Aktivity zaměřené na pivní turistiku mají podle něho několikaletou historii a zájem lidí neustále roste.
Půjde například o dny otevřených dveří, exkurze, pivní slavnosti či pouti, k ochutnání budou piva z běžné produkce i moky uvařené pro danou příležitost, a také gastronomické speciality. Podle Fuska pivovary na těchto akcích zpravidla nevydělávají, jde ale o účelnou formu reklamy a zviditelnění se.
Například Pivovar Černá Hora celoročně pořádá kulturní, společenské a sportovní akce, kterých letos bude 32. Největší z nich je pivní pouť, kterou každoročně navštíví asi 15.000 lidí.
Měšťanský pivovar v Poličce chystá na konec června celodenní a celonoční program Den otevřených sklepů. V Nymburce zase pořádají o tomto víkendu u příležitosti 110. výročí založení pivovaru jízdu zvláštního parního vlaku.
Chodovar z Chodové Plané připravuje na svém nádvoří mistrovství Evropy v koulení dřevěných sudů na trati 600 metrů.
Malé pivovary ale rozvíjejí i dlouhodobé projekty zaměřené na turistiku. Například Chodovar otevřel ve svém areálu hotel, a nabízí také restauraci v granitových ležáckých sklepech s kapacitou 260 míst. Pivovar Černá Hora ve spolupráci s obcemi regionu Černohorsko vytvořil projekt výstavby Centra sportu a zdraví pátera Ševčíka. Má jít o sportovní, relaxační a kulturní středisko s možností ubytování. Vedle toho se malí producenti pěnivého moku podílejí na budování cyklostezek.
Český svaz malých nezávislých pivovarů má 22 členů, malých výrobců s výstavem do 200.000 hektolitrů je v ČR 34. Na produkci domácího pivovarnictví ve výši 18 až 18,5 milionu hektolitrů ročně se podílejí osmi až 12 procenty.