iDNES.cz vám pomůže najít řemeslníka, MAFRA koupila web AAAPoptávka.cz

  12:30aktualizováno  12:30
Mediální skupina MAFRA, která provozuje portál iDNES.cz a Lidovky.cz, koupila největší poptávkový systém aaapoptavka.cz a slovenský web aaadopyt.sk. Společnosti, které každoročně zveřejní zakázky za více než 100 miliard korun, před pěti lety založil a nyní z větší části prodal jejich zakladatel a jednatel Pavel Matoušek.

Předseda představenstva mediální skupiny MAFRA Johannes Werle a zakladatel portálu AAAPoptávka.cz Pavel Matoušek během slavnostního podpisu smlouvy o akvizici (18. října 2012) | foto:  Dan Materna, MAFRA

AAAPoptávka.cz je největší systém svého druhu na českém internetu, podle odhadu dosavadního majitele má zhruba 55procentní podíl na trhu. V Česku i na Slovensku zaměstnává okolo 60 lidí.

"Změna vlastnictví přinese firmám více obchodních příležitostí," říká Pavel Matoušek. Cenu transakce obě strany nezveřejnily.

Fotogalerie

"Akvizice je významným krokem k posílení pozice skupiny MAFRA v internetovém byznysu. Kombinací novátorské a úspěšné myšlenky AAAPoptávky se silným postavením našeho vydavatelství v marketingu a médiích rozvineme prvotřídní a rostoucí službu pro uživatele a firmy," uvedl Johannes Werle, CEO a předseda představenstva mediální skupiny MAFRA.

"Prostřednictvím uživatelů iDNES.cz, Lidovky.cz, Metro.cz a zároveň díky dosahu našich novin a magazínů se služba a značka AAApoptávky dostane do širšího povědomí na spotřebitelském trhu. Ve firemním byznysu využijeme k rozvoji služby také rostoucí firemní katalog Topkontakt," dodal předseda představenstva.

S mediální skupinou to půjde lépe, tvrdí zakladatel

Slovenský aaadopyt.sk by měl dál působit jako dceřiná společnost aaapoptavka.cz. "Rozhodl jsem se prodat část firmy, protože ji chci posunout na úroveň globální značky, známé v celé České republice. Myslím, že s mediální skupinou to půjde lépe, proto jsem si nevybral finančního investora," vysvětluje krok podnikatel Pavel Matoušek.

Největší poptávkový systém aaapoptavka.cz míří pod křídla skupiny MAFRA.

Největší poptávkový systém aaapoptavka.cz míří pod křídla skupiny MAFRA.

Poptávkový systém slouží firmám, které hledají zakázky, ale i individuálním návštěvníkům. Poptávky po určité službě nebo zboží se rozesílají registrovaným uživatelům. Nejvíce poptávek je z oblasti stavebnictví, dřevěných výrobků, polotovarů a paliv, automobilů a náhradních dílů nebo realit. Server každý rok zveřejní v Česku a na Slovensku přes 200 tisíc nových obchodních příležitostí o celkové hodnotě přesahující 100 miliard korun.

Pavel Matoušek v českém internetovém prostředí podniká už od svých studií na ČVUT, kdy začínal s poptávkovým portálem. Dalším jeho projektem byl portál Ukažse.cz, který rovněž v minulosti prodal skupině MAFRA, v současnosti jej spravuje portál Tiscali. Matoušek později spoluzakládal srovnávač zboží Hyperzboží.cz a slevový portál Hyperslevy.cz, mezi další jeho aktivity patří filmový portál FDb.cz nebo operátor klikniavolej.cz.



Nejčtenější

Všichni chtěli spot ve stylu Air Bank, říká autor. Nově opisuje E.ON

Reklama na služby E.ON.

Jedni říkají, že jde o „vykrádačku“, jiní to tak nevidí. Spotů, které se inspirovaly populárními krátkými reklamami Air...

Šátek za tisíc dolarů vypadá jako ženské přirození, značka Fendi sklidila výsměch

Růžovou šálu Touch of Fur vyrábí italská módní značka Fendi

Italská značka luxusního oblečení Fendi pobavila svým kožešinovým šátkem mnohé uživatele sociálních sítí. Zejména jeho...



Z prošlého jídla a miliard much udělali dva Britové v Jižní Africe byznys

Od roku 2008, kdy firma vznikla a přijala první zaměstnance, se jejich počet...

Miliardy much a hnijící jídlo jsou pro bratry Jasona a Davida Drewovy z Velké Británie jádrem podnikání. V Jižní Africe...

Mladí chtějí žít na dluh a mít hned to, na co rodiče šetřili, říká bankéř

Šéf Sberbank Edin Karabeg

Mileniálové si půjčují a jsou častěji ochotni jít do rizika než jejich rodiče, myslí si šéf české pobočky Sberbank Edin...

KVÍZ: Proč chyběl v Československu toaletní papír a kde byste našli Baťov?

Peníze

České a slovenské hospodářství prošlo za posledních sto let etapami bouřlivého rozvoje i zaostávání. Děti dnes už...

Další z rubriky

Zmrzlina, nebo sex? Sexistické prasátečko odmění urážlivé reklamy

Reklama na zmrzlinu v soutěži Sexistické prasátečko 2018.

V posledním ročníku ankety to vypadá, že zmrzlina i víno svádí k sexismu. Na víno zve blondýna ve vířivce, růžový...

Konec drezury zvířat v cirkusech? Ministerstvo je plánuje zakázat

Ilustrační snímek

Ministerstvo zemědělství navrhuje úplný zákaz vystupování a drezury zvířat v cirkusech. O opatření v rámci novely...

Agrofert se znovu snaží koupit pekárny United Bakeries

Dodávky firmy Penam určené pro distribuci pečiva.

Pekárenská firma Penam z koncernu Agrofert hodlá koupit jediného akcionáře čelního českého výrobce pečiva United...



Najdete na iDNES.cz