Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Značce Made in EU svět věří. Nejlepší pověst mají výrobky z Německa

  10:00aktualizováno  10:00
Přestože na někoho může nálepka „Made in EU“ působit poněkud podezřele, protože není jasné, odkud přesně výrobek pochází, ve světě tuto nejasnost zřejmě neřeší. Aktuální průzkum společnosti Statista totiž ukázal, že značka „Made in EU“ je třetí nejuznávanější na světě. Nejlépe si stojí výrobky z Německa.
Věci pocházející z Německa se těší největší důvěře na světě.

Věci pocházející z Německa se těší největší důvěře na světě. | foto: Profimedia.cz

Doposud se mělo za to, že slovní spojení „Vyrobeno v Evropské unii“ na potravinách či výrobcích zákazníky spíše odrazuje. Obecná celounijní deklarace totiž na někoho může působit dojmem, že se výrobci ze země s ne příliš dobrou pověstí snaží skrýt za celé společenství. Renomovaný výrobce by se přece netajil vlastní zemí.

Aktuální průzkum společnosti Statista mezi 43 tisíci spotřebiteli z 52 zemí však ukazuje, že si značka „Made in EU“ dokázala za čtrnáct let své existence vydobýt ve světě docela solidní renomé. V žebříčku Made-in-Country-Index obsadila třetí pozici hned za produkty z Německa a Švýcarska.

Nejuznávanější „made in“ světa

1. Německo

2. Švýcarsko

3. Evropská unie

4. Velká Británie

5. Švédsko

„Tomuto v roce 2003 z popudu Evropské komise etablovanému označení je často vytýkáno, že je využíváno zeměmi s méně pozitivní reputací k zatraktivnění svých produktů na mezinárodním trhu. Ve skutečnosti to však „Made in EU“ dotáhlo na třetí místo světového žebříčku. Vyrobeno v Evropské unii tedy není vnímáno jako úmyslné zhodnocení, ale znamená krátké tranzitní vzdálenosti, férové pracovní podmínky a samozřejmě vysokou kvalitu,“ komentoval výsledky Nicolas Loose, šéf výzkumu společnosti Statista.

Vítězné Německo je vnímáno jako nejdůvěryhodnější producent v hned v několika evropských a arabských zemích, ale také v Keni, Peru, Jižní Koreji či Pákistánu. EU jako celek to na absolutní jedničku dotáhla pouze v Alžírsku, v řadě dalších států však Unie obsadila druhou či třetí pozici. Kromě Německa dokázaly mimo svou vlast ve více zemích zabodovat už jen Japonsko a USA.

Čechů se nikdo neptal

Značka Made in Czech Republic mezi 49 hodnocenými nebyla a autoři výzkumu se Čechů ani neptali, jak si u nich stojí ostatní značky. Do první desítky se vedle zmiňovaných dostala ještě Velká Británie, Švédsko, Kanada, Itálie, Japonsko, Francie a USA. Naopak na posledním příčce skončily produkty z Číny.

Důvěryhodnost značek

MAPA: Jaká „Made in“ značka je v různých zemích nejuznávanější.

Autoři studie však upozorňují, že každá země má svá specifika a přednosti. Ačkoliv Čína skončila poslední, výrobky s označením Made in China jsou vnímány jako skvělý kompromis mezi cenou a výkonem.

Druhé Švýcarsko je sice symbolem absolutního luxusu, avšak pro většinu spotřebitelů nedosažitelného. Itálie se pak v hlavách dotazovaných rovná především skvělý a jedinečný design, Japonsko nejpokrokovější technologie a Kanada udržitelnost a férová produkce.

V některých případech sehrály v hodnocení spotřebitelů roli i politické aspekty. Reputaci produktů tedy ovlivnilo i to, jak se chovají nejvyšší představitelé jednotlivých zemí. „Negativní změny u USA, Turecka a Řecka mluví jasně,“ uvedl Loose. Vedle jmenovaných se vnímání značky státu za posledních dvanáct měsíců nejvíce zhoršilo ještě u Íránu, Izraele, Ukrajiny, Mexika, Jihoafrické republiky, Bangladéše a Ruska. Nejvíce se naopak zlepšuje pověst výrobků z Japonska, Kanady, Austrálie či skandinávských zemí.

Autoři: ,




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Dvě rezidenční budovy nazývané Bosco Verticale (vertikální les) v Miláně
Stavba „vertikálních lesů“ je na vzestupu. Po Miláně bují v Číně i Francii

Více než 20 000 rostlin a stromů, tedy ekvivalent dvou hektarů lesa na dvou budovách: dvě rezidenční budovy nazývané Bosco Verticale (vertikální les) v Miláně...  celý článek

Ilustrační foto
Amazon instaluje lidem schránky. Mohou převzít balík, i když nejsou doma

On-line prodejce Amazon pronikl do života Američanů různými způsoby. Začalo to obyčejnými knihami. Pokračovalo to těmi elektronickými, čtečkou Kindle,...  celý článek

V Ostrově probíhá od čtvrtečního večera výstava Sladký život s čokoládou.
Ukrajina si stěžuje na Rusko, že nechce její džusy a cukrovinky

Ukrajinský vývoz se výrazně propadl. Mohou za to ruské restrikce, které zakázaly z Ukrajiny dovážet pivo, vodku, džusy, tapety a cukrovinky. Ukrajina podala na...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.