„Důkladně jsme posoudili celkem 30 možných lokalit a nakonec jsme si vybrali Brno pro jeho strategicky výhodnou polohu v rámci regionu a současně v blízkosti důležitých leteckých uzlů Mnichov a Frankfurt nad Mohanem,“ říká šéf Lufthansy pro střední Evropu Stephan Semsch.
„Velkou výhodou České republiky je rovněž členství v EU, kvalitní telekomunikační a technická infrastruktura a motivovaná, kvalifikovaná i cenově dostupná pracovní síla,“ dodává.
Významu, který Lufthansa novému centru přikládá, odpovídá i škála používaných jazyků – kromě povinné angličtiny bude call centrum komunikovat s klienty v češtině, bulharštině, polštině, rumunštině, srbštině, chorvatštině, slovenštině, maďarštině, ruštině, ukrajinštině nebo němčině.
Vytvoření call centra je součástí plánu společnosti zdvojnásobit do roku 2006 počet letů v regionu - už letos v létě Lufthansa nabídne 450 letů týdně do čtrnácti destinací ve střední a východní Evropě.
Brněnské call centrum bude například nabízet poradenství v oblasti letových řádů, doprovodných služeb, cen, poplatků, rezervací nebo prodeje letenek.
„Pracovní místa tohoto typu jsou navíc o to cennější, že doplňují u nás tradičně malou nabídku pozic s částečným pracovním úvazkem například pro studenty nebo rodiče s malými dětmi a jsou vhodné i pro čerstvé absolventy,“ říká generální ředitel agentury CzechInvest Radomil Novák.