Neměli byste také dostat, pokud to nebylo vaše přání, smíchaný nápoj (například kolu s vínem) či nápoj s ledem (led musí být vždy zvlášť). Není totiž zřejmé, kolik je čeho ve sklenici a jestli číšník dodržel vámi objednanou míru. Takové pití vraťte a požadujte, aby vám číšník přinesl vše odděleně.
Číšník vám poloviční porci nemusí donést. Není také povinen na půlku snížit cenu. Sleva z jídla může být třeba jen deset procent. Totéž platí i v případě, že chcete porci jakkoli upravit (více zeleniny, bez masa apod.). Je opět jen na dobré vůli provozovatele, jestli vám vyhoví a jakou cenu vám naúčtuje.
Jestliže vám číšník přinese jiné jídlo, než jste si objednali, máte dvě možnosti. Jídlo můžete vrátit a požadovat původně objednané. Nebo můžete jídlo sníst, ale vždycky platíte cenu toho jídla, které bylo levnější.
V dobré hospodě či restauraci vám nakombinují jídlo podle vašeho přání. Zaplatíte jen to, co skutečně dostanete na talíři. Také za poloviční porci účtují poloviční cenu. Ve špatné hospodě pivo nedotočí až k rysce. Pokud protestujete, číšník opáčí „počkáme, až dojde“. Ukáželi se, že pivo „nedošlo“, dotočí vám do zvětralého piva pěnu.
Jak se bránit - malou porci vraťte a požádejte o doplnění - led do nápoje si nechte přinést vždy zvlášť - v případě sporu s personálem se obraťte na Českou obchodní inspekci |