Značka Louis Vuitton, která je klenotem mezi šedesáti luxusními značkami francouzského koncernu LVMH (Moët Hennessy Louis Vuitton), prozkoumává nové území. Společnost, která v roce 1854 začínala jako výrobce kufrů a špičkových kabelek, se pustila do streetstylové módy, oznámil portál The Quartz.
Virgil Abloh, kreativní ředitel pánského oddělení Louis Vuitton, ve čtvrtek na Instagramu odhalil, že Louis Vuitton podepsal historicky první dohodu s profesionálním skateboardistou Lucienem Clarkem. Díky ní si tak Clark mohl navrhnout vlastní skateboardové boty. Pro muže, který již nějakou dobu předvádí pro Louis Vuittona, je to zajímavé rozšíření spolupráce.
První ukázka nové obuvi se neobjeví v žádném významném módním časopisu, jak bývá zvykem, ale v legendárnímu skateboardovému magazínu Thrasher. Clarke na svém Instagramu zveřejnil záběry reklamy i boty samotné.
Marketingová výhoda
Dohoda, i když neobvyklá, nemusí být až tak překvapivá. Je známo, že Louis Vuitton si svého kreativního šéfa cení především pro jeho schopnost vytvořit kolem značky dostatečný hype a pomoci něj oslovit mladší a rozmanitější publikum. To je pro luxusní značky v poslední době stále víc důležité. Skateboardová kultura je jednou z cest.
Skateboarding je v oblasti módy oblíbenou subkulturou. Trička s logem Thrasher byla po určitou dobu prakticky základem streetstylové módy. Než se toho ujal Abloh, Louis Vuitton se v roce 2017 dokonce spojil s americkou skateboardovou značkou Supreme.
Oblíbenost skateboardové kultury od té doby nijak neustává, zvláště pokud jde o tenisky. V letošním roce došlo k výraznému oživení tenisek Nike Dunk SB, které „skejťáci“ přijali a popularizovali stejně jako basketbalovou obuv v roce 1985. Abloh skateboardovou kulturu dlouho uznává a „skejťácké“ boty používá jako šablonu pro své návrhy obuvi. Spolupracoval také s Nigem, zakladatelem japonského streetwearové značky A Bathing Ape.
Nové tenisky LV ve spolupráci s Clarkem spojují všechny předešlé spolupráce dohromady. Podrobnosti o uvedení bot na trh včetně ceny zatím ale nejsou známy. I když se boty neprodávají ve velkém množství, nabízejí značce způsob, jak přidat do marketingu nějakou výhodu, zatímco většinu peněz stále vydělává z prodeje luxusních produktů, jako jsou klasické kabelky a parfémy.