Ilustrační foto.

Ilustrační foto. | foto: Profimedia.cz

Lufthansa proplatí cestujícím špatné počasí na dovolené

  • 7
Německé aerolinky Lufthansa přišly s netradičním lákadlem. Klientům, kteří si zakoupí u společnosti letenku, nabízí kompenzace za každý den, který na dovolené proprší. Společnost doufá, že přivábí cestující, kteří v době krize omezili létání.

Nejedná se o žert, ale o nový plán aerolinek, který právě představily. Informovalo o tom zpravodajství CNN.

Výhody mohou ale uplatnit jen klienti, kteří si zakoupí letenky do 18. srpna. Dobu těchto neobvyklých letů pak omezila na září a říjen.

Takzvané "sluneční pojištění" pak cestujícím, kteří ve vymezeném čase odletí do celkem 36 destinací a vyreklamují špatné počasí, umožní proplacení finanční kompenzace. Za každý den, který proprší, pak dostane cestující 20 eur (520 korun) a celkem maximálně 200 eur (5200 korun).

Skutečnost, zda skutečně na místě pršelo, si Lufthansa bude ověřovat na německém serveru o počasí wetteronline.de. Za déšť považuje více než 5 milimetrů srážek denně.

Nápad se dříve ujal i ve Francii

Většina z nabízených destinací, na které se marketingová akce vztahuje, jsou oblasti zalité sluncem ve Středozemí a na Středním východě. Jsou mezi nimi ale i místa, kde počasí tolik nepřeje, například španělské Bilbao nebo americká města Boston, New York, Philadelphia a Washington.

Nabídka Lufthansy přichází nedlouho poté, co společnost oznámila, že ji čekají do konce tohoto roku těžké časy. Dopravci se ve druhém čtvrtletí propadly zisky v meziročním srovnání o 88 procent na 40 milionů eur.

Není to poprvé, kdy nějaká firma nabízí "sluneční pojištění". Před měsícem se výhody objevily v nabídce dvou cestovních agentur z Francie.