např. spojnice Chrudimi a Heřmanova Městce nebo spojka z Rumburka do Ebersbachu, odkud je rychlé spojení do Drážďan, to mi fakt hlava nebere.

2 0
možnosti
Foto

J91i85ř21í 52E91r45b25e77n

4. 4. 2017 12:23

No ona se prodává trať (fyzické kolejiště a drážní těleso), nikoliv provoz na ní.

Ten provoz tam pak může zajišťovat kdokoliv - a je na něm, zda se mu to vyplatí. Mimochodem už za monarchie byl provoz na spoustě lokálek zajišťován právě státními drahami, protože všechny by byly jinak dost prodělečné (výjimkami byly Buštěhradská, Ústecko-Teplická a Košicko-Bohumínská dráha) například kvůli svým nepřestupním drahým tarifům.

2 0
možnosti
MK

At se klidně některé lokálky zruší, většině cestujících bude víc vyhovovat autobus. Vlak by měl naopak sloužit jako dálková doprava, ale v ČR to úplně nefunguje, spousta lidí jezdí autobusem třeba z Prahy do Brna, Plzně, nebo Budějovic, i když vlak je rychlejší a pohodlnější. Naopak ale rušení lokálek všem lidem vadí.

4 5
možnosti
RS

je to tak.. nemá smysl udržovat 6 vlaků denně, kde jede 5 lidí.. kdyby každýmu objednali taxík, tak se ještě polovinu ušetří..

2 2
možnosti
JT

Proboha editore, čtete to vůbec? Doslova zapleveleno chybami.

0 0
možnosti
JV

Jenže zatímco v těch letech byla autobusová doprava v plenkách a auto si běžný pracující nemohl dovolit, dnes je údržba trati, po které jezdí zastaralý kolejový autobus ř.810 po dvou hodinách, hodně drahý špás. A jelikož se "udržuje" dle stavu financí, klesá přepravní rychlost a tím ubývají další cestující. A napumpovat tam prachy a jezdit v intervalu cestující neomezujícím (tedy aby si nemuseli denní program plánovat podle vlaku) možná pár cestujících přiláká, ale náklady ani náhodou nepokryje (zatímco při zrušení se dají finance odtud dát na posílení (většinou soubežné) bus dopravy či dopravy železniční na alespoň trochu rentabilních tratích (jako to funguje v okolí Prahy či Brna).

4 0
možnosti
PM

Jak jste přišel na to, že údržba tratě je hodně drahý špás? Není to spíš nějaký zažitý mýtus? Ano, udržovat desítky let totálně zanedbávanou trať alespoň na hranici sjízdnosti může být drahý špás, ale kdyby se jednou opravila do perfektního stavu, pak by na ni několik let nemuselo být sáhnuto a vlaky by po ní mohly jezdit 2x rychleji.

2 0
možnosti
Foto

J48i27ř44í 96E12r35b94e17n

4. 4. 2017 10:25

Takže ... takový návrat před rok 1912, respektive 1928, že? Někdy v těch letech probíhaly větší postátňovací vlny, kterými stát dosáhl významných úspor díky provozní synergii hlavních a vedlejších tratí.

3 0
možnosti
MS

Ty tratě jsou na zrušení, jenže stát je zrušit nemůže, protože by se šotouši zbláznili. Tak se jejich zánik pokusí oddálit či zakamuflovat prodejem.

0 3
možnosti
  • Nejčtenější

Za vytlačení z linky do Brna musí Student Agency zaplatit náhradu 21 milionů

22. dubna 2024  15:55

Společnost Student Agency provozující autobusy a vlaky pod označením RegioJet musí zaplatit...

Číst iDNES.cz se vyplatí. Megahra o statisíce korun pro věrné čtenáře vrcholí

15. března 2024  15:02,  aktualizováno  24.4 9:32

Na portálu iDNES.cz vrcholí Megahra o peníze. Do pondělí 29. dubna může každý čtenář s registrací...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Hello Kitty slaví padesátiny. Celý svět si myslí, že je to kočička, jenže není

25. dubna 2024  11:25

Kulatý obličej se dvěma trojúhelníkovýma ušima, drobný čumáček, vousky a červená mašle na uchu....

Desítky tisíc letů nad Evropou hlásí rušení signálu GPS. V podezření Rusko

23. dubna 2024  10:37

Navigační systémy letadel na trasách nad Pobaltím i nad dalšími oblastmi hlásí stále více...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Nad Českem krouží nové značky fast foodů. V plánu mají rozvířit trh

22. dubna 2024

Premium Již třicet let vévodí šťavnatým burgerům, hranolkům a kuřeti v Česku tři fastfoodové řetězce. Nyní...

Čtyři jaderné bloky nestačí, bude třeba budovat další, říká exministr Grégr

26. dubna 2024

Premium Kromě výstavby až čtyř jaderných bloků v Dukovanech a Temelíně by už Fialova vláda měla plánovat i...

Místo dvou lvů jen jeden. Minerálka Magnesia po jedenácti letech mění logo

26. dubna 2024

Značka minerální vody Magnesia patřící do portfolia nápojářského gigantu Mattoni 1873 po jedenácti...

Německá atomová kauza pokračuje. Opozice hledá viníky za odklon země od jádra

26. dubna 2024

Německem v posledních dnech hýbe kauza zveřejněných dokumentů německého měsíčníku Cicero týkající...

České dráhy hledají nové sídlo. Musí být v docházkové vzdálenosti od vlaku

26. dubna 2024  15:26

Po tříleté pauze se České dráhy pokoušejí najít nové sídlo a vystěhovat se z ministerského podnájmu...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!