Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Louis Vuitton se stahuje z Číny. Na vině je burza i protikorupční kampaň

  15:31aktualizováno  15:31
Výrobce luxusních kabelek Louis Vuitton zavírá svůj obchod v jihočínském městě Kuang-čou a chystá se v příštích měsících po celé zemi zavřít dalších až deset obchodů. Luxusní firmy v Číně již delší dobu trápí slábnutí poptávky způsobené zpomalením ekonomiky.

Společnost Louis Vuitton v říjnu uvedla, že poptávka čínských zákazníků po všech jejích produktech ve všech zemích na světě stagnuje, když v prvních šesti měsících roku rostla o více než deset procent. | foto: Tomáš Lysoněk, MF DNES

Roli též sehrává tři roky trvající bojem vlády proti korupci a extravaganci státních úředníků, uvedl v pondělí na svých internetových stránkách list Financial Times s odvoláním na informovaný zdroj. Firma má v zemi zhruba 50 obchodů.

Uzavření obchodů jedné z neuznávanějších luxusních značek v Číně tak určitě zvýší obavy o další vývoj tržeb luxusních firem v zemi.

„Podle mých informací 20 procent obchodů Louis Vuitton v Číně do poloviny příštího roku zmizí,“ uvedl výkonný partner konzultační společnosti Emmanuele Hemmerle Ltd. Emmanuele Hemmerle. To znamená zavření jednoho obchodu měsíčně.

Firma Louis Vuitton a její mateřská společnost LVMH se ke zprávě odmítly vyjádřit. Minulý měsíc představitelé LVMH uvedli, že poptávka čínských zákazníků po všech jejích produktech ve všech zemích na světě stagnuje, když v prvních šesti měsících roku rostla o více než deset procent, hlavně díky nákupům Číňanů v zahraničí. Důvodem stagnace podle nich byla turbulence na čínských akciových trzích v letních měsících. Finanční ředitel LVMH také minulý měsíc připustil, že firma by mohla uzavřít pár obchodů v menších městech, kde má obchodů více.

Boom luxusu končí

Mnoho západních luxusních značek v posledním desetiletí masivně expandovalo v Číně ve snaze vydělat co nejvíce na růstu populace „zbohatlíků“. Protikorupční kampaň, kterou v roce 2012 zahájil prezident Si Ťin-pching, však snížila poptávku po všech typech luxusního zboží, které bylo dlouhou dobu oblíbené jako úplatky a dárky pro státní úředníky.

Fotogalerie

Mnohé značky přestaly být mezi některými Číňany oblíbené, protože je považují za předražené. Podle Torstena Stockera z konzultační firmy AT Kearney má Louis Vuitton v Číně příliš mnoho obchodů a zvláště ty v menších městech nemají pro značku ekonomický význam.

Autoři: ,




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Jistá poradenská hospodářská firma v Itálii navrhla radikální řešení: bohatí...
Každý třetí mladý Ital je bez práce. Řešení krize mohou odskákat ti staří

Alarmující počet mladých lidí v Itálii nemá práci ani výhled, že nějakou najde. Vláda se rozhodla začít jednat, ale vzhledem k prázdné státní pokladně je...  celý článek

Ilustrační snímek
„Chipsokalypsa" děsí Novozélanďany, déšť zničil pětinu úrody brambor

Chipsokalypsa či bramborogeddon. Situace kolem nedostatku smažených lupínků už na Novém Zélandu dosáhla takových rozměrů, že pro ni vznikly speciální názvy....  celý článek

Karel Gott
KOMENTÁŘ: Proč hvězdy berou tolik? Gott měl talent ale i dávku štěstí

Miliardově rekordní přestup fotbalisty Neymara či astronomické výdělky hvězd boxerského ringu oživily otázku: Proč špičkoví sportovci a zpěváci berou...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.