ČTK to zjistila z důvěryhodných zdrojů z Evropské komise. Automobilka General Motors dlouhou dobu jednala o prodeji značky Opel, na začátku listopadu ale úmysl změnila a výrobce vozů pro střední třídu neprodá. - více čtěte GM si nechá Opel
V Česku tvoří podíl Opelů na trhu okolo čtyř procent, téměř každé třetí auto je škodovka, druhým nejoblíbenějším vozem je Ford.
Tato detroitská společnost dlouhou dobu úspěšně vyráběla a prodávala auta s velkou spotřebou (Chevrolet, Buick apod.), obchodní taktika se ale obrátila proti ní a letos byla nucena vyhlásit bankrot.
Firma začala své značky rozprodávat a v cizích rukou měl skončit i Opel. Horkým favoritem o převzetí výroby těchto vozů bylo konsorcium firem Magna (Kanada) a Sberbank (Rusko).
General Motors chce dobýt indický trh
Celosvětový propad v prodejích automobilů posílil trend přechodu k úsporným vozům. Někteří výrobci se také začínají soustřeďovat na indický trh, kde větří velký potenciál. Zatím jen 6 procent Indů má automobil, v zemi přitom žije více než miliarda lidí. Na druhou stranu velká část obyvatel trpí chudobou.
Zamířit do Indie s výrobou malých levných vozů chce například Renault, ale nově také právě General Motors - ve spojení se svým čínským partnerem SAIC. Renalut se nedávno chlubil tím, že v Indii začne vyrábět levnější auto než Nano, které v přepočtu stojí kolem 40 tisíc korun a je nejlevnějším vozem na světě. - více čtěte Renault míří do Indie
General Motors dnes představila svůj plán pro budoucnost německého Opelu ministrům hospodářství v EU, zatím ale není jasné, zda uzavře některý z evropských závodů.