Tržby se v meziročním srovnání snížily o 0,5 procenta, loni propad po očištění činil 0,4 procenta. Oproti loňskému prosinci letos v lednu tržby rostly o 0,4 procenta.
Nejdynamičtějším odvětvím jsou prodeje přes internet a zásilkové služby, které v útratách rostlo o 23,7 procenta.
"Čeští spotřebitelé žijí slevovými akcemi. Velká část si tak počkala na lednové výprodeje. Stále více z nich navíc propadlo kouzlu nákupů přes internet, kde očekávají ještě výhodnější ceny než u kamenných prodejců. Není proto překvapením, že letos v lednu zaznamenali internetoví prodejci nejvyšší nárůst prodejů za poslední více než dva roky," komentoval čísla odborník na maloobchod ze společnosti PricewaterhouseCoopers Pavel Kulhavý.
Téměř o pět procent se výnosy zvýšily i v prodeji počítačů, léků a kosmetiky. Za obuv a oblečení se utrácelo o 1,4 procenta více než před rokem.
Podle analytiků jsou výsledky dobré. "Oproti prosinci se tržby zvýšily o 0,4 procenta. Vzhledem k nárůstu daně z přidané hodnoty jsme se obávali poklesu. První lednový údaj o vývoji maloobchodu tak signalizuje, že by to letos s českou ekonomikou nemuselo být až tak špatné," tvrdí analytik Raiffeisenbank Michal Brožka.