Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


MAN plánuje akvizici Scanie, ta se brání

  14:01aktualizováno  14:01
Mezi dvěma výrobci kamionů se schyluje k bitvě. Německý MAN totiž plánuje koupit švédskou Scanii. Její manažeři se ale akvizici brání a aby odradili akcionáře od případného prodeje, rozhodli se dokonce vyplatit mimořádnou dividendu.
Manažeři Scanie se bojí převzetí ze strany společnosti MAN.

Manažeři Scanie se bojí převzetí ze strany společnosti MAN.

Scania slíbila akcionářům vyplatit mimořádnou dividendu v hodnotě 35 švédských korun na akcii. Celková vyplacená částka by se tak vyšplhala k téměř miliardě dolarů, napsala agentura ČTK.

Scania doufá, že pro akcionáře bude tím pádem výhodnější držet svůj podíl ve společnosti. Podle odborníků může ale tento krok vést k růstu nabízené ceny za převzetí firmy.

Ani silný odpor manažerů Scanie však nemusí znamenat, že se nakonec podaří spojení zabránit. MAN má totiž silnou podporu od svého vlastníka - koncernu Volkwagen, který současně má podíl i ve Scanii.

Jsme připraveni prodat 34 procent hlasovacích práv ve Scanii koncernu MAN, uvedl v pondělí Volkswagen. Současně se Volkswagen vyjádřil, že zvažuje spojení své brazilské pobočky s oběma výrobci nákladních aut.

Podmínkou pro uskutečnění celé transakce je ale souhlas ostatních akcionářů Scanie.

Koncern Volkswagen se v neděli vyjádřil, že prodá svůj podíl ve Scanii společnosti MAN, pokud ta bude schopna zajistit nejméně 71 procent kapitálového podílu a 56 procent hlasovacích práv ve Scanii. To ale znamená, že MAN musí získat podporu od druhého největšího podílníka, švédské investiční skupiny Investor AB.

Poté, co Scania odmítla nabídku, která firmu oceňovala na 9,6 miliard euro, zvýšil MAN minulý týden cenu na 10,3 miliard euro. Ani tato částka není pro Scanii dostatečný stimul pro prodej. Nadále vidí svoji budoucnost jako nezávislá firma.

MAN je v současnosti třetí největší výrobce nákladních aut v Evropě, zatímco Scania je na čtvrtém místě. Spojením by společnosti ovládly evropský trh.

Autoři: ,



Nejčtenější

Mrakodrap bohatých otevírá. Být Jágrovi sousedem vyjde na desítky milionů

V Tower na pražské Pankráci (stav v lednu 2017)

Byty v patrně nejdražším bytovém domě v Česku - pražském V Toweru si přebírají jejich noví majitelé. Jsou mezi nimi...

Soud dal řidiči německý plat, čeští dopravci se bojí růstu počtu žalob

Šofér kamionu Jiří Gabrhel

První český řidič kamionu vyhrál soud o to, že mu česká firma za řízení v Německu platila méně, než kolik je tamní...



Pět tisíc dolarů na ruku a sbohem. Amazon se zbavuje lidí bez motivace

Pracovníkům ve skladu Amazon se v USA důsledně říká „associates“, tedy...

Nestandardní cestou jde americký Amazon při propouštění zaměstnanců bez motivace. Svému personálu předložil „nabídku“,...

Česko je odkladiště vraků. Lidé kvalitu neřeší, říká šéfka AAA Auto

Generální ředitelka AAA Auto Karolína Topolová

Jedinou silou, která donutí Čechy výrazně omladit vozový park, je změna legislativy. Bez omezení dovozu aut starších...

Fronty i na půl hodiny. Kaufland má málo pokladních, lidé si stěžují

(Ilustrační snímek)

V Kauflandu na pražském Bohdalci je 25 pokladen, v posledních dnech je však běžné, že fungují jen čtyři. Nakupujících...

Další z rubriky

Zbrojař a továrník Strnad překvapivě převedl miliardové podíly na syna

Jaroslav Strnad

Miliardář Jaroslav Strnad, dosavadní vlastník silné, už nejen zbrojařské skupiny Czechoslovak Group, nečekaně odešel z...

Milionový byznys ze sklepa. Chipsy z hrachu za dva roky dobyly řetězce

Spoluzakladatelé ostravské firmy Yes Chips Martin Mondek (vlevo) a Ondřej Kocur...

Češi znají jen hrachovku a čočku nakyselo, říká s nadsázkou Ostravan Martin Mondek. Před dvěma lety proto zažehl v...

Šikana prodejců Hyundai pokračuje. Dealerům vadí nereálné podmínky

Prodejci vozů Hyundai zuří. Naštvaly je nové smlouvy. Ilustrační snímek

Prodejní síť automobilky Hyundai zřejmě čeká další masivní odchod dealerů. První vlna postihla české zastoupení...

Najdete na iDNES.cz