Češi na jaře doplňují šatníky. Útraty za oděvy a obuv stouply o pětinu

  10:27aktualizováno  10:27
Dubnové výsledky maloobchodu se nesly ve znamení posilování internetových nákupů a většího utrácení za obuv a oděvy. V obou případech zákazníci v českých obchodech nechali o pětinu více peněz než před rokem. Výrazně dražší jsou i pohonné hmoty.
(ilustrační snímek)

(ilustrační snímek) | foto: Profimedia.cz

Maloobchodní tržby v dubnu zrychlily růst na 5,6 procenta (po očištění o 5 procent) a meziměsíčně stouply o 0,6 procenta. Uvedl to Český statistický úřad (ČSÚ) v pravidelné měsíční zprávě.

Vyšší byly útraty za nepotravinářské zboží a za pohonné hmoty, naopak za potraviny klesly. Nejrychleji rostly tržby za prodej zboží přes internet nebo prostřednictvím zásilkové služby.

„Teplé počasí lákalo k nákupům jarních a letních oděvů, sportovního zboží. Také zahrádkářská sezona začala dříve,“ uvedla ředitelka odboru statistiky služeb ČSÚ Marie Boušková.

Internetový gigant Zalando bude v Česku konkurovat Lidlu i Zootu

Tržby v prodejnách s oděvy a obuví vzrostly o 19,9 procenta, s výrobky pro kulturu, sport a rekreaci o 17,2 procenta a s výrobky pro domácnost o 14,0 procent.

Nižší zájem o potraviny ovlivnil termín velikonočních svátků. „Vloni se na Velikonoce nakupovalo z velké části v dubnu, letos převážně v březnu,“ doplnila Boušková. Meziroční vývoj neočištěných tržeb byl podle statistiků ovlivněn také vyšším počtem pracovních dní, letošní duben měl o dva pracovní dny více než loňský.

Meziročně vzrostly v dubnu tržby za nepotravinářské zboží o 12,9 procenta, za pohonné hmoty o 9,9 procenta, zatímco za potraviny klesly o 3,6 procenta.

Maloobchodní tržby očištěné o kalendářní vlivy se v dubnu meziročně zvýšily o pět procent, za nepotravinářské zboží vzrostly o 9,4 procenta, za pohonné hmoty o sedm procent a za potraviny o 0,2 procenta.

Nejrychleji rostly tržby za prodej zboží přes internet nebo prostřednictvím zásilkové služby, a to o 20,3 procenta.

Autoři: ,


Nejčtenější

Všichni chtěli spot ve stylu Air Bank, říká autor. Nově opisuje E.ON

Reklama na služby E.ON.

Jedni říkají, že jde o „vykrádačku“, jiní to tak nevidí. Spotů, které se inspirovaly populárními krátkými reklamami Air...

Šátek za tisíc dolarů vypadá jako ženské přirození, značka Fendi sklidila výsměch

Růžovou šálu Touch of Fur vyrábí italská módní značka Fendi

Italská značka luxusního oblečení Fendi pobavila svým kožešinovým šátkem mnohé uživatele sociálních sítí. Zejména jeho...



Z prošlého jídla a miliard much udělali dva Britové v Jižní Africe byznys

Od roku 2008, kdy firma vznikla a přijala první zaměstnance, se jejich počet...

Miliardy much a hnijící jídlo jsou pro bratry Jasona a Davida Drewovy z Velké Británie jádrem podnikání. V Jižní Africe...

Mladí chtějí žít na dluh a mít hned to, na co rodiče šetřili, říká bankéř

Šéf Sberbank Edin Karabeg

Mileniálové si půjčují a jsou častěji ochotni jít do rizika než jejich rodiče, myslí si šéf české pobočky Sberbank Edin...

Mileniálové všech zemí, spojte se. Mladá generace se odvrací od kapitalismu

Socha Karla Marxe v německém Trieru

Popularita kapitalismu mezi mladými Američany klesá. Přibližně polovina z nich by raději žila v socialistické zemi,...

Další z rubriky

OBRAZEM: Delfín, Tesla Colours i T3. NTM ukazuje sto let českého průmyslu

Výstava Made in Czechoslovakia byla zahájena v Praze 18. 10. 2018. Na...

Od čtvrtka se v Národním technickém muzeu můžete podívat na exponáty výstavy Made in Czechoslovakia aneb průmysl, který...

Nekonečný boj s plasty. Igelitky zdarma zmizely, zůstaly stovky milionů sáčků

Ilustrační snímek

Zatímco igelitkám už vyhlásili obchodníci i státy boj, mikrotenové sáčky zatím přežívají. Jejich postupné nahrazování...

Konec drezury zvířat v cirkusech? Ministerstvo je plánuje zakázat

Ilustrační snímek

Ministerstvo zemědělství navrhuje úplný zákaz vystupování a drezury zvířat v cirkusech. O opatření v rámci novely...



Najdete na iDNES.cz