Zátopek může jezdit v Německu. Škoda po letech získala klíčový papír

  10:30aktualizováno  10:30
Plzeňská Škoda Transportation i jejich hlavní zákazník České dráhy si můžou po letech oddychnout. Výrobci lokomotiv se podařilo po letech schvalování získat klíčové povolení k provozu lokomotiv řady 380 v Německu. To je důležité i pro České dráhy, které s nimi mají jezdit od prosince do Hamburku.

Lokomotiva Škoda 380. | foto: Škoda Transportation

Schválení německým drážním úřadem EBA potvrdila mluvčí Škody Transportation Lubomíra Černá. Lokomotivy už dříve získaly povolení k provozu v Česku, Polsku, Maďarsku a Slovensku. 

„Úspěšně jsme ukončili sérii předepsaných a náročných zkoušek, které byly nutné pro získání povolení k provozu na německé železnici, a německý drážní úřad EBA nám dal klíčové povolení k provozu. Celý proces byl velmi náročný, ale jsem rád, že česká lokomotiva je jednou z prvních vysokorychlostních lokomotiv na světě, které tato povolení získaly,“ řekl Tomáš Ignačák, generální ředitel společnosti Škoda Transportation.

Lokomotivy, které Škoda pojmenovala po slavném běžci Emilu Zátopkovi, jsou předmětem i velkých soudních sporů mezi Škodou a Českými drahami. Dráhy žalují Škodu o téměř miliardu za pozdní dodání, Škoda naopak požaduje přes miliardu za zpoždění v platbách. Podmínkou kontraktu bylo schválení vozidla i v Německu.

Schvalování v Německu trvalo bezkonkurenčně nejdéle. „Zejména německý drážní úřad je v procesu schvalování naprosto nekompromisní a často v technickém posuzování jde až do nejmenších detailů,“ dodal Petr Špalek, hlavní inženýr pro kolejová železniční vozidla ve Škoda Transportation.

Do vývoje lokomotivy investovala Škoda téměř miliardu korun, zatím se jí podařilo prodat jen dvacet lokomotiv Českým drahám a dvě na Slovensko. Schválení v Německu by ale mohlo přispět k většímu zájmu i dalších dopravců. 

Zátopková pokřtila Zátopka. Škodovka představila lokomotivu 27. 6. 2013:

Autor:


Nejčtenější

Výplach na americké burze se přelévá do celého světa, do Česka také

Ilustrační snímek

Akcie ve Spojených státech zaznamenaly ve středu nejprudší denní propad za několik měsíců. Pokles cen zasáhl hlavně...

Všichni chtěli spot ve stylu Air Bank, říká autor. Nově opisuje E.ON

Reklama na služby E.ON.

Jedni říkají, že jde o „vykrádačku“, jiní to tak nevidí. Spotů, které se inspirovaly populárními krátkými reklamami Air...



Šátek za tisíc dolarů vypadá jako ženské přirození, značka Fendi sklidila výsměch

Růžovou šálu Touch of Fur vyrábí italská módní značka Fendi

Italská značka luxusního oblečení Fendi pobavila svým kožešinovým šátkem mnohé uživatele sociálních sítí. Zejména jeho...

Z prošlého jídla a miliard much udělali dva Britové v Jižní Africe byznys

Od roku 2008, kdy firma vznikla a přijala první zaměstnance, se jejich počet...

Miliardy much a hnijící jídlo jsou pro bratry Jasona a Davida Drewovy z Velké Británie jádrem podnikání. V Jižní Africe...

Mladí chtějí žít na dluh a mít hned to, na co rodiče šetřili, říká bankéř

Šéf Sberbank Edin Karabeg

Mileniálové si půjčují a jsou častěji ochotni jít do rizika než jejich rodiče, myslí si šéf české pobočky Sberbank Edin...

Další z rubriky

OBRAZEM: Přes 16 hodin v letadle. Letečtí fandové mají z čeho vybírat

Dopravní letadlo Airbus A350-900, které společnost Singapore Airlines nasazuje...

Pro některé čirý masochismus, pro jiné nebeský zážitek. Deset nejdelších letů světa má jedno společné. V oblacích...

Na Švestkové dráze řádí téměř 200metrový obr, obnovuje kilometry trati

Stroj RU 800 k opravě železnic.

Sedm set tun těžké zařízení opravuje severočeskou Švestkovou dráhu, železniční trať mezi Litoměřicemi a Mostem. Během...

GE zabrušuje do letectví pro miliardáře. Vyrobilo nadzvukový motor

Nadzvukový letoun Aerion AS2 v simulaci na New Yorkem.

Společnost General Electric, u nás známá především díky své bankovní divizi, v pondělí oznámila dokončení vývoje motoru...



Najdete na iDNES.cz