Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Makro vezme kartu všem, kteří málo utrácejí

  15:48aktualizováno  15:48
Rodinné nákupy za výhodné ceny v Makru končí. Řetězec se rozhodl, že se svátečních zákazníků zbaví a od července mění obchodní podmínku. O kartu přijdou všichni, kteří za půl roku utratí méně než 2000 korun bez DPH.
Kilo banánů a dvě mýdla? O takové nákupy Makro nestojí. Ilustrační foto

Kilo banánů a dvě mýdla? O takové nákupy Makro nestojí. Ilustrační foto | foto: Profimedia.cz

Opatření začal řetězec testovat už v únoru - v hypermarketu v Ústí nad Labem. Zákazník si uhájil kartičku, pokud utratil za čtvrt roku alespoň tisícovku. - více zde

Od července začne opatření platit i v dalších obchodech. Generální ředitel společnosti Makro Cash&Carry Martin Dlouhý ujistil, že zákazníky, kteří dvoutisícový limit během prvních tří měsíců sledovaného půlročního období nesplní, Makro na hrozící zrušení registrace nejprve upozorní. Pokud ani během následujícího čtvrt roku nevyhoví podmínce minimálního obratu, přijdou o registraci.

"Náš odhad je, že bychom měli (kvůli zavedení minimálního obratu) snížit naši databázi zákazníků asi o deset procent," uvedl Dlouhý.

Naopak pro klíčové zákazníky zejména z oblasti gastronomie a nezávislého maloobchodu Makro sjednotilo hranici pro získání zlaté karty Makro, která bude vyjádřena měsíčními tržbami přes 40 tisíc korun (bez DPH). Stříbrná bude za 20 až 40 tisíc.

Majitelé těchto karet mohou čerpat různé bonusy či výhody, jako jsou například vyhrazené nákupní hodiny či poradenský servis.

Společnost Makro změnu obchodních podmínek zdůvodnilo průzkumem, podle kterého si její klíčoví zákazníci přejí komfortní nakupování, odlišení od ostatních zákazníků, profesionální poradenství a individuální přístup ze strany velkoobchodního řetězce.

Nové obchodní podmínky Makro od února testovalo v prodejnách v Ústí nad Labem a slovenské Nitře. "Výsledky pilotního projektu nás příjemně překvapily. Naprostá většina zákazníků změnu uvítala, i když ze začátku někteří byli skeptičtí," uvedl ředitel ústecké prodejny Makro Tomáš Matějka, podle kterého si zákazníci pochvalovali hlavně rozšíření vyhrazené otevírací doby pro klíčové klienty.

Společnosti Makro Cash&Carry ČR, která v České republice provozuje 12 velkoobchodních center a z pohledu tržeb je dlouhodobě největším obchodním řetězcem v zemi, loni klesly tržby z 38,2 miliardy korun v roce 2004 na 37 miliard korun. Společnost Makro patří do nadnárodní skupiny Metro Cash&Carry, pod kterou spadá více než 540 velkoobchodních center ve 28 zemích.

Autor:



Nejčtenější

Brity pobouřila cibule v plastu z Lidlu. Mayová vyhlásila odpadu válku

Lidl začal prodávat loupané cibule v plastu. Zákazníci krok kritizují.

Britové na sociálních sítích kritizují diskontní řetězec Lidl za to, že začal prodávat loupanou cibuli v plastových...

Diesely nikdo nechce. V britských automobilkách hrozí masivní propouštění

(Ilustrační snímek)

Pracovníci automobilového průmyslu ve Velké Británii mají důvod k obavám. Snaha o ukončení provozu dieselových vozidel...



Ceny bytů rapidně vzrostly. Za cenu jednoho v Praze jich v Ústí koupíte osm

(Ilustrační snímek)

Ceny bytů v Česku za tři roky zdražily o čtvrtinu. Průměrná cena za byt o výměře 65 metrů čtverečních se vyšplhala...

Spodničkáři Jejího Veličenstva přišli o licenci. Kvůli pikanteriím v knize

Britská královna Alžběta II. na garden party v zahradách Buckinghamského paláce...

Společnost Rigby & Peller měla výsadní postavení – dodávala luxusní spodní prádlo přímo do Buckinghamského paláce. S...

Nový rekord. Norwegian Airlines zvládly nejrychlejší let přes Atlantik

Ilustrační snímek

Aerolinky Norwegian Airlines drží rekord v letu přes Atlantik v nejkratším čase uskutečněný podzvukovým komerčním...

Další z rubriky

Nafta se vrátila na třicet korun za litr. Zdražení trápí hlavně malé firmy

(Ilustrační snímek)

Cena nafty se po půl roce opět vrátila na hranici třiceti korun. Zdražování přitom trápí hlavně malé silniční dopravce...

Dokážou zkrotit hluk v kancelářích, zaměstnance dělají šťastnějšími

Jaroslav Vendl (vlevo) a Jan Kaňka vyrábějí ve své firmě SilentLab mimo jiné...

Před třemi lety Jaroslav Vendl a Petr Konečný rozbíhali společnost, která prodává prosklené příčky do kanceláří. Čím...

V Rakousku třívrstvý, v Česku slabší. Dvojí kvalitu má i toaletní papír

Rozdílná kvalita toaletního papíru Billa

Nejen u potravin se liší kvalita výrobků od stejných firem prodávaných v ČR od těch ze zahraničních obchodů. Toaletní...

Najdete na iDNES.cz