Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Kosmetika pro děti je v Koreji hitem, bez rtěnky neudělají ani ránu

  20:15aktualizováno  20:15
Dětí nosících make-up neustále přibývá, což někteří dermatologové považují za problém. Mnohé kosmetické přípravky totiž obsahují látky, které mohou přispívat ke vzniku rakoviny prsu. Zájem o kosmetické produkty roste hlavně v Jižní Koreji, kde je největší poptávka po rtěnkách.

Módní trendy v Jižní Koreji udávají i populární dívčí hudební skupiny. | foto: Profimedia.cz

Kosmetické výrobky z Jižní Koreje nejsou populárni jen mezi ženami. Poté, co společnost K-beauty dobyla trh s kosmetikou pro muže, obrací svou pozornost na zcela novou demografickou skupinu - na děti.

Prodej kosmetických výrobků pro děti loni podle korejské tiskové agentury Jonhap vzrostl oproti předchozímu roku o 29 %. „Více než cokoli jiného děti milují rtěnky. Jejich prodej se v roce 2017 zvýšil o 549 %,“ uvádí zpravodajský server Quartz.

V Jižní Koreji, osmém největším kosmetickém trhu na světě, začínají děti nosit make-up ve znepokojivě nízkém věku. Průzkum z roku 2016, který provedla nezisková skupina spotřebitelů Green Consumers Network, ukazuje, že čtvrtina dotázaných studentek základních škol nosí make-up a 42, 7 % dívek používá kosmetiku.

Problematikou se minulý týden zabývala i jihokorejská vláda uvažující o tom, že by kosmetické výrobky měly být povinně označeny tak, aby bylo jasné, jaké složky obsahují a které z nich mohou způsobit alergickou reakci. Některé chemikálie obsažené v kosmetice, jako jsou parabeny, mohou navíc zvýšit riziko vzniku rakoviny prsu, tvrdil v loňském v rozhovoru pro korejské noviny Čosun Biz dermatolog Hwang Eun-joo.

Obavy mezi matkami

„Stažení sortimentu před Vánocemi oznámila například americká maloobchodní prodejna Claire´s poté, co jedna z matek přišla s tím, že jeden z produktů obsahuje složky, které jsou pro děti škodlivé. Společnost později uvedla, že testy tyto obavy vyvrátily,“ píše Quartz.

V lednu roku 2016 našla korejská vláda způsob, jak na děti zacílit prevencí. Nechala zhotovit brožury s názvem Chytrý způsob, jakým pečovat o svou drahocennou pokožku, a rozdělila je mezi základní a střední školy. Tyto výtisky obsahovaly specifické pokyny, jako například: „Nesdílejte s kamarády kosmetické výrobky určené pro oči a rty,“ nebo „make-up smývejte pomocí vatových tamponů a houbičky s pH vyváženým čisticím prostředkem“.

Tendence používání kosmetiky u dětí kromě obav o zdraví poukazuje také na tlak společnosti, která klade velký důraz na fyzický vzhled. Kupříkladu korejský kosmetický průmysl v odhadované ceně 13 miliard stále podporuje nejnovější trendy, jakými je mimo jiné i odstranění pytlů pod očima.

Nošení make-upu je zkrátka vnímáno jako povinnost pro ženy, což podle korejských médií potvrzuje fakt, že kinematografický řetězec CJ CGV donutil ženy pracující na částečný úvazek k tomu, aby jej nosily.

Pánská kosmetika symbolem krásy

Zkrášlování vizáže se ale nemusí týkat jen žen a dětí. Na kosmetickém trhu se objevují i přípravky pro muže - konkrétně třeba make-up britské značky MMUK, který je dostupný na stránkách společnosti Asos. „Současná generace mladých mužů, kteří vyrostli na selfíčkách a sociálních sítích, je tomuto trendu otevřenější, než byli jejich otcové,“ píše The Guardian. Podle ředitele britské značky L’Oréal Vismaye Sharmy by kosmetické pulty zaměřené na muže mohly být v následujících deseti letech symbolem krásy.

Darren Scott, editor britského magazínu Gay Times, tvrdí, že make-up pro muže není nic nového. „Na sociálních sítích je k vidění spousta mladých kluků, kteří jej dost nápadně nosí,“ řekl pro The Guardian. Scott také nevidí důvod, proč by měl být make-up přiřazován jen jednomu pohlaví.

Autor:



Nejčtenější

Brity pobouřila cibule v plastu z Lidlu. Mayová vyhlásila odpadu válku

Lidl začal prodávat loupané cibule v plastu. Zákazníci krok kritizují.

Britové na sociálních sítích kritizují diskontní řetězec Lidl za to, že začal prodávat loupanou cibuli v plastových...

Diesely nikdo nechce. V britských automobilkách hrozí masivní propouštění

(Ilustrační snímek)

Pracovníci automobilového průmyslu ve Velké Británii mají důvod k obavám. Snaha o ukončení provozu dieselových vozidel...



PŘEHLEDNĚ: Bankovní účty pod kontrolou. Startuje revoluce v bankovnictví

internetové bankovnictví, platba, internet, účet, banka, počítač, peníze

Bankovní trh se o víkendu výrazně promění. V sobotu totiž začíná platit nový zákon o platebním styku, který finančním...

Ceny bytů rapidně vzrostly. Za cenu jednoho v Praze jich v Ústí koupíte osm

(Ilustrační snímek)

Ceny bytů v Česku za tři roky zdražily o čtvrtinu. Průměrná cena za byt o výměře 65 metrů čtverečních se vyšplhala...

Spodničkáři Jejího Veličenstva přišli o licenci. Kvůli pikanteriím v knize

Britská královna Alžběta II. na garden party v zahradách Buckinghamského paláce...

Společnost Rigby & Peller měla výsadní postavení – dodávala luxusní spodní prádlo přímo do Buckinghamského paláce. S...

Další z rubriky

Němečtí uzenáři dostali mastnou pokutu, šponovali ceny šunky a salámu

Příbramský masokombinát zaměstnává 1 600 lidí (22.3.2016).

Vrchní zemský soud v Düsseldorfu rozhodl, že výrobce uzenin Rügenwalder Mühle musí zaplatit pokutu ve výši 5,5 milionu...

Kontroverzní tanker s plynem pro USA se před cílem otočil a pluje zpět

Tanker Sirius Star

Tři týdny poté, co se tanker Gaselys vydal s kontroverzním nákladem ruského plynu do USA, se jen den cesty od svého...

KOMENTÁŘ: Podvod, pyramida, nebo budoucnost? Bitcoin je splašený kůň

Ilustrační snímek

Bitcoin za měsíc spadl o 42 procent. Předtím se za rok jeho hodnota zdvacetinásobila. I ostatní kryptoměny jsou...

Najdete na iDNES.cz