Vít Bárta podal trestní oznámení na Bazalu v pondělí, na základě auditu se totiž domnívá, že mnoho zakázek, které ČD Cargo v posledním roce a půl uzavřelo, bylo nevýhodných.
MF DNES z auditu zjistila, že dopravce kvůli nim prodělal 2,8 miliardy korun. Část zakázek poskytovala firma se ztrátou a slevami v řádu desítek procent. „Třicet čtyři procent smluv podle objemu výnosů generuje negativní marži,“ vypočítávají auditoři ve své zprávě. (více o ztrátách ČD Cargo)
Andrýskova výzva je projevem solidarity ke svému nadřízenému. Stejně jako Bazala se hájí tím, že firma loni čelila největší krizi za dobu své existence a pro udržení zákazníků nemohla postupovat jinak. „Cenovou politiku... si kdykoliv rád obhájím spolu s bývalým generálním ředitelem společnosti Josefem Bazalou,“ napsal Andrýsek ministrovi v otevřeném dopise.
„Klíčovým úkolem obchodního úseku bylo udržet a získat každou zakázku, jejíž cena převyšuje variabilní náklady a poskytuje krycí příspěvek na náklady fixní,“ pokračuje Andrýsek. Cargo si podle něj nemohlo dovolit propustit polovinu zaměstnanců a po roce je najmout zpět, neboť jsou to úzce specializovaní pracovníci.
Stejně se brání Bazala, podle kterého společnost nikdy nevzala zakázku, která by nepokrývala variabilní náklady. Dvě třetiny nákladů firmy jsou prý fixní. Auditoři ale tvrdí opak.