"Tato tradiční česká značka (Kozel) je dnes nejprodávanějším českým pivem v zahraničí," uvedl mluvčí Plzeňského Prazdroje Alexej Bechtin.
Její prodej za posledních rok dosáhl téměř jednoho milionu hektolitrů, hlavně díky licenční výrobě, dodal. Velkopopovický Kozel se také exportuje, především do skandinávských a pobaltských zemí - například ve Finsku je největší importovanou značkou piva. Na maďarský trh uvádí Prazdroj světlé pivo v půllitrové lahvi a v plechovce.
Prazdroj loni prodal 9,7 milionu hektolitrů piva, o 200.000 hektolitrů více než předloni. Domácí odbyt zůstal téměř na úrovni roku 2003, tedy na osmi milionech hektolitrů. Prodej v zahraničí vzrostl o 13 procent a dosáhl 1,7 milionu hektolitrů.
Licenční výroba piva Gambrinus, Velkopopovický Kozel a Pilsner Urquell na Slovensku, v Polsku a Rusku poprvé překročila jeden milion hektolitrů za rok. "Prodej našich značek v 50 zahraničích zemích rostl zdárně zejména díky licenční výrobě," řekl ČTK generální ředitel Prazdroje Mike Short. Dodal, že letos už firma nepočítá se startem licenční výroby českých piv v další zemi.
Kozel je podle Bechtina na pečlivě vybraných trzích silnou konkurencí importovaným i domácím značkám. "Licenční výrobu v sesterském pivovaru Dreher kontrolují nejzkušenější sládci z Plzeňského Prazdroje," dodal. Kozel patří k nejdynamičtějším značkám na českém i zahraničních trzích. Velkopopovický Kozel Černý je zároveň lídrem trhu s tmavými pivy v Česku.
Plzeňský Prazdroj, jehož vlastník SABMiller prodává svá piva ve 40 zemích čtyř kontinentů, je lídrem českého trhu a s vývozem do 50 zemí světa je zároveň největším exportérem českého piva.