Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Kosmetika pro děti je v Koreji hitem, bez rtěnky neudělají ani ránu

  20:15aktualizováno  20:15
Dětí nosících make-up neustále přibývá, což někteří dermatologové považují za problém. Mnohé kosmetické přípravky totiž obsahují látky, které mohou přispívat ke vzniku rakoviny prsu. Zájem o kosmetické produkty roste hlavně v Jižní Koreji, kde je největší poptávka po rtěnkách.

Módní trendy v Jižní Koreji udávají i populární dívčí hudební skupiny. | foto: Profimedia.cz

Kosmetické výrobky z Jižní Koreje nejsou populárni jen mezi ženami. Poté, co společnost K-beauty dobyla trh s kosmetikou pro muže, obrací svou pozornost na zcela novou demografickou skupinu - na děti.

Prodej kosmetických výrobků pro děti loni podle korejské tiskové agentury Jonhap vzrostl oproti předchozímu roku o 29 %. „Více než cokoli jiného děti milují rtěnky. Jejich prodej se v roce 2017 zvýšil o 549 %,“ uvádí zpravodajský server Quartz.

V Jižní Koreji, osmém největším kosmetickém trhu na světě, začínají děti nosit make-up ve znepokojivě nízkém věku. Průzkum z roku 2016, který provedla nezisková skupina spotřebitelů Green Consumers Network, ukazuje, že čtvrtina dotázaných studentek základních škol nosí make-up a 42, 7 % dívek používá kosmetiku.

Problematikou se minulý týden zabývala i jihokorejská vláda uvažující o tom, že by kosmetické výrobky měly být povinně označeny tak, aby bylo jasné, jaké složky obsahují a které z nich mohou způsobit alergickou reakci. Některé chemikálie obsažené v kosmetice, jako jsou parabeny, mohou navíc zvýšit riziko vzniku rakoviny prsu, tvrdil v loňském v rozhovoru pro korejské noviny Čosun Biz dermatolog Hwang Eun-joo.

Obavy mezi matkami

„Stažení sortimentu před Vánocemi oznámila například americká maloobchodní prodejna Claire´s poté, co jedna z matek přišla s tím, že jeden z produktů obsahuje složky, které jsou pro děti škodlivé. Společnost později uvedla, že testy tyto obavy vyvrátily,“ píše Quartz.

V lednu roku 2016 našla korejská vláda způsob, jak na děti zacílit prevencí. Nechala zhotovit brožury s názvem Chytrý způsob, jakým pečovat o svou drahocennou pokožku, a rozdělila je mezi základní a střední školy. Tyto výtisky obsahovaly specifické pokyny, jako například: „Nesdílejte s kamarády kosmetické výrobky určené pro oči a rty,“ nebo „make-up smývejte pomocí vatových tamponů a houbičky s pH vyváženým čisticím prostředkem“.

Tendence používání kosmetiky u dětí kromě obav o zdraví poukazuje také na tlak společnosti, která klade velký důraz na fyzický vzhled. Kupříkladu korejský kosmetický průmysl v odhadované ceně 13 miliard stále podporuje nejnovější trendy, jakými je mimo jiné i odstranění pytlů pod očima.

Nošení make-upu je zkrátka vnímáno jako povinnost pro ženy, což podle korejských médií potvrzuje fakt, že kinematografický řetězec CJ CGV donutil ženy pracující na částečný úvazek k tomu, aby jej nosily.

Pánská kosmetika symbolem krásy

Zkrášlování vizáže se ale nemusí týkat jen žen a dětí. Na kosmetickém trhu se objevují i přípravky pro muže - konkrétně třeba make-up britské značky MMUK, který je dostupný na stránkách společnosti Asos. „Současná generace mladých mužů, kteří vyrostli na selfíčkách a sociálních sítích, je tomuto trendu otevřenější, než byli jejich otcové,“ píše The Guardian. Podle ředitele britské značky L’Oréal Vismaye Sharmy by kosmetické pulty zaměřené na muže mohly být v následujících deseti letech symbolem krásy.

Darren Scott, editor britského magazínu Gay Times, tvrdí, že make-up pro muže není nic nového. „Na sociálních sítích je k vidění spousta mladých kluků, kteří jej dost nápadně nosí,“ řekl pro The Guardian. Scott také nevidí důvod, proč by měl být make-up přiřazován jen jednomu pohlaví.

Autor:


Nejčtenější

PŘEHLEDNĚ: Jakou hypotéku nově získá žadatel s platem 23 tisíc čistého?

Ilustrační snímek

Strážci ekonomiky znovu šlápli na brzdu, pokud jde o hypoteční úvěry. Od října banky výrazněji zohlední příjmy žadatele...

Jak jedí chudé rodiny? Před výplatou o chlebu, po ní pizza a ovoce

Krajíce natřete hořčicí a domácí majonézou, navrch rozdrobte čedar.

Na jídlo a potřeby pro chudé může Česko čerpat 700 milionů korun z Fondu evropské pomoci nejchudším osobám. Většina...



Návrh rozpočtu EU je pro Česko naprosto nepřijatelný, tvrdí Babiš

Premiér Andrej Babiš (4.6.2018)

Návrh rozpočtu Evropské unie na příští programovací období je pro českou vládu podle premiéra Andreje Babiše (ANO)...

Malí podnikatelé nebudou muset evidovat online. Nová koalice bránila EET

Ilustrační snímek

Podnikatelé, u nichž hotovostní platby nepřevýší 200 tisíc korun, by podle vlády nemuseli být připojeni k internetu a...

Velké propouštění začíná. V Tesle přijde o místo 3 600 zaměstnanců

Tesla Roadster 2

Americký výrobce elektrických automobilů Tesla propustí 3 600 lidí, což představuje zhruba devět procent jeho pracovní...

Další z rubriky

Kosmetické firmy sázejí na video bloggery. Děti nevědí, že jde o reklamu

Kim na sociálních sítích ukazuje, jak si vytvořit make-up pro různé...

Miliony lidí po celém světě denně sledují na sociálních sítích videonávody, jak používat různé kosmetické přípravky. Je...

Francie chce od GE stovky milionů. Firma vytvořila málo pracovních míst

Francouzská strojírenská firma Alstom musí zaplatit rekordní pokutu, která v...

Francie vyhrožuje americkému konglomerátu General Electric pokutou ve výši až 34 milionu eur (874 milionu korun)....

Konec nekalého marketingu, Unilever chce transparentní reklamu

Unilever

Společnost Unilever, která je jedním z největších světových výrobců spotřebního zboží, bude usilovat o vyšší...

Najdete na iDNES.cz