Že se Lufthansa hodlá zbavit své nízkonákladové značky Germanwings informuje podle listu strategie firmy pro následující roky, kterou má deník k dispozici.
Nová společnost má vzniknout 1. ledna roku 2013 bude vozit pasažéry cestující pouze uvnitř Evropy, a to osmdesáti až devadesáti letouny Airbus A319, A320 a A321, které mají pod novou značkou začít létat od roku 2015. Sídlit bude v Berlíně, nebo v Kolíně. Do nové firmy mají postupně přejít zaměstnanci obou dcer Lufthansy.
Práci ztratí polovina úředníků. Ostatní budou dělat více za méně
Vedle zániku dosavadních značek a vzniku nové však plánuje Lufthansa i další "otřesy". Podle Bildu se totiž chystá propusti polovinu z šesti tisíc administrativních zaměstnanců. O práci tak přijde až 3 000 lidí, přičemž polovinu z nich mají tvořit úředníci zaměstnaní ve Frankfurtu, kde má Lufthansa své hlavní stanoviště
Lidé, kteří ve firmě zůstanou, se pak musí připravit na delší pracovní den a nižší mzdu, vyplývá podle listu z interního dokumentu. "My jsme vždy říkali, že snižování počtu zaměstnanců nevylučujeme," řekl mluvčí Lufthansy, jehož cituje agentura Reuters.
Plánované škrty mají firmě pomoci zvýšit zisk o 1,5 miliardy eur, zhruba 37,1 miliardy korun, do konce roku 2014. Podnik hodlá propouštět proto, aby se dokázal vypořádat s potížemi evropské ekonomiky a mohl čelit tvrdé konkurenci jiných nízkonákladových aerolinek a leteckých firem z Blízkého východu. Úspory potřebuje vytvořit také jako polštář proti rostoucím cenám pohonných hmot.
Podnik celkem zaměstnává kolem 116 tisíc lidí, z toho více než polovina je v Německu. Zpráva o velkém propouštění se objevuje pouhý den poté, co firma nečekaně oznámila, že z ní odchází finanční ředitel Stephan Gemkow. Ten v podniku pracoval 22 let, z toho šest let ve funkci finančního ředitele, připomíná agentura.