iDNES.cz vám pomůže najít řemeslníka, MAFRA koupila web AAAPoptávka.cz

  12:30aktualizováno  12:30
Mediální skupina MAFRA, která provozuje portál iDNES.cz a Lidovky.cz, koupila největší poptávkový systém aaapoptavka.cz a slovenský web aaadopyt.sk. Společnosti, které každoročně zveřejní zakázky za více než 100 miliard korun, před pěti lety založil a nyní z větší části prodal jejich zakladatel a jednatel Pavel Matoušek.

Předseda představenstva mediální skupiny MAFRA Johannes Werle a zakladatel portálu AAAPoptávka.cz Pavel Matoušek během slavnostního podpisu smlouvy o akvizici (18. října 2012) | foto:  Dan Materna, MAFRA

AAAPoptávka.cz je největší systém svého druhu na českém internetu, podle odhadu dosavadního majitele má zhruba 55procentní podíl na trhu. V Česku i na Slovensku zaměstnává okolo 60 lidí.

"Změna vlastnictví přinese firmám více obchodních příležitostí," říká Pavel Matoušek. Cenu transakce obě strany nezveřejnily.

Fotogalerie

"Akvizice je významným krokem k posílení pozice skupiny MAFRA v internetovém byznysu. Kombinací novátorské a úspěšné myšlenky AAAPoptávky se silným postavením našeho vydavatelství v marketingu a médiích rozvineme prvotřídní a rostoucí službu pro uživatele a firmy," uvedl Johannes Werle, CEO a předseda představenstva mediální skupiny MAFRA.

"Prostřednictvím uživatelů iDNES.cz, Lidovky.cz, Metro.cz a zároveň díky dosahu našich novin a magazínů se služba a značka AAApoptávky dostane do širšího povědomí na spotřebitelském trhu. Ve firemním byznysu využijeme k rozvoji služby také rostoucí firemní katalog Topkontakt," dodal předseda představenstva.

S mediální skupinou to půjde lépe, tvrdí zakladatel

Slovenský aaadopyt.sk by měl dál působit jako dceřiná společnost aaapoptavka.cz. "Rozhodl jsem se prodat část firmy, protože ji chci posunout na úroveň globální značky, známé v celé České republice. Myslím, že s mediální skupinou to půjde lépe, proto jsem si nevybral finančního investora," vysvětluje krok podnikatel Pavel Matoušek.

Největší poptávkový systém aaapoptavka.cz míří pod křídla skupiny MAFRA.

Největší poptávkový systém aaapoptavka.cz míří pod křídla skupiny MAFRA.

Poptávkový systém slouží firmám, které hledají zakázky, ale i individuálním návštěvníkům. Poptávky po určité službě nebo zboží se rozesílají registrovaným uživatelům. Nejvíce poptávek je z oblasti stavebnictví, dřevěných výrobků, polotovarů a paliv, automobilů a náhradních dílů nebo realit. Server každý rok zveřejní v Česku a na Slovensku přes 200 tisíc nových obchodních příležitostí o celkové hodnotě přesahující 100 miliard korun.

Pavel Matoušek v českém internetovém prostředí podniká už od svých studií na ČVUT, kdy začínal s poptávkovým portálem. Dalším jeho projektem byl portál Ukažse.cz, který rovněž v minulosti prodal skupině MAFRA, v současnosti jej spravuje portál Tiscali. Matoušek později spoluzakládal srovnávač zboží Hyperzboží.cz a slevový portál Hyperslevy.cz, mezi další jeho aktivity patří filmový portál FDb.cz nebo operátor klikniavolej.cz.

Nejčtenější

V příštím roce přijde ekonomická krize, řekl ekonom Pikora v Rozstřelu

Ekonom Vladimír Pikora v diskusním pořadu iDNES.cz Rozstřel. (4. prosince 2018)

„O tom, že krize přijde, nemusíme pochybovat. Podle mého názoru k tomu dojde v příštím roce,“ uvedl ekonom Vladimír...

Světové burzy rychle ztrácejí, propad akcií může přivolat recesi i v Česku

Newyorská burza (24. 8. 2015)

Finanční trhy zachvátila „blbá nálada“. Burzy po celém světě již několik dnů v řadě ztrácejí a ani vyhlídky nejsou...

Štědrá nadílka ve Škodovce, zaměstnanci dostali bonus i prémii 12 tisíc

Ilustrační snímek

Zaměstnanci mladoboleslavské automobilky Škoda si před letošními Vánocemi výrazně finančně polepší. Společnost totiž...

Protesty drtí francouzskou ekonomiku, šokovaní turisté ze země odjíždějí

Hnutí žlutých vest opět demonstruje v Paříži a dalších francouzských městech...

Protesty takzvaného hnutí žlutých vest proti vládním reformám těžce zasáhly francouzskou ekonomiku. Výrazný útlum tržeb...

Dodavatelé elektřiny maskují její zdražení, neopatrní zákazníci mohou prodělat

Ilustrační snímek

Oznamovat špatnou zprávu není příjemné pro nikoho. A dvojnásob to platí pro obchodníky, kteří musí zákazníky informovat...

Další z rubriky

Proč se ceny elektřiny „utrhly“? V Rozstřelu odpoví energetický expert

Ilustrační snímek

Daní za prudký růst mezd jsou ceny jako utržené ze řetězu. Důkazem jsou energie. Elektřina v příštím roce zvýší výdaje...

Česko řeší, co s plastovým odpadem. Brzy jej nebude možné ukládat na skládky

Ilustrační snímek

Hromada plastových obalů, které se hrnou v Česku na trh, každoročně roste. Aktuálně jich na osobu připadá 21 kilogramů...

Kdo postaví školku? Radnice přesouvají budování vybavenosti na developery

Areál Mateřské školy Za Branou v Pacově dnes bude poprvé pro zájemce otevřený...

Obchody, hřiště, parky nebo školy. Jejich dostupnost pro obyvatele by měla ohlídat každá zodpovědná radnice. Jen...

Najdete na iDNES.cz