Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Kosmetika pro děti je v Koreji hitem, bez rtěnky neudělají ani ránu

  20:15aktualizováno  20:15
Dětí nosících make-up neustále přibývá, což někteří dermatologové považují za problém. Mnohé kosmetické přípravky totiž obsahují látky, které mohou přispívat ke vzniku rakoviny prsu. Zájem o kosmetické produkty roste hlavně v Jižní Koreji, kde je největší poptávka po rtěnkách.

Módní trendy v Jižní Koreji udávají i populární dívčí hudební skupiny. | foto: Profimedia.cz

Kosmetické výrobky z Jižní Koreje nejsou populárni jen mezi ženami. Poté, co společnost K-beauty dobyla trh s kosmetikou pro muže, obrací svou pozornost na zcela novou demografickou skupinu - na děti.

Prodej kosmetických výrobků pro děti loni podle korejské tiskové agentury Jonhap vzrostl oproti předchozímu roku o 29 %. „Více než cokoli jiného děti milují rtěnky. Jejich prodej se v roce 2017 zvýšil o 549 %,“ uvádí zpravodajský server Quartz.

V Jižní Koreji, osmém největším kosmetickém trhu na světě, začínají děti nosit make-up ve znepokojivě nízkém věku. Průzkum z roku 2016, který provedla nezisková skupina spotřebitelů Green Consumers Network, ukazuje, že čtvrtina dotázaných studentek základních škol nosí make-up a 42, 7 % dívek používá kosmetiku.

Problematikou se minulý týden zabývala i jihokorejská vláda uvažující o tom, že by kosmetické výrobky měly být povinně označeny tak, aby bylo jasné, jaké složky obsahují a které z nich mohou způsobit alergickou reakci. Některé chemikálie obsažené v kosmetice, jako jsou parabeny, mohou navíc zvýšit riziko vzniku rakoviny prsu, tvrdil v loňském v rozhovoru pro korejské noviny Čosun Biz dermatolog Hwang Eun-joo.

Obavy mezi matkami

„Stažení sortimentu před Vánocemi oznámila například americká maloobchodní prodejna Claire´s poté, co jedna z matek přišla s tím, že jeden z produktů obsahuje složky, které jsou pro děti škodlivé. Společnost později uvedla, že testy tyto obavy vyvrátily,“ píše Quartz.

V lednu roku 2016 našla korejská vláda způsob, jak na děti zacílit prevencí. Nechala zhotovit brožury s názvem Chytrý způsob, jakým pečovat o svou drahocennou pokožku, a rozdělila je mezi základní a střední školy. Tyto výtisky obsahovaly specifické pokyny, jako například: „Nesdílejte s kamarády kosmetické výrobky určené pro oči a rty,“ nebo „make-up smývejte pomocí vatových tamponů a houbičky s pH vyváženým čisticím prostředkem“.

Tendence používání kosmetiky u dětí kromě obav o zdraví poukazuje také na tlak společnosti, která klade velký důraz na fyzický vzhled. Kupříkladu korejský kosmetický průmysl v odhadované ceně 13 miliard stále podporuje nejnovější trendy, jakými je mimo jiné i odstranění pytlů pod očima.

Nošení make-upu je zkrátka vnímáno jako povinnost pro ženy, což podle korejských médií potvrzuje fakt, že kinematografický řetězec CJ CGV donutil ženy pracující na částečný úvazek k tomu, aby jej nosily.

Pánská kosmetika symbolem krásy

Zkrášlování vizáže se ale nemusí týkat jen žen a dětí. Na kosmetickém trhu se objevují i přípravky pro muže - konkrétně třeba make-up britské značky MMUK, který je dostupný na stránkách společnosti Asos. „Současná generace mladých mužů, kteří vyrostli na selfíčkách a sociálních sítích, je tomuto trendu otevřenější, než byli jejich otcové,“ píše The Guardian. Podle ředitele britské značky L’Oréal Vismaye Sharmy by kosmetické pulty zaměřené na muže mohly být v následujících deseti letech symbolem krásy.

Darren Scott, editor britského magazínu Gay Times, tvrdí, že make-up pro muže není nic nového. „Na sociálních sítích je k vidění spousta mladých kluků, kteří jej dost nápadně nosí,“ řekl pro The Guardian. Scott také nevidí důvod, proč by měl být make-up přiřazován jen jednomu pohlaví.

Autor:



Nejčtenější

Prodavači jsou dražší než vysokoškoláci. Anomálie však dlouho nevydrží

(ilustrační snímek)

Současný trh práce zažívá anomálie v odměňování. Kdo hledá práci, může si u dané firmy říct víc, než mají stávající...

Problémy vyřešíme, chce to ale čas, říká finanční ředitel Kauflandu

Finanční ředitel Kauflandu Jan Stupka obsluhoval zákazníky u pokladny na...

Finanční ředitel Kauflandu Jan Stupka (54) působí v tomto německém obchodním řetězci, kde je zvykem rozhovory...



Na jižní Moravě jsou vyšší mzdy než v Praze. Firmy si přetahují lidi

Ilustrační snímek

Platy na jižní Moravě jdou do extrému, firmy totiž dorovnávají nejvyšší platy konkurentů. Hospodářská komora před...

Motýlí efekt a duha na českých bankovkách. Podívejte se na nové prvky

Státní tiskárna cenin představila nové ochranné prvky, které budou na...

Státní tiskárna cenin slaví devadesát let od svého vzniku. Významné jubileum spojila s unikátní výstavou cenin, kde má...

Hladové české firmy posílí tisíc Filipínců, pracantů s dobrou angličtinou

Filipínský dělník

Do Česka má letos prostřednictvím vládního programu na zaměstnávání cizinců přijet tisíc Filipínců. Budou vítanou...

Další z rubriky

V supermarketu pracují sami zákazníci, jídlo pak mají za poloviční cenu

Obchůdek Park Slope Food Coop v newyorkském Brooklynu

Představte si obchod, kde seženete zeleninu, maso i drogerii od místních farmářů jen za půlku ceny. Nereálné? Neziskový...

Lucembursko sází na kosmický průmysl, ve vesmíru chce těžit minerály

Evropa chce využít asteroidy.

Jedna z nejmenších evropských zemí se pokládá za obra v oblasti kosmického průmyslu. V Lucembursku, jež má méně...

ANALÝZA: Vyhlásit obchodní válku na Twitteru je snadné, málokdy však pomůže

Vlajka USA a Číny

Začalo to čínskou ocelí a hliníkem. Pak přišly americké sójové boby. Nyní seznamy v USA a Číně čítají stovky položek,...

Najdete na iDNES.cz