Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Lufthansa chce pracovat jen čtyři dny

  9:47aktualizováno  9:47
U vlajkové německé aerolinky Lufthansa se zřejmě bude pracovat jen čtyři dny v týdnu. S tímto návrhem předstoupilo před zaměstnance vedení společnosti, které se tak chce vyhnout nutnosti propouštět a popudit proti sobě firemní odbory. Spolu s omezením služeb má nový plán Lufthanze pomoci snížit očekávanou ztrátu plynoucí z momentální krize na trhu letecké dopravy.

"Když zavedeme čtyřdenní pracovní týden a zaplatíme lidem nižší mzdy, jsme pořád ve výhodě. Zaměstnanci si udrží svá místa a až bude krize za námi, můžeme se vrátit k původním kapacitám," uvažuje šéf Lufthansy Jürgen Weber.

Úsporná opatření ve firmě pocítí také pasažéři na palubách letadel. Omezí se totiž přísun nápojů a občerstvení zdarma.  Už dříve zastavila Lufthansa přijímání nových zaměstnanců, snížila práci přesčas a dovolené.

Weber tvrdí, že od útoků na mrakodrapy v New Yorku a washingtonský Pentagon klesl počet zákazníků hlavních německých aerolinek o dvacet procent, což přineslo firmě ztrátu zhruba osmdesát milionů euro (2,6 miliardy korun).

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Montážní linka v mladoboleslavské Škodě Auto. Ilustrační snímek
Žádné změny ve Škodě Auto nechystáme, vzkazuje Volkswagen do Čech

Německý automobilový koncern Volkswagen v tuto chvíli žádné změny u své české značky Škoda Auto nechystá, uvedl mluvčí německého koncernu. Reagoval tak na...  celý článek

Mobilní internet - ilustrační foto
Twisto míří s odloženými platbami do Polska. Dostalo injekci 5 milionů eur

Digitální platební služba Twisto získala od holandské ING Group a rakouské pojišťovny UNIQA investici ve výši pěti milionů eur. Ta poslouží na rozvoj služeb v...  celý článek

Distribuční centrum pro e-shop Lidlu v Plzni.
E-shop Lidlu navštívilo 700 tisíc lidí, nejvíce kupovali oblečení a nářadí

E-shop Lidlu navštívilo první týden fungování 700 tisíc lidí. Kolik lidí koupilo zboží, ale firma neuvedla. Největší poptávka je po oblečení. Po Lidlu a Tesku...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.