Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Zátopek může jezdit v Německu. Škoda po letech získala klíčový papír

  10:30aktualizováno  10:30
Plzeňská Škoda Transportation i jejich hlavní zákazník České dráhy si můžou po letech oddychnout. Výrobci lokomotiv se podařilo po letech schvalování získat klíčové povolení k provozu lokomotiv řady 380 v Německu. To je důležité i pro České dráhy, které s nimi mají jezdit od prosince do Hamburku.

Lokomotiva Škoda 380. | foto: Škoda Transportation

Schválení německým drážním úřadem EBA potvrdila mluvčí Škody Transportation Lubomíra Černá. Lokomotivy už dříve získaly povolení k provozu v Česku, Polsku, Maďarsku a Slovensku. 

„Úspěšně jsme ukončili sérii předepsaných a náročných zkoušek, které byly nutné pro získání povolení k provozu na německé železnici, a německý drážní úřad EBA nám dal klíčové povolení k provozu. Celý proces byl velmi náročný, ale jsem rád, že česká lokomotiva je jednou z prvních vysokorychlostních lokomotiv na světě, které tato povolení získaly,“ řekl Tomáš Ignačák, generální ředitel společnosti Škoda Transportation.

Lokomotivy, které Škoda pojmenovala po slavném běžci Emilu Zátopkovi, jsou předmětem i velkých soudních sporů mezi Škodou a Českými drahami. Dráhy žalují Škodu o téměř miliardu za pozdní dodání, Škoda naopak požaduje přes miliardu za zpoždění v platbách. Podmínkou kontraktu bylo schválení vozidla i v Německu.

Schvalování v Německu trvalo bezkonkurenčně nejdéle. „Zejména německý drážní úřad je v procesu schvalování naprosto nekompromisní a často v technickém posuzování jde až do nejmenších detailů,“ dodal Petr Špalek, hlavní inženýr pro kolejová železniční vozidla ve Škoda Transportation.

Do vývoje lokomotivy investovala Škoda téměř miliardu korun, zatím se jí podařilo prodat jen dvacet lokomotiv Českým drahám a dvě na Slovensko. Schválení v Německu by ale mohlo přispět k většímu zájmu i dalších dopravců. 

Zátopková pokřtila Zátopka. Škodovka představila lokomotivu 27. 6. 2013:

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Samořiditelné Audi A7
Další bonus samořiditelných aut? Povinné ručení zlevní, míní odborníci

Pojišťovny se připravují na pokles škod a změnu pojistek. Autonomní vozy totiž méně bourají. Pokud nyní ročně způsobí škodu pět vozidel ze sta, pak v budoucnu...  celý článek

Silničáři začali na dálnici D1 s likvidací nelegální reklamy (9. října 2017).
Od dálnic zmizely první billboardy. Odstranili i legální, tvrdí majitel

Silničáři začali odstraňovat na dálnicích první nelegální billboardy. Jako první odstranili poutače na D1 na Vysočině a ve středních Čechách. . Začali na D1 na...  celý článek

(Ilustrační snímek)
V ČR by se mohla testovat auta bez řidiče, uvažuje se o dálnici D8

V Česku by mohl vzniknout testovací okruh pro auta jezdící bez řidiče a autonomní vozidla by se do budoucna mohla zkoušet i v běžném provozu na dálnicích, nebo...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.