Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Makro, Kaufland a Penny Market nabízely v srpnu nejnižší ceny potravin

aktualizováno 
V srpnu se podle cenového průzkumu společnosti Incoma Research nakupovalo nejlevněji v Makru, Kauflandu a Penny Marketu. Do Makra však mohou jen registrovaní podnikatelé. Ceny se obecně liší podle typu obchodu. Levnější jsou diskonty, které je mají nižší o čtyři procenta oproti průměru sledovaných prodejen, a hypermarkety - ty jsou dvě procenta pod průměrem. Supermarkety nabízejí sledované zboží dráže - jsou na 108 procentech průměru. Drahota v nich je však relativní - sledované prodejny jsou podle Incomy cenově minimálně deset procent pod ostatními potravinářskými prodejnami, které nejsou součástí řetězců. Aktuální kolo průzkumu provedla Incoma v srpnu ve 100 filiálkách hlavních řetězců. Zahrnovalo 140 výrobků základní potřeby, které patří mezi nejprodávanější položky. Příloha MF DNES Peníze bude výsledky průzkumu jednou měsíčně zveřejňovat.

Ceny v obchodních sítích (celkový průměr = 100 procent)

Hypermarket Řetězce celkem
Carrefour COOP Terno Globus Hypernova Interspar Kaufland Prima TESCO hyperm. průměr hypermarket Poslední měsíc (31/7 - 27/8)
Značkové zboží 95 100 95 97 98 93 103 103 98 100
Komoditní zboží** 101 94 101 100 98 93 103 98 98 100
Celkem 99 96 99 99 98 93 103 100 98 100
Od počátku května 2000
Celkem 96 97 97 99 98 92 106 100 98 100

Supermarket Diskont C&C Řetězce celkem

Albert Billa Delvita Julius Meinl TESCO supermarket průměr supermarket Penny Market Plus Diskont průměr diskont Makro*
Poslední měsíc (31/7 - 27/8)
Značkové zboží 108 111 103 113 110 109 92 92 92 84 100
Komoditní zboží** 107 104 113 102 108 107 94 100 97 83 100
Celkem 107 106 110 106 109 108 94 98 96 83 100
Od počátku května 2000
Celkem 109 107 108 107 110 108 92 97 95 84 100

Poznámka: Například údaj 90 znamená, že ceny v dané síti obchodů jsou o 10 procent nižší, než je průměr všech řetězců. V kroužku je označena nejlevnější síť obchodů, v obdélníčku nejdražší (Makro není vzhledem k omezení nakupujících označováno). * Velkoprodejny Makro jsou samoobslužný velkoobchod, kde mohou nakupovat pouze registrovaní zákazníci - podnikatelé. Výrobky jsou zpravidla prodávány ve skupinovém balení, a je tak třeba koupit více výrobků najednou. Ceny včetně DPH. ** Do této skupiny jsou zařazeny produkty, u nichž je sledován výrobek dané specifikace s nejnižší cenou v prodejně, a to bez ohledu na značku (například nejlevnější stoprocentní pomerančový džus v 1 kartonu)
Zdroj a podrobnější informace: www.incoma.cz

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Majitel skupiny KKCG Karel Komárek
Ropný magnát Komárek rozšiřuje IT stopu KKCG. Koupil 70 procent AutoContu

Skupina KKCG podnikatele Karla Komárka koupila 70procentní podíl v předním českém dodavateli informačních technologií AutoCont. Firma o tom informovala ve...  celý článek

Ilustrační foto
Vajec je tak málo, že se prodávají v aukcích. Zdraží až na 6 korun

Vejce v obchodech začínají zdražovat. V příštích týdnech může stát jedno vejce 5 až 6 korun. Na trhu je jich takový nedostatek, že producenti začali prodávat...  celý článek

Podnikatel Jan Hradecký na snímku z roku 2013
Při rallye v Africe zemřel Jan Hradecký, zakladatel české firmy Botanicus

Podnikatel a mecenáš Jan Hradecký tragicky zemřel při rallye veteránů Classic Safari. Světu zanechal odkaz prostřednictvím své firmy na přírodní kosmetiku...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.