"Ukončili jsme sérii předepsaných zkoušek lokomotiv pro získání povolení k provozu na rakouské železnici. Podle předběžných výsledků jsme rakouské požadavky splnili a vystavení povolení k provozu by už nemělo nic bránit," řekla mluvčí firmy Lubomíra Černá.
Firma nedávno získala povolení i k provozu na slovenské železnici pro lokomotivu 109 E2.
Škoda se snaží získat patřičná povolení pro provoz už několik let. Během vývoje se zásadně změnily normy a Českými drahami objednané lokomotivy musela znovu přeprojektovat, přičemž výroba nabrala velké zpoždění. Dráhy se kvůli tomu se Škodou soudí o penále za pozdní dodávku dvaceti lokomotiv. Lokomotivy už tahají řadu vlaků Českých drah, nesmí však stále do zahraničí.
Pro Škodu bude klíčové povolení k provozu od německého drážního úřadu EBA, kterým podmiňují dodávku i České dráhy. Navíc je to krok, který Škodě může otevřít další trhy. Šéf Škody Josef Bernard očekává, že povolení v Německu získají na přelomu roku.
Škoda dlouhým schvalováním přišla o titul první vícesystémové lokomotivy s rychlostí 200 kilometrů v hodině, která splňuje nové normy. Rychleji získal potřebné papíry Siemens pro svůj stroj Vectron.